Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شوای اسلامی در صحن علنی امروز و در مخالفت محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم گفت: با توجه به اینکه در قرعه‌کشی چند وزارت نام بنده به عنوان مخالف درآمده باید یادآور شوم اینجانب در سال‌های بی‌کسی آقای رئیسی در دور قبل، رئیس ستاد ایشان بودم و تاکنون از این کار پشیمان نیستم و بلکه خدا را شکر می‌کنم البته گویا تقدیر است در قرعه فقط مواردی که مخالف ثبت‌نام کرده‌ام انتخاب شوم که قطعا خیری در آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستم، البته توفیق داشتم در دو رشته پزشکی و الهیات تحصیل نمایم. بنده با افتخار در الهیات فارغ التحصیل دانشگاه معارف اسلامی قم هستم که در اطلاعیه دکترای آن طلبه پایه دهم و بالاتر از آن می‌پذیرد و افتخار دارم به عنوان هیأت علمی گروه معارف اسلامی به مدت ۱۴ سال و تدریس ۲۱ ساله خدمت نمایم.

وی اظهار کرد: صاحب ۱۷ عنوان تألیف در رشته‌های مرتبط با الهیات که یک مورد آن تحت عنوان اندیشه اسلامی ۲ از جمله کتب درسی گروه‌های معارف اسلامی است. انتقاد به یک شخص، لزوماً توهین یا انتقاد به قشری که ایشان متعلق به آن است، نمی‌باشد. در رشته تفسیر قرآن خود را شاگرد کم استعداد حوزه‌های علمیه می‌دانم به خصوص آثار علامه طباطبایی (رضوان الله) که از مفاخر شیعه و برخاسته از دیار ولایتمدار آذربایجان می‌باشد. بنده نیمه دوم سال ۱۳۷۳ افتخار داشتم آخرین جلد المیزان را نیز به اتمام برسانم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت علوم موظف است نیرو‌های انسانی مورد نیاز در حیطه علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، فنی و مهندسی و هنر را فراهم آورد به گونه‌ای که حاصل آن نیروی انسانی مومن، متخصص و انقلابی باشد.

ویس کرمی ادامه داد: سوابق علمی آقای زلفی‌گل قابل تقدیر و ایشان از مفاخر علمی رشته شیمی هستند، اما به نظر اینجانب تک بعدی بودن ایشان مانع از نگاه جامع به همه رشته‌های دانشگاهی و رشته‌های نوین و میان رشته‌ای است. بنا نیست وضع موجود که به روزمرگی نزدیک شده است ادامه پیدا کند و پذیرفته نیست در گام دوم انقلاب اسلامی، تربیت بی‌هدف دانشجو، رساله‌های سزاوار بایگانی و ارتقاء صوری اساتید دانشگاه ادامه پیدا کند بلکه بایستی گام‌های موثری در تراز گام دوم انقلاب برداشته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد:راهبری آموزش عالی را کسی می‌تواند انجام دهد که در موارد علوم مختلف و تحول دانشگاه‌ها صاحب نظر و صاحب سبک باشد و با تشکیل چند جلسه بسیج اساتید و همایش‌های صوری این مهم محقق نمی‌شود. ریز و دقیق شدن آقای زلفی‌گل در رشته شیمی باعث شده حتی در برنامه‌نویسی هم به برخی از مسائل توجه کامل نداشته باشند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: تبیین و ترویج نواندیشی دینی در زمینه‌های مورد نیاز دانشگاهیان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی دارای اهمیت است که در برنامه وزیر پیشنهادی مشاهده نمی‌شود. همچنین فقدان برنامه اساسی برای تولید علم خصوصاً در مورد علوم انسانی و علوم اسلامی مورد نیاز جامعه مانند اقتصاد اسلامی، روانشناسی اسلامی، جامعه شناسی اسلامی و هنر اسلامی در برنامه‌های ایشان مشهود است.

وی اظهار کرد: تحول جوامع غربی از تحول در علوم انسانی آغاز شد، گاهی یک ایده می‌اندیشم، پس هستم، منشأ مدرنیته‌ای می‌شود، گفته می‌شود حتی ایده ساخت کامیپوتر ابتدا در ذهن یک فلیسوف شکل گرفت البته سخن مذکور به معنای تأیید ارزشی مدرنیته و رنسانس نیست بلکه اهمیت علوم انسانی و تحول در این عرصه است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه عملیاتی در مورد نظریه‌پردازی، اندیشه‌ورزی، کرسی‌های واقعی نظریه‌پردازی برای تولید علم، عدم ارائه راهکار کارآمدسازی رساله‌های دکترا از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. همچنین فقدان برنامه در حیطه خانواده محوری و ترویج و تسهیل دانشجویی از دیگر مسائلی است که مجلس شورای اسلامی در برنامه‌های وزیر فقدان آن را اعلام کرده است.

ویس کرمی ادامه داد: فقدان برنامه در مورد ایجاد تعامل جدی و محصول‌محور در میان علوم مرتبط حوزوی و دانشگاهی، از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه می‌شد. مشکل بانک و بیمه اسلامی را چه کسی باید برطرف کند؟ فقدان برنامه عملیاتی در ارتباط با برنامه موثر میان دانشگاه و نخبگان خارج از دانشگاه، فقدان برنامه در مورد ارتباط موثر دانشگاه با رسانه و توده مردم در جهت رفع مشکلات اولیه جامعه اسلامی، عدم برنامه در مورد ایجاد علوم میان رشته‌ای و کاربردی میان بانکداری اسلامی در تعامل با حوزه‌های علمیه کشور (اینکه چند روحانی با لباس روحانیت در دانشگاه تدریس کنند بیانگر وحدت میان حوزه و دانشگاه نیست)، عدم برنامه در مبارزه با فساد، رانت و تعارض منافع، عدم برنامه موثر در جذب دانشجو از سایر کشور‌های جهان به منظور ترویج فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی، عدم برنامه عزیمت از تقلید ترجمه‌محوری در دانشگاه‌ها و حرکت به سوی تولید علم و تبدیل کشور به پایگاه علمی منطقه، جهان، اسلام و کل دنیا، عدم برنامه برای ساماندهی مربیان حق‌التدریس آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی وزارت علوم و توجه خاص به قشر کارمند در این وزارتخانه از دیگر مسائلی است که در برنامه وزیر پیشنهادی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: عدم برنامه در تأمین خوابگاه‌های دانشجویی متأهلی، عدم برنامه در تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی وزارت علوم، عدم برنامه برای حمایت از دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی، عدم برنامه برای تقویت مجلات علمی‌ای اس آی داخلی، عدم برنامه در خصوص قطب‌های علمی که بیش از ۱۵۰ مورد است، عدم ارائه برنامه کارساز و دقیق در مورد پذیرش دانشجو، کنکور و سهمیه‌های ۳۱ گانه این آزمون از دیگر مسائلی است که در برنامه‌های پیشنهادی آقای زلفی گل وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم صحن علنی رای اعتماد مجلس شورای اسلامی عدم برنامه نماینده مردم فقدان برنامه علوم انسانی زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر

آفتاب‌‌نیوز :

محمد علی زلفی گل شنبه شب در همایش تجلیل از اساتید و پژوهشگران برتر یاسوج به مناسبت هفته معلم، اظهار کرد: دانشگاه یاسوج از نظر فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات، امکانات خوابگاهی و ورزشی، جزو دانشگاه‌های برتر کشور است.

وی افزود: گام‌های موثری گذشتگان برای این دانشگاه برداشتند و جسارت به خرج دادند، دوره‌های دکتری به راحتی در این دانشگاه تأسیس نشده است.

زلفی گل تصریح کرد: باید قدردان گذشتگان باشیم، جهت اطلاع من همین شیوه را در وزارت علوم رعایت کرده ام، هر دانشگاهی که رئیس دانشگاه جایگزین می‌شد، از رئیس دانشگاه می‌خواستم که همه روسای پیشین دانشگاه دعوت شوند و از آنان با دسته گلی تقدیر شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: باید یاد بگیریم که قدر اساتید دانشگاه را بدانیم و به وجود آنان افتخار کنیم.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی کشور نتیجه کار و عملکرد همه روسای پیشین و وزرای پیشین است و ما قدردان هستیم.

زلفی گل تاکید کرد: مزیت‌های نسبی هر منطقه‌ای اهمیت دارد، اما یکی از ویژگی‌های دانشگاه‌ها مزیت سازی است، اساتید و دانشجویان این توانایی را دارند که مزیت‌های جدیدی رقم بزنند، پس به این دلیل دانشگاه‌ها اهمیت پیدا می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در سال‌های قبل، توسعه دانشگاه‌ها لازم بوده، به دلیل اینکه چهار و نیم میلیون دانشجو داشتیم، اما اکنون سه میلیون دانشجو در کشور وجود دارد، صندلی‌های خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم، بنابراین توسعه کمی دانشگاه‌ها در زمان فعلی صورتی ندارد و باید به فکر توسعه کیفی و هدفمند باشیم.

وی گفت: دانشکده فنی و مهندسی گچساران و یاسوج می‌تواند توسعه پیدا کند، چه ضرورتی دارد دانشگاه دیگری را تأسیس کنیم و بعد اعتبارات را پخش کنیم و عملا نتوانیم یک دانشگاه کیفی داشته باشیم.

زلفی گل افزود: وقتی دانشکده مهندسی همین دانشگاه فضای نیمه کاره‌ای دارد، ابتدا باید کمک کنیم ساختمان همین دانشکده تکمیل شود و تجهیزات تحقیقاتی دانشگاه تکمیل شود.

۲ هزار میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور به دانشگاه یاسوج اختصاص یافت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۲ ساختمان نیمه تمام در دانشگاه یاسوج وجود دارد، در سفر اول دولت ۸۰۰ میلیارد ریال و در سفر دوم ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است، و وزیر علوم با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تماس گرفت که تخصیص اعتبارات سریعتر انجام بگیرد.

سید علی احمدزاده بیان کرد: بررسی مشکلات دانشجویان برای سرویس دانشگاه، بررسی مشکلات کارکنان دانشگاه با حضور وزیر علوم انجام گرفت.

وی گفت: ۱۷ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر یاسوج وجود دارد که ۹ دستگاه از این تعداد در اختیار دانشگاه یاسوج است، امروز مطالبه ۱۰ دستگاه اتوبوس انجام گرفت که وزیر علوم موافقت کردند.

احمدزاده اضافه کرد: در سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم مطالبه گری کرد و ۲ هزار میلیارد ریال با تلاش آقای دکتر زلفی گل مصوب شد که از وی تشکر می‌کنم.

وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های زیاد آب و منابع طبیعی، نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد، نیاز است دانشگاهی مرتبط با این پتانسیل‌ها در این استان احداث شود.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: در حوزه نفت و گاز و زیرساخت‌های نفتی از سرآمدان هستیم، اما در رشته‌های مرتبط با این رشته‌ها نیازمند ارتقا هستیم.

سفر وزیر علوم به استان برکات زیادی خواهد داشت

رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: برکات سفر امروز وزیر علوم به استان را در چند روز آینده خواهیم دید.

بهادر کرمی اضافه کرد: وزیر علوم در خصوص مسکن هیئت علمی دانشگاه قول قطعی احداث و برای مجتمع جهانگردی قول قطعی برای واگذاری به دانشگاه یاسوج داده اند.

وی افزود: تخصیص‌های خوبی در مصوبات سفر خواهیم داشت.

کرمی تاکید کرد: ۱۴ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در مسئولیت‌های اجرایی وزارتخانه‌های کشور دارای مسئولیت هستند و از این بابت خوشحالیم که می‌توانیم به مردم از این طریق خدمات ارائه کنیم.

در همایش بزرگداشت روز معلم، علاوه بر تجلیل از اساتید دانشگاه، ۲۴ نفر از پژوهشگرانی که رتبه‌های دانشگاه را در رشته‌های مختلف افزایش داده اند و نقش کلیدی دارند، تشویق شدند و جایزه ویژه ۵۰ میلیون تومانی به عنوان پژوهانه به این افراد تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری