Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:19:33 GMT

۵۰۰ کپسول اکسیژن تحویل دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۱۶۱۰

۵۰۰ کپسول اکسیژن تحویل دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد

ایسنا/گیلان فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به تهیه ۵۰۰ کپسول اکسیژن توسط سپاه قدس گیلان، تصریح کرد: امروز ۱۸۸ دستگاه کپسول اکسیژن تهیه شد و محموله بعدی شامل ۱۶۰ کپسول خواهد بود که تا ۴۸ ساعت آینده وارد گیلان می شود.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در حاشیه اهدا و توزیع کپسول‌های اکسیژن در رشت با بیان اینکه سپاه از اولین روز شیوع کرونا در کنار مردم و کادر درمان است، اظهار کرد: در طول ایام کرونا سپاه پاسداران نشان داده هر کجا که نظام و مردم دچار مشکل شوند این نهاد در کنار دولت و مردم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مشکلات گیلان را کمبود اکسیژن در برخی از بیمارستان‌ها دانست و بیان کرد: با توجه به افزایش بیماران کرونایی در گیلان بیمارستان‌های استان نیاز به کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ ساز داشته و اقداماتی در این خصوص انجام شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به تهیه ۵۰۰ کپسول اکسیژن توسط سپاه قدس گیلان، تصریح کرد: پیرو نیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ۵۰۰ کپسول اکسیژن ۴۰ کیلویی، با کمک خیرین تعداد قابل توجه‌ای کپسول اکسیژن تهیه شده و به بیمارستان‌های استان تحویل داده می‌شود.

عبدالله پور، با تاکید بر ادامه دار بودن تهیه کپسول اکسیژن در این استان، بیان کرد: با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌های استان به اکسیژن امروز ۱۸۸ دستگاه کپسول اکسیژن تهیه شد و محموله بعدی شامل ۱۶۰ کپسول خواهد بود که تا ۴۸ ساعت آینده وارد گیلان می شود و تا چند روز آینده مابقی را تحویل کادر درمان می دهیم.

وی با اشاره به خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان در طول دوران بحران کرونا، تصریح کرد: در طول بحران کرونا بسیاری از ظرفیت‌ها در کنار کادر بهداشت و درمان به خدمت مردم درآمده‌اند و لازم است همه در کنترل و ریشه‌کن کردن بیماری کرونا، پای کار باشند.

فرمانده سپاه قدس گیلان، نقش خیرین و پایگاه‌های بسیج در کنترل موج‌های سنگین کرونا را بسیار مهم دانست و افزود: در روزهای کرونایی خیرین، مردم و پایگاه‌های مقاومت بسیج علیرغم مشکلات اقتصادی شدید، پا به پای کادر درمان در کنترل کرونا بوده و در رزمایش مواسات، تهیه کپسول اکسیژن و رفع کمبودهای بیمارستانی نقش مهمی را ایفا کردند.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم، با بیان اینکه شدت موج پنجم کرونا در کشور بسیار شدیدتر از موج‌های قبلی است، اظهار کرد: پیک موج پنجم کرونا که همزمان با ورود دلتاویروس همراه شده است بسیار شدید بوده و تعداد بیماران شناسایی و بستری شده در مراکز درمانی گیلان در حال افزایش بوده و اکنون ۲۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی با اشاره به مشکلات کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های گیلان، گفت: با توجه به افزایش شدت بیماری در بیمارستان‌های گیلان با کمبود اکسیژن مواجه شدیم، ولی با کمک خیرین، سپاه قدس گیلان و وزارت بهداشت دو دستگاه اکسیژن‌ساز و چندین مخزن اکسیژن تهیه و در بیمارستان‌های گیلان نصب شد.

رئیس علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم تهیه کپسول اکسیژن در گیلان به منظور رفع کمبودها در این حوزه افزود: با کمک سپاه قدس گیلان، بسیج و خیرین ۵۰۰ کپسول اکسیژن تهیه شده است که امروز ۲۰۰ کپسول به بیمارستان‌های گیلان تحویل و ۳۰۰ عدد دیگر تا چند روز دیگر وارد می‌شود.

سالاری، با قدردانی از تلاش‌های سپاه قدس گیلان در کنترل ویروس کرونا در گیلان خاطرنشان کرد: سپاه از جمله نهادهایی بوده که از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان ایستاده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه باهم علیه کرونا کرونای دلتا کپسول اکسیژن فرمانده سپاه قدس گیلان کپسول اکسیژن تهیه شد بیمارستان های گیلان دانشگاه علوم پزشکی ۵۰۰ کپسول اکسیژن علوم پزشکی گیلان کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان