Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، جلسه بررسی صلاحیت محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نمایندگان نظرات خود را درباره وزیر پیشنهادی ارائه دادند.
در این رابطه دو نفر از نماینده‌های مخالف صحبت‌های خود را ارائه کردند.

صحبت‌های مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم خرم‌آباد:
- من در سال‌های بی‌کسی آقای رییسی، رییس ستادشان بودم، البته تقدیر شده که فقط در مواردی که به عنوان مخالف صحبت کنم انتخاب شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


-  سوابق علمی آقای زلفی‌گل قابل تقدیر است، اما تک بعدی بودن ایشان مانع از نگاه به همه رشته‌ها می‌شود. قرار نیست وضع موجود ادامه پیدا کند و تربیت بی‌هدف دانشجو ادامه داشته باشد بلکه باید گام‌های موثری در راستای گام دوم انقلاب برداشته شود.
- ریز و دقیق شدن آقای دکتر زلفی‌گل باعث شده است که حتی در برنامه‌نویسی هم به برخی موارد توجه نداشته باشند.
- ما به نواندیشی دینی در دانشگاه‌ها نیاز داریم و اثری از این موضوع در برنامه دیده نمی‌شود. تحول جوامع غربی از تحول در علوم انسانی آغاز شد، گفته می‌شود ایده ساخت کامپیوتر ابتدا در ذهن یک فیلسوف بوده است، فقدان برنامه‌های عملیاتی درباره نظریه پردازی، عدم اعلام راهکار برای کارآمدسازی رساله‌های دکتری، فقدان برنامه در خانواده‌محوری، فقدان برنامه در ایجاد تعامل جدی و انتقادی، فقدان برنامه برای ارتباط موثر با نخبگان خارج از دانشگاه، نبود برنامه درباره ایجاد علوم میان‌رشته‌ای و ... از مشکلات این برنامه است.
- نبود برنامه برای مبارزه با فساد و جذب دانشجو از کشورهای دیگر برای توریج فرهنگ ایران هم از دیگر مشکلات است.
- در حکم کارمندهای وزارت علوم نوشته شده است که غیرهیئت علمی، این کار توهین است. برنامه در تامین خوابگاه‌های دانشجویی متاهلین، عدم ارائه برنامه برای حمایت از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد هم وجود ندارد.
- اجازه بدهید آقای زلفی‌گل در همان رشته شیمی به تربیت دانشجو برسند و در رشد علمی کشور وظیفه خود را انجام بدهند.

صحبت‌های حسین رجایی:


- برنامه‌ها بسیار خوب نوشته شدند اما کلی هستند. ایشان وضع موجود را نشان ندادند و بازه زمانی برای برنامه خود ارائه ندادند و از برخی موضوعات غافل است.
- بحث تامین اعضای هیئت علمی و موضوع مهم تعارض منافع در برنامه غافل است. در این برنامه یک نگاه سنتی وجود دارد و سیستم آموزش و پژوهش در دنیا به سمت نوآوری و کارآفرینی رفته است اما ما این را نمی‌دانیم.
- ایشان دانشمند هستند و صدها مقاله دارند، اما در شرایط کنونی این مقاله‌ها در سمت نوآوری و کارآفرینی نبوده است.
- آقای زلفی‌گل، شما عضو شورای مرکزی بورس بودید و آن ظلم بزرگ در خصوص دانشجویان بورسیه کاملا حل نشده است.
- منظومه فکری آقای وزیر در مسائل کشور منسجم نیست و جریان سیاسی ایشان نامشخص است. جریانی که از ایشان حمایت می‌کند جای بحث دارد. 
- آقای دکتر وزارت علوم باید برای تربیت نیروهای انقلابی باشد، این وزارتخانه نیاز به وزیری با گفتمان انقلابی ندارد؟ دیدگاه‌های خود را در این زمینه اعلام کنید.

4747

کد خبر 1547969

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رای اعتماد وزارت علوم تحقیقات و فناوری فقدان برنامه زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت، احساسات شدیدی که با مشاهده بحران انسانی در غزه به وجود آمده را درک می‌کند، «اما نباید نقش حماس را فراموش کرد.»

او گفت: «فکر می‌کنم آنچه در آمریکا، در منطقه و در دیگر نقاط جهان شاهد هستیم، نمایانگر عواطف و احساسات عمیقی است که بسیاری از مردم نسبت به رنج (فلسطینیان) تجربه می‌کنند، مخصوصاً کودکان و زنان غزه.»

وزیر خارجه آمریکا از عدم مخالفت دانشجویان غربی با جنبش مقاومت فلسطین (حماس) ابراز نارضایتی کرد و گفت گرچه نگرانی تظاهرکنندگان برای غیرنظامیان فلسطینی در غزه را درک می‌کند، اما می‌خواهد شاهد محکومیت حماس توسط این تجمعات اعتراضی باشد.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار دو دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در کنفرانس مجمع جهانی اقتصاد به عربستان رفته، بحران کنونی منطقه را بزرگ‌ترین بحران غرب آسیا از ۱۹۴۸ دانست و مدعی شد: «آمریکا سعی دارد به جنگ غزه پایان بخشیده و از گسترش آن جلوگیری کند.»

این مقام آمریکایی پیشنهاد آتش‌بسی که به حماس ارائه شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و مدعی شد: «آن‌ها باید هرچه سریع‌تر (درباره این پیشنهاد) تصمیم‌گیری کنند و امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند تا تغییر محسوسی در وضعیت (منطقه) حاصل شود.»

بلینکن همچنین بار دیگر تاکید کرد تا وقتی رژیم صهیونیستی طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان در حمله زمینی به شهر رفح ارائه نداده، ایالات متحده از حمله تمام‌عیار به این شهر جنوبی باریکه غزه حمایت نخواهد کرد.

او در این باره گفت: «ما مدت‌هاست به‌روشنی گفته‌ایم که با فقدان نقشه‌ای برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان، نمی‌توانیم از عملیات نظامی گسترده در رفح حمایت کنیم. هنوز هم طرحی دریافت نکرده‌ایم که نشان دهد از جان غیرنظامیان در این حمله حفاظت موثری به عمل خواهد آمد.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن و ریاض در ماه‌های گذشته تلاش‌های فراوانی در راستای عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

بلینکن همکاری مشترک آمریکا و عربستان در راستای عادی‌سازی با تل‌آویو را «تقریبا انجام‌شده» ارزیابی کرد و گفت: «فکر می‌کنم تلاشی که آمریکا و عربستان در کنار هم انجام داده‌اند، از منظر حصول توافق‌ها، تقریبا به اتمام رسیده است.»

وزیر خارجه آمریکا دستیابی به آتش‌بس و آزادی زندنیان را بهترین راه برای توقف جنگ غزه عنوان کرد و گفت غرب آسیا این روزها با بحران کنونی در آستانه یک جنگ همه‌جانبه قرار داشته است.

او همچنین با بیان اینکه خواست فلسطینیان برای تشکیل کشوری مستقل «کاملا مشروع» است، گفت: «بدون یک افق سیاسی برای فلسطینیان، پایان‌دادن به چرخه خشونت (در اراضی اشغالی) دشوار خواهد بود.»

بلینکن هم‌چنین با بیان اینکه آمریکا با افزایش رقابت‌های ژئوپلیتیکی در جهان چالش‌های بین‌المللی تازه‌ای را تجربه می‌کند، بر تمایل دولت آمریکا به تقویت روابط خود با متحدان و همچنین ایجاد اتحادهای جدید تاکید کرد.

در عین حال، او رابطه چین و روسیه را تهدیدی علیه امنیت اروپا دانست که «جنگ اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.» این در حالی است که روسیه نیز حمایت‌های تسلیحاتی غرب از اوکراین را عامل طولانی‌شدن این جنگ عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا علاوه بر انتقاد از حمایت چین از روسیه، ایران و کره شمالی را به تامین موشک و پهپادهای روسیه متهم کرد و گفت: روسیه قصد داشت اوکراین را از بین ببرد، اما ما توانستیم مانع شویم.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901029

دیگر خبرها

  • زلفی گل: انتخاب استادان نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد