Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرزاد نجفی از ساماندهی دامداران و بهره برداران عرصه های جنگلی و مرتعی در سطح سه شهرستان خرم آباد، پلدختر و چگنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ نجفی روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگاران،اظهارکرد: این اکیپ ها شامل گشت مشترک یگان حفاظت و اداره امور مراتع استان و شهرستان مربوطه و همچنین روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان است که در مناطق بوی، سیوک، تاف، دره نصب، نوژیان، وارک شهرستان خرم آباد، هاگه، ریخان، کوگان، سه دران، پاچک جادوآباد شهرستان پلدختر و مینه، قراء تل، شوراب معدن گچ، خره سیاه، شیرخانی شهرستان چگنی، بررسی ها و نظارت ها صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه کنترل پروانه چرا، جلوگیری از قطع سرشاخه های درختان جنگلی، معرفی متخلفین به مراجع قضایی، آموزش و توجیه بهره برداران دارای پروانه چرا، نظارت و جلوگیری از برداشت گیاهان دارویی در عرصه ها، سرکشی به درختان بنه جهت جلوگیری از کت زدن، فرهنگ سازی، بیان مزایای وجودی این عرصه ها برای بهره برداران و... در شرح ماموریت این اکیپ ها تعریف شده است، خاطرنشان کرد: مامورین با دادن اخطار کتبی و شفایی، بازجویی مقدماتی از متخلفین را انجام داده اند تا در اسرع وقت از طریق همان شهرستان پرونده تشکیل و متخلفین به مراجع قضایی معرفی گردند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگل منابع طبیعی دامداری بهره برداران عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر کل مدیریت بحران استان در شهرضا گفت: در سطح استان ۳ هزار کیلومتر رودخانه داریم که برای پیشگیری و کنترل سیل باید ۴۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها به صورت ویژه ساماندهی شود.
منصور شیشه فروش افزود: تصرفات و آزادسازی مسیر رودخانه ها، اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه ها، آزادسازی مسیل‌ها و اصلاح و بازسازی مناطق اولویت پذیر در مسیر رودخانه‌ها نیاز به اعتبار دارد که وزارت نیرو این اعتبار را باید تامین کند.


به گفته وی در زمینه فرونشست زمین اجرای طرح‌های تعادل بخشی منابع آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی فقط با احیای رودخانه زاینده رود محقق می‌شود که تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌های تامین آب برای حوزه زاینده رود و جلوگیری از بارگذاری‌های غیرقانونی، جزو تعهدات وزارت نیرو است.


مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: برای جلوگیری از تشدید فرونشست زمین، کنترل کانون‌های گرد و غبار و رفع مشکلات مرتبط با کم آبی و خشکسالی باید نسبت به تامین حقابه‌های قانونی کشاورزی و زیست محیطی رودخانه زاینده رود، احیای تالاب گاوخونی و تامین حقابه‌های تالاب که بر اساس مطالعات انجام شده، سالانه ۱۷۶ میلیون متر مکعب است، اقدام شود.

دیگر خبرها

  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • ۴۸ محکوم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان