Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طرح شهید قاسم سلیمانی "حافظان سلامت محله‌ها" در اصفهان از آذر سال گذشته با همکاری سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) و دانشگاه علوم پزشکی استان و با هدف غربالگری و شناسایی زود هنگام مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ آغاز شد.

سرهنگ علی قمیان سخنگوی قرارگاه شهید سلیمانی در اصفهان گفت:اقدامات بسیاری در بخش‌های مختلف سلامت، بهداشت، نظارت، واکسیناسیون، معنویت و حمایت در قالب طرح شهید سلیمانی در این استان در ۹ ماه گذشته انجام شده که یکی از آن‌ها در بخش بهداشت، غربالگری مردم در زمینه ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ۷۵ درصد جمعیت استان در این طرح مورد غربالگری تلفنی و ثبت اطلاعات آن در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) قرار گرفتند، اظهار کرد: ۷۵ درصد جمعیت استان نیز مورد غربالگری خانه به خانه و ثبت اطلاعات آن در سامانه طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند که تاثیر بسزایی در شناسایی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ داشت.

قمیان با اشاره به اقدامات سلامتی نظیر، کمک به کادر درمان، اعزام نیروی انسانی، راه اندازی نقاهتگاه، اعزام تیم مراقبتی و راه اندازی مراکز پاسخگویی به پرسش‌های کرونا، خاطرنشان کرد: در بخش واکسیناسیون نیز سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان اقدام به راه اندازی ۶ مرکز مستقل تجمیعی واکسیناسیون و مشارکت در راه اندازی پنج مرکز دیگر کرده است.

وی با بیان اینکه در بخش نظارت طرح شهید سلیمانی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حدود ۷۰ هزار واحد صنفی و اماکن اداری و سه هزار داروخانه و مرکز تولیدی اقلام بهداشتی نظارت شد.

سخنگوی قرارگاه شهید سلیمانی در اصفهان گفت: در بخش حمایتی اقداماتی از جمله تولید و توزیع اقلام بهداشتی، ایجاد ۱۵ کارگاه ماسک، توزیع گسترده ماسک با قیمت مناسب، توزیع یک میلیون بسته کمک معیشتی، ۱۱۰ هزار بسته بهداشتی و درمانی و ۳۱۲ هزار بسته آموزشی، اهدای ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه تبلِت به دانش آموزان نیازمند، توزیع ۲ میلیون پُرس غذا، اهدای خون از سوی پنج هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان و طلاب و اعطای سه هزار و ۹۷۷ فقره وام قرض الحسنه صورت گرفته است.

قمیان به ایجاد بیمارستان صحرایی شهید صدوقی برای بستری و درمان بیماران کووید-۱۹ در اصفهان اشاره و اظهار کرد: این بیمارستان در ۲ سال گذشته خدمات زیادی به بیماران کرونایی ارائه کرد و با توجه به موج پنجم کرونا ۱۵۰ تخت نیز به آن اضافه شد.

وی با اهمیت دانستن بخش معنویت طرح شهید سلیمانی، تصریح کرد: همراهی طلاب و بسیجیان در غسل و تدفین افراد فوت شده بر اثر کرونا، برگزاری مراسم تشییع و یادواره شهدای مدافع سلامت و دیدار با خانواده‌های شهیدان مدافع سلامت و بازماندگان جان باختگان کرونا از جمله این اقدامات است.

قمیان با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی با توجه به افزایش آمار ابتلا و بستری در موج پنجم کرونا با قوت بیشتری اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر غربالگری خانه به خانه انجام نمی‌شود.

استان اصفهان در حال حاضر در وضعیت قرمز همه گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و حدود سه هزار و ۵۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

این استان حدود پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح شهید سردار سلیمانی غربالگری کرونا طرح شهید سلیمانی راه اندازی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نایین گفت: دوره آموزشی تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر استان اصفهان به میزبانی نایین با هدف تربیت مربی برای تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر برگزار شد.

محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: دوره آموزشی تربیت مربی کمک‌های اولیه کد ۳ به مدت ۶ روز و به مدت ۴۸ ساعت از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با هدف ارتقای سطح دانش فراگیران و تأمین مربیان مورد نیاز استان اصفهان به میزبانی شهرستان نائین برگزار شد.

وی ادامه داد: ۲۹ نفر از فراگیران که در آزمون ورودی موفق به کسب امتیاز مورد نیاز شده‌اند در این دوره شرکت کردند و در نهایت فراگیرانی که با موفقیت آزمون نهایی را سپری کرده‌اند به عنوان مربی در جمعیت شناخته می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین تاکید کرد: به دلیل اینکه دانش آموختگان و مربیان جمعیت هلال احمر همواره در سطح عموم جامعه به تدریس مفاهیم و دروس کمک‌های اولیه و امدادرسانی در مواقع بحرانی مشغول هستند، لذا ضروری است افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزشی هلال احمر با لحاظ تمامی ملاک‌های ارزشیابی نمره قبولی بگیرند.

زمانی افزود: مربیان این دوره، قادر خواهند بود دوره امداد و کمک‌های اولیه را تدریس نمایند و در تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر کمک اساسی برای جمعیت باشند.

کد خبر 749108

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان ۲۱اردیبهشت برگزار می‌شود
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین