Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@01:53:17 GMT

طرح‌های ساختاری به تدریج جایگزین طرح‏‌های جامع شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۰۷۰۶

طرح‌های ساختاری به تدریج جایگزین طرح‏‌های جامع شود

یک دکترای شهرسازی گفت: طرح‌‏های ساختاری، شامل فرایند تولید طرح از مطالعات پایه تا تدوین محتوای طرح‌‏های گوناگون شهری در مقیاس کلان و محلی است.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اسناد نهایی طرح ساختار شهری، اظهار کرد: گزارش توجیهی به نام سند کتبی طرح و نقشه‏ی ساختار شهری سرفصل‌های اصلی سند کتبی طرح ساختاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح ساختاری بیان اهداف پایه‌ای طرح، تعیین ناحیه‏ مورد مطالعه، تشریح محیط و بستر جغرافیایی منطقه، برنامه‌ها و طرح‌ها و سیاست‌های عمرانی، نتایج کلی مطالعات پایه وضع موجود و برآورد آینده، تحلیل نیروها و عوامل تعیین‏‬ کننده، بررسی روندها و تحولات آینده، تدوین اهداف کلان و خرد توسعه و عمران شهری و تدوین راهبردهای بلندمدت فراگیر انجام می‌شود.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: این طرح تنظیم سیاست‌ها و راهکارها و پیشنهادهای عملیاتی در زمینه‌های مختلف و تدوین برنامه اجرایی، تعیین نواحی خاص برای برنامه‌ریزی شهری و طراحی شهری و معرفی مشخصات طرح‌های تفصیلی پایه را در درون خود دارد.

وی اضافه کرد: طرح‌های ساختاری، شامل فرایند تولید طرح از مطالعات پایه تا تدوین محتوای طرح‌های گوناگون شهری در مقیاس کلان و محلی است.

اخگر با تاکید بر اینکه طرح ساختاری به تدریج جایگزین طرح‌های جامع خواهد شد، تصریح کرد: در این خصوص بیشترین سعی و تلاش در جهت تدوین مفاد طرح‌های ساختاری است؛ زیرا شیوه‏ مطالعات پایه، منجر به تدوین اهداف، سیاست‌ها و راهبردها می‌شود که از یک سو در جمع‬ ‏بندی مطالعات استنتاج می‌شوند و از سوی دیگر مبنای پیشنهادهای طرح قرار می‌گیرند.

وی گفت: یکی از راه‌های ارزیابی طرح ساختاری، اجرای تحقیقات آزمایشی است که در حین تهیه‏ طرح و در هنگام اجرا و در چارچوب یک پژوهش کاربردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پیشنهادهای اصلاحی، جمع‏‬‌بندی خواهد شد.

این دکترای شهرسازی ادامه داد: سازمان مجری، پس از انجام اصلاحات، الگوی مذکور را به‌صورت قانونی و رسمی در تمامی شهرهای ایران اعمال می‌کند.

کد خبر 516689

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر طرح شهری طرح جامع شهری مطالعات شهری طرح تفصیلی شهر طرح تفصیلی طراحی شهری برنامه ریزی شهری توسعه شهری توسعه شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مطالعات پایه طرح ساختاری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان راهداری اعلام کرد با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج - چالوس، این محور به مدت سه روز بسته است.

انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می‌گیرد.

رانندگان می‌توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

کد خبر 6090703 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد