Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع روزافزون سویه لاندا یا لامبدا در جهان نگرانی‌ها در مورد این سویه عفونی‌تر از سویه دلتا را تشدید کرده است. خبرگزاری میزان – سویه «لاندا» یا «لامبدا» کرونا که نخستین بار در آگوست ۲۰۲۰ در «پرو» شناسایی شد و در آمریکای جنوبی گسترش یافت، اکنون در شماری از کشور‌های جهان، قربانی می‌گیرد.   به گزارش «لس آنجلس تایمز، اِی بی سی و نیوزمدیکال»، مهم‌ترین پرسش‌هایی که در مورد سویه لاندا یا لامبدای کرونا وجود دارد، در زیر پاسخ داده شده اند:   - آیا لاندا یا لامبدا در برابر واکسن‌های موجود کرونا مقاوم است؟ براساس تحقیقات محققان دانشگاه «توکیو»، این سویه بسیار عفونی بوده و در برابر واکسن‌های موجود مقاوم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  - دلیل نگرانی درباره سویه لاندا یا لامبدا چیست؟ یکی از دلایلی که توجه به این سویه را جلب کرده، جهش موسوم به L۴۵۲Q است.   این جهش مقاومت سویه مذکور را تا ۳ برابر در برابر واکسن افزایش می‌دهد.   - آیا سویه لاندا یا لامبدا افراد واکسینه شده را نیز مبتلا می‌کند؟ بله بیشتر بخوانید: ۷ پرسش مهم در مورد کرونای نوع لامبدا اوج گیری شیوع دلتا و لامبدا - سویه لاندا یا لامبدا تاکنون در چند کشور شناسایی شده است؟ بیش از ۳۰ کشور شامل مکزیک، اسپانیا، هلند، دانمارک، آلمان، آمریکا، استرالیا و ...   - آیا سویه لاندا یا لامبدا خطرناک‌تر از سویه دلتاست؟ بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که سویه لاندا یا لامبدا از سویه دلتا عفونی‌تر و در برابر واکسن کرونا مقاوم‌تر است.   - علائم اصلی ابتلا به سویه لاندا یا لامبدا کدامند؟ تب بالا به صورتی که برای تشخیص نیاز به تب سنج نداشته باشد، سرفه مداوم به مدت سه ساعت در شبانه روز، از دست دادن حس بویایی و چشایی.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا لامبدا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا لامبدا برابر واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش میرجلال‌الدین کزازی به فیلم «مست عشق»

استاد زبان و ادبیات فارسی و شاهنامه‌پژوه در حاشیه اکران خصوصی «مست عشق» برای ادیبان و چهره‌های فرهنگی، درباره این فیلم اظهار کرد: از نگاهی فراخ و فراگیر، دید و داوری من درباره این توژینه داستانی یا فیلم این است که دست‌اندکاران و پدیدآورندگان آن در کار هنری که می‌خواسته‌اند کرد، کامدار بوده‌اند. توانسته‌اند به آن آماج‌ها و آرمان‌هایی که در سر می‌پرورده‌اند، دست بیابند. از این دید این فیلم یکی از اندک فیلم‌هایی است که من از دیدن آن، از آغاز تا انجام فیلم، شادمان و خشنود بودم.

بیشتر بخوانید؛ پیش‌فروش بلیت «مست عشق» آغاز شد

او افزود: آن دریافتی که این هنرمندان از چهره‌ مولانا و منش و کنش او داشته‌اند، در بخشی گسترده در این آفریده هنری بازتاب یافته است. دم‌های دلپذیری را من به هنگام دیدن فیلم گذرانیدم اما چند ویژگی بیشتر بر من کارگر افتاد؛ بجز کارگردانی که هر چه در فیلم می‌گذرد به راستی به گونه‌ای به او بازمی‌گردد زیرا اوست که سررشته‌ها را در دست دارد، خُنیا یا موسیقی فیلم بسیار باشکوه ، کارساز و اثرگذار بود، به همان سان فیلم برداری آن. سه دیگر، آوابرداری این فیلم. از دید فنی این سه، نمود بیشتری در چشم من داشت.

کزازی درباره گفت‌وگوهای بین شمس و مولانا که از دید برخی، شاید برای مخاطب عام دیریاب‌تر باشد و اینکه آیا فیلم توانسته شمایی از مولانا و شمس را به مخاطب عام‌تر معرفی کند، گفت: بیشینه این گفت‌وگوها چون از آبشخورها ستانده شده بود، از ویژگی‌های بسیار پسندیده فیلم شمرده می‌شود اما زبان فیلم، شاید ناچار بوده‌اند من داوری نمی‌کنم، با زبان روزگار مولانا همیشه سازگار نبود، شاید می‌خواسته‌اند که بیننده امروزین بتواند پیوند بیشتری با فیلم بیابد. ببیننده‌ای که با ادب پارسی و زبان مولانا به بسندگی آشنا نیست.

کد خبر: 1229343 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!
  • قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد
  • واکنش میرجلال‌الدین کزازی به فیلم «مست عشق»
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است