Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:57:14 GMT

آغاز به کار رسمی سفیر قطر در مصر

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۰۳۳۴

آغاز به کار رسمی سفیر قطر در مصر

وزیر خارجه مصر استوارنامه اولین سفیر قطر در این کشور پس از بحران منطقه خلیج فارس را که از تابستان ۲۰۱۷ آغاز شده و ابتدای سال جاری میلادی به پایان رسید، دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، سامح شکری، وزیر خارجه مصر یک رونوشت از استوارنامه سالم مبارک آل شافی، سفیر فوق العاده و تام‌الاختیار قطر در مصر را دریافت کردو به این ترتیب وی رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش قنا، شکری برای سفیر جدید قطر موفقیت در مسؤولیت‌هایش و برای روابط دوجانبه دوحه-قاهره توسعه و شکوفایی بیشتر را آرزو کرد.

وزارت خارجه مصر هنوز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است.

آل شافی ۱۸ اوت جاری از دوحه به قاهره رفت تا استوارنامه خود را تحویل مقامات مصری دهد.

مصر ۲۳ ژوئن گذشته، مصر تصمیم گرفت، عمرو الشربینی را به عنوان سفیر فوق‌العاده در قطر منصوب کند و حدود یک ماه بعد دوحه نیز سالم بن مبارک بن شافی را به عنوان سفیر فوق‌العاده در قاهره تعیین کند.

سفیر فوق‌العاده از اختیارات حقوقی گسترده‌ای برخوردار است که شامل امضای توافق‌هایی از طرف دولت یا سازمانی به نمایندگی آن است که سفیر عادی حق آن را ندارد.

روابط مصر و قطر که از ژوئن ۲۰۱۷ متوقف شده بود، پس از امضای بیانیه العلا در ژانویه گذشته در عربستان شاهد گام‌های مثبت در احیای روابط بین دو کشور بوده است.

از آن زمان شاهد سفرهای مقامات دو کشور و نشست‌های رسمی آنها، تلاش برای حل پرونده‌های در دست بررسی و همکاری در راستای تکمیل اقدامات لازم در خصوص آنها هستیم.

آل شافی، هشت سال سفیر قطر در آنکارا بود و چهره‌ای نزدیک به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه محسوب می‌شود.

این سفیر قطری پیشتر  وظایف دیپلماتیک مهمی از جمله نمایندگی دائم قطر در سازمان ملل و مشاور هیئت سازمان ملل در ژنو را برعهده داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطر مصر سفیر فوق العاده سفیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح

جلال مختاری مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: ‏با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، روزانه سه رام ‎قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد پیش‌بینی شد.

به گفته مختاری، بلیت‌ برای قطارهای فوق‌العاده از فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح همزمان از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • بلینکن هنگام ترک چین تنها توسط سفیر کشورش بدرقه شد
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز