Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیرمجموعه غول نفتی رویال داچ شل در نیجربه حق بهره برداری از یک میدان نفتی را در نیجریه از دست داد. یک دادگاه در این کشور اعلام کرده است که این غول نفتی دیگر محق ادامه کار در این میدان نفتی که از 1989 آن را در اختیار دارد، نیست.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، دادگاه استیناف در ابوجا، پایتخت نیجریه، روز دوشنبه حکم سال 2019 دادگاه را درباره امتیاز بهره برداری از این میدان نفتی توسط شرکت توسعه نفت شل پس گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امتیاز به شرکت ملی نفت نیجربه واگذار می شود.

مله کیار، مدیر شرکت ملی نفت نیجریه، NNPC، می گوید: این یک پیروزی بزرگ بود برای دولت و مردم نیجربه، حالا ما می توانیم انگیزه لازم برای بهره برداری از منابع نفت و گاز خود را داشته باشیم و مردم نیجریه از آن بهره مند شوند.

شل اعلام کرده است که از این حکم فرجام خواهی می کند.

این حکم درست بعد از آن صادر شد که شل قبول کرد به جامعه محلی نیجریه 111 میلیون دلار جریمه به دلیل یک دهه نشت نفت در منطقه بپردازد.

غول نفتی رویال داچ شل از اروپا تا نیجریه با دادگاه های مشابهی در زمینه خسارت به محیط زیست در دلتای نیجر رو به روست.

همزمان رویال داچ شل اعلام کرده است که قصد دارد از تاسیسات نفتی ساحلی نیجریه خارج شود چون این تاسیسات نفتی دیگر با اهداف طولانی مدت  مقابله با اقلیم این شرکت سازگار نیستند.

این غول نفتی نیم قرنی هست که در نیجربه فعالیت می کند.

برچسب هادلتای نیجریه رویال داچ شل (Royal Dutch Shell) شرکت ملی نفت نیجریه نیجریه

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: دلتای نیجریه رویال داچ شل Royal Dutch Shell شرکت ملی نفت نیجریه نیجریه آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو بهره برداری رویال داچ شل میدان نفتی غول نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد

عملیات رفع اشکال و راه‌اندازی دوباره تلمبه ای‌پی‌اس (ESP) چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بدون استقرار دکل با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، حسن شهروئی، مدیرعامل این شرکت گفت: تلمبه ای‌اس‌پی چاه شماره ۳۶۷ اهواز به‌دلیل گرفتگی تجهیزات درون‌چاهی ناشی از رسوب مواد جامد هیدروکربوری، از مدار تولید خارج و در ادامه به‌منظور رفع گرفتگی تلمبه، عملیات تمیزسازی ستون چاه و متعلقات درون‌چاهی تجهیز یادشده با تزریق حلال و گازوئیل، طراحی و برنامه‌ریزی شد که با انجام موفقیت‌آمیز آن، تلمبه درون چاهی عملیاتی شد.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارشناسان مدیریت فنی مناطق نفت‌خیز جنوب و همکاران ذی‌ربط در شرکت نفت و گاز کارون بیان کرد: با انجام این عملیات افزون بر حذف هزینه تعمیر چاه به‌وسیله دکل، استمرار تولید نفت با بهره‌دهی هزار و ۲۰۰ بشکه در روز امکان‌پذیر شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با تأمین ۲۵ درصد نفت خام کل کشور بزرگ‌ترین شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را از میدان‌های تحت سرپرستی به‌عهده دارد.

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد