Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:41:12 GMT

تمدید پویش «کودک، همدلی و کرونا»

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۱۷۷۳

تمدید پویش «کودک، همدلی و کرونا»

پویش «کودک، همدلی و کرونا» تا دهم شهریورماه تمدید شد. آثار برگزیده همزمان با روز جهانی کودک اعلام و در موزه‌ها نمایش داده خواهد شد.

علی‌اکبر زین‌العابدین - دبیر پویش «کودک، همدلی و کرونا» ـ به ایسنا گفت: قرار بود این پویش همزمان با روز جهانی موزه‌ها، یعنی ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برگزیدگان خود را معرفی کند، اما به دلیل آن که در موعد مقرر تعداد آثار شرکت‌کنندگان به حد نصاب نرسید، اختتامیه آن به ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰، روز جهانی کودک موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای ارسال آثار تا دهم شهریورماه مهلت داده شده است.

او با اشاره به موضوع این پویش، اظهار کرد: «همدلی» موضوع اصلی پویش است، اما چون در دوران کرونا، مردم با وضعیت خاصی به لحاظ روحی، اجتماعی و اقتصادی مواجه شده‌اند، پیام همدلی از سوی کودکان و نوجوانان برای عبور از این شرایط می‌تواند راهگشا باشد. بنابراین کرونا در این پویش، موضوعیت اصلی ندارد و بیشترین تاکیدِ آثار روی همدلی در دوران حاضر باشد.

به گفته او، این پویش در چهار رشته "نقاشی و تصویرگری"، "فیلم کوتاه، انیمیشن و ویدئو"، "نوشتن خلاق" و "عکاسی" برای گروه سنی هفت تا هفده سال برگزار می‌شود.

زین‌العابدین یادآور شد: پویش کودک، همدلی و کرونا، غیررقابتی بوده و بیشتر تلاش بر این است که آثار ارسالی به دبیرخانه، در موزه‌ها به نمایش گذاشته شود. همچنین قرار است نوشته‌ها در کتاب دیجیتالی منتشر شود.

وی افزود: نقاشی‌ها در موزه ملی، ویدئوها در موزه سینما و عکس‌ها در کاخ موزه گلستان نمایش داده خواهند شد. آثاری که به این مرحله راه یابند، تقدیرنامه ایکوم ایران را دریافت خواهند کرد.

دبیر پویش «کودک، همدلی و کرونا» همچنین گفت: از بین آثاری که برای نمایش در موزه‌ها و انتشار کتاب انتخاب می‌شوند نیز ۲۰ اثر با نظر داوران، از هر رشته پنج اثر، برگزیده خواهند شد که به خالقان آن‌ها، مدال طلای ایکوم ایران و یک میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد. همچنین، این آثار در فضای مجازی موزه‌های جهان به نمایش گذاشته می‌شوند.

زین‌العابدین یادآور شد: این پویش از سوی ایکوم ایران (کمیته ملی موزه‌های ایران) به مدیریت احمد محیط طباطبایی و کانون توسعه فرهنگ کودکان به مدیریت منیر همایونی به عنوان مجری طرح برگزار می‌شود.

اطلاعات بیشتر درباره این پویش را می‌توان از طریق شماره تلفن و واتس‌اپ ۰۹۳۷۲۳۹۸۸۸۸ دریافت کرد. جزئیات و مشخصات آثار ارسالی را از «این‌جا» می‌توان مشاهده کرد. همچنین، آثار باید به نشانی ایمیل koodakhdeli@gmail.com فرستاده شود.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موزه ایکوم پویش کودک همدلی و کرونا کروناویروس همدلی و کرونا موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه