Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از عرضه زعفران خرید حمایتی سال ۱۳۹۹ در بورس کالا خبر داد و گفت: این سازمان با همه توان از تولیدکنندگان زعفران حمایت خواهد کرد.

به گزارش  سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات)، «سید محمد موسوی» افزود: روش عرضه محصول در بورس یکی از دقیق‌ترین، شفاف‌ترین و سالم‌ترین شیوه‌های فروش محصولات کشاورزی است که در همین راستا بخشی از محصول زعفران نگین و پوشال خریداری شده در سال ۱۳۹۹ این سازمان، با رعایت همه استانداردهای تولید، نگهداری و عرضه، در بازار بورس کالای ایران عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه‌کرد: این محصول با قیمت مناسب و به صورت نقدی به فروش رسید.

موسوی تاکید کرد: با توجه به وقوع پدیده خشکسالی و اثرات آن بر میزان تولید و نیز سهم ۹۲ درصدی کشورمان در تولید زعفران جهان، چشم‌انداز بسیار خوبی برای قیمت خرید زعفران تولیدی از کشاورزان و صادرات این محصول قابل پیش‌بینی است.

 براساس آمارها، در سه ماه آغازین امسال ۲۹ هزار تن گل و گیاه دارویی، خوراکی، تزئینی و صنعتی به ارزش بیش از ۴۹ میلیون دلار از کشور صادر شد که از این میزان، صادرات زعفران به تنهایی معادل ۵۲ تن به ارزش ۲۶ میلیون دلار بوده است که با در اختیار داشتن ۵۳ درصد از سهم ارزشی از کل صادرات این گروه، مهمترین محصول محسوب می‌شود.

سال گذشته ۱۸ تن زعفران توسط اتحادیه‌های این سازمان به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری شد.

 ایرنا

 

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جواد کرمی در جلسه تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه رسالت اصلی تنظیم بازار کاهش التهاب بازار است افزود: برای رصد و مدیریت منظم بازار در کنار همکاری مردم لازم است قبل هر اتفاقی در عرصه ی عرضه و تقاضا  آسیب شناسی و پیشگیری شود.

وی افزود: باتوجه به افزایش کرایه خودرو های حمل و نقل عمومی در سطح شهر لازم است نظارت ها در این حوزه نیز افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مدیریت جمع آوری سیب صنعتی در استان بیان کرد: سیب تولیدی در استان بر پایه صادرات تولید می شود و تمامی محصول قابلیت استفاده در آذربایجان غربی ندارد هرچند در این زمینه ظرفیت های خوبی در بخش فراوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته قیمت سیب صنعتی بسیار مطلوب بود گفت: جمع آوری بهداشتی این محصول خواسته شهروندان بود که بعد از تلاش های بسیار و همکاری سردخانه داران محقق شد.

کرمی درباره صادرات سیب نیز گفت: استانداری تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار سیب درختی در ماههای گذشته انجام داده است حتی عوارض ۳۵ درصدی وضع شده برای این محصول نیز اعمال نشد تا بازار مدیریت شود.

وی افزود: کشاورزان بخش عمده ای از سیب درختی تولیدی خود را در ایام عید عرضه کردند و براساس اطلاعات سامانه جامع انبارها میزان سیب موجود در استان ارزیابی و به‌زودی این اطلاعات نشر خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود