Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:51:39 GMT

تيراندازي در فرودگاه کابل قرباني گرفت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۱۳۸۲

خبرگزاری آریا- بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز به دنبال تیراندازی در فرودگاه کابل یک نیروی امنیتی افغانستان کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز‏، ارتش آمریکا در بیانیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد یکی از اعضای نیرو‌های امنیتی افغان در تیراندازی در تبادل آتش بیرون از فرودگاه کابل کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش چند نیروی دیگر افغان زخمی شدند، اما هیچ یک از نظامیان آمریکایی صدمه ندیدند.
در بیانیه مذکور همچنین آمده است: «به نظر می‌رسد این حادثه زمانی شروع شد که یک عامل متخاصم به نیرو‌های امنیتی افغان که در پایش دسترسی به در ورودی فرودگاه دخیل بودند شلیک کرد. افغان‌ها مطابق حق دفاع شخصی خویش پاسخ دادند و نظامیان آمریکایی و ائتلاف نیز بر همین اساس پاسخ دادند.»
در این بیانیه همچنین آمده است: «یک عضو نیرو‌های افغان توسط این عامل متخاصم کشته شد؛ چند افغان در تبادل آتش زخمی شدند. زخمی‌ها در یک بیمارستان میدان هوایی در حال درمان هستند و گزارش شده که در شرایط باثبات به سر می‌برند.»
ایالات متحده و دیگر کشور‌های عضو ناتو در سال 2001 در پاسخ به حملات 11 سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آن‌ها در افغانستان ادامه داشته است.
گفتنی است از پانزده اوت (24 مرداد) که طالبان توانست کابل را به تصرف خود درآورد، هرج و مرج و ازدحام در فرودگاه کابل عملیات تخلیه نیرو‌ها و شهروندان خارجی و همچنین متحدان افغان آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است. تاکنون چند نفر از شهروندان افغانستانی در جریان این ازدحام و آشفتگی جان باخته و همچنان هزاران نفر خارج از فرودگاه در تلاش برای خروج از افغانستان هستند.
به دنبال توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان  کنترل افغانستان را به دست گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرودگاه کابل فرودگاه کابل نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، دفتر مطبوعاتی استانداری ننگرهار امروز اعلام کرد: چهار نفر براثر ریزش کوه در منطقه «درونته» از توابع استان لغمان در شرق افغانستان جان خود را ازدست دادند. این حادثه زمانی بوقوع پیوست که سنگ‌های سرازیر شده از کوه بر سر خودرو‌های سواری در این مسیر فرود آمد، جان باختگان این حادثه سرنشینان دو خودرو سواری بودند. درپی این حادثه جاده پرتردد کابل- جلال آباد نیز به روی رفت و آمد بسته شد.
خبر دیگر اینکه براثر صاعقه در استان‌های پنجشیر و بدخشان افغانستان نیز دو نفر از جمله یک زن و یک مرد جان خود را از دست دادند.
باران‌های شدید و حوادث ناشی از آن از جمله جاری شدن سیل در کمتر از بیست روز گذشته در افغانستان بیش از صد کشته برجای گذاشت.
افغانستان در سال دو هزار و بیست و سه میلادی چهارمین کشور آسیب پذیر جهان از وقوع حوادث طبیعی شناخته شد.
فردا یکشنبه نیز باران‌های شدید و احتمال جاری شدن سیل در بیست و هشت استان افغانستان پیش بینی شده است.

 

دیگر خبرها

  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل