Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ نشریه آمریکایی فارن پالیسی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سران طالبان شورایی متشکل از ۱۲ نفر برای اداره افغانستان تشکیل می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، فارن پالیسی به نقل از منابع آگاه افزود، سران طالبان در تلاش هستند تا دولتی قابل قبول برای جامعه بین المللی تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال؛ به گزارش خبرگزاری رویترز؛ یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد، انتظار می‌رود جو بایدن رییس جمهور این کشور در ۲۴ ساعت آینده درباره تمدید ضرب الاجل ۳۱ اوت برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان تصمیم بگیرد تا وزارت دفاع آمریکا برای آمادگی زمان داشته باشد.

این مقام دولت آمریکا افزود، برخی از مشاوران بایدن به دلایل امنیتی مخالف تمدید ضرب الاجل خروج از افغانستان هستند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، این کشور با طالبان درباره کنترل آینده فرودگاه کابل گفتگو کرده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در سخنانی گفت: در روز‌های باقیمانده، ما معتقدیم ابزار را برای خارج کردن شهروندان آمریکایی که می‌خواهند کابل را ترک کنند، داریم. این ماموریت پیچیده، خطرناک و همراه با چالش‌های عملیاتی، پشتیبانی و انسانی است و تصاویری از درد و استیصال را به وجود آورده است، اما هیچ عملیاتی مانند این عملیات و هیچ تخلیه از پایتختی که در جنگ داخلی سقوط کرده است، نمی‌تواند بدون چنین تصاویری باشد.

جیک سالیوان افزود: ما در تماس نزدیک با متحدان و شرکا هستیم تا تخلیه شهروندان آن‌ها و پرسنل در اولویتشان را هماهنگ کنیم و همچنین در تماس با آن‌ها برای پاسخ به وضعیت امنیتی و سیاسی فعلی در افغانستان هستیم. 

وی همچنین گفت: رییس جمهور همواره به صراحت گفته است آمریکا قرار نیست وارد سومین دهه استقرار ارتش امریکا در جنگ داخلی یک کشور شود که معنای این حرف می‌تواند دوره دشوار در افغانستان باشد. ما از همان اول به صورت صریح گفتیم، اما آنچه که ما آماده نبودیم انجام دهیم و رییس جمهور حاضر نبود این کار را انجام دهد، این بود که بگوید به همین دلیل (مشکلات در افغانستان) لازم است ما مردان و زنان ارتش خود را در آنجا نگه داریم تا در این جنگ داخلی بجنگند.

در خبری دیگر؛ وزیر خارجه انگلیس با اشاره به وضعیت افغانستان گفت، کشورش در حال فشار به اعضای دائم شورای امنیت برای توافق بر سر معیار‌های پیش روست.

دومینیک راب افزود، کشورش از همه اهرم‌های فشار موجود شامل تحریم کمک‌ها و دسترسی به سامانه مالی بین المللی در برابر افغانستان استفاده خواهد کرد.

پربیننده ترین چرا طالبان به راحتی در افغانستان به قدرت رسید؟ طالبان در حال بررسی تغییر پایتخت افغانستان برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته تاکید بر ضرورت آزادسازی منابع ارزی ایران در ژاپن / با هرگونه ایجاد ناامنی در منطقه از جمله ناامن کردن دریاها مخالفیم لحظات متاثر کننده در فرودگاه کابل + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه

طالبان سرگرم همکاری با قزاقستان و ترکمنستان برای ایجاد یک مرکز منطقه ای تجارت انرژی است که فروش نفت از روسیه به جنوب آسیا را تسهیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان اخیرا در کابل، درباره ایده ایجاد یک هاب انرژی و لجستیک در ولایت هرات در غرب افغانستان، گفتگو کرده اند.

نورالدین عزیزی، وزیر بازرگانی موقت طالبان به رویترز گفت: این سه کشور قصد دارند در این هاب سرمایه گذاری کنند که انتظار می‌رود هاب فروش نفت روسیه به کشورهای جنوب آسیا از جمله پاکستان باشد.

این مقام طالبان اظهار کرد: بر اساس گفتگوهای ما، قرار است یک مرکز لجستیکی در ولایت هرات ایجاد شود که می‌تواند شمال را به جنوب آسیا متصل کند.

عزیزی به رویترز گفت: پس از نشستهای سه جانبه هفته گذشته در افغانستان، تیمهای فنی از افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان ظرف دو ماه آینده، پیش نویس توافق نامه ای را تهیه خواهند کرد که برنامه های رسمی برای هاب جدید انرژی را مشخص می‌کند.

به گفته عزیزی، این مرکز لجستیک در ابتدا قرار است ظرفیت یک میلیون تن نفت را داشته باشد، اما وی مشخص نکرد که این مرکز چه زمانی می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

وزارت بازرگانی قزاقستان در بیانیه ای به رویترز گفت: قزاقستان به نوبه خود، به توسعه جاده ها و راه آهن از طریق افغانستان برای برقراری ارتباط با خلیج فارس و جنوب آسیا چشم دوخته است.

در حال حاضر، صادرات نفت خام قزاقستان به لجستیک در روسیه و بنادر این کشور در دریای سیاه، وابسته است.

طالبان در فروش نفت روسیه مشکلی نخواهند داشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در پاییز سال ۲۰۲۲، وزیر بازرگانی طالبان اعلام کرده بود بر اساس قرارداد با روسیه، افغانستان سالانه یک میلیون تن بنزین، یک میلیون تن دیزل، ۵۰۰ هزار تن گاز نفتی مایع و ۲ میلیون تن گندم دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه