Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:37:07 GMT

خلاء موجود در مدیریت پسماند تهران باید اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۱۷۷۷

خلاء موجود در مدیریت پسماند تهران باید اصلاح شود

به گزارش ایرنا، ناصر امانی روز سه شنبه در ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به گزارش معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری افزود: طی روزهای اخیر در مورد رفت و روب و پسماند، هم در این جلسه بحث هایی شد و هم رسانه ها به آن پرداختند.

وی یادآورشد: قرارداد رفت و روب سطح شهر در نواحی و مناطق بسته می شود و نظارت بر پیمانکاران و صورت وضعیت پیمانکاران دست مناطق و نواحی است و اگر مشکلی در سطح شهر می بینیم آنها باید پاسخگو باشند در حالی که ما معاونان را در این زمینه مسئول می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانی اظهارداشت: نمی توانیم به صورت مستقیم با مناطق ارتباط بگیریم، پیشنهاد می شود جلسه ای با معاونت خدمات شهری برگزار شود تا یک هماهنگی در زمینه نحوه نظارت بر پیمانکاران، رفت و روب سطح شهر و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، انجام گیرد، ما نمی خواهیم زحمات آنان را نادیده بگیریم، اما به نظر خلائی ایجاد شده است که باید برطرف شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر عهده گرفتن مسئولیت معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری در ۲ ماهه پایانی مدیریت شهری سابق یک فداکاری بود، گفت: سخنانم بیشتر ناظر بر آینده است، ساختار و جایگاه امور مناطق طی دوره های گذشته، دچار فراز و نشیب های زیادی شده است.

ضعیفترین دوره معاونت امور مناطق طی چهار سال گذشته بود

وی اعلام کرد: ابتدا معاونت هماهنگی امور مناطق بود که چهار اداره کل داشت و معاونت قدرتمندی بود و بسته به اراده و تصمیم شهردار تهران گاه ضعیف و گاه قوی می شد و فکر می کنم ضعیفترین دوره معاونت امور مناطق در دوره اخیر بود.

امانی خاطرنشان کرد: این معاونت طی چهار سال دوره مدیریت پنجم به یک پست تشریفاتی تبدیل شده بود در حالی که نظارت و اداره مناطق ۲۲ گانه تهران را این معاونت بر عهده داشت و بعد معاونت برنامه ریزی و هماهنگی تشکیل و مسئولیت هماهنگی از امور مناطق گرفته شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی ساختار و توازن شهرداری تهران را می بینید یک معاونت با هشت اداره کل و ۱۲ سازمان و شرکت و یک معاونت دیگر که نزدیک ترین حوزه به تصمیم های کلان اداره تهران است، فقط با یک اداره کل، مدیریت می شود.

وی ادامه داد: به نظر می آید که در مورد ساختار معاونت هماهنگی امور مناطق باید تصمیم گیری شود، ای کاش مدیران قبلی شهری تهران به جای ادغام معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی برای این معاونت یک تصمیم گیری می کردند.

امانی اضافه کرد: پیشنهادم این است که تکلیف این معاونت که اگر بناست به فعالیت خود ادامه دهد، روشن شود و در صورت ادامه فعالیت آن به نظر می رسد با توجه به تاکیدی که شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی شهردار دارد، تفویض اختیار و ساختار مناسبی برای آن تعریف شود و اگر نه، نیازی به آن وجود ندارد و کار هماهنگی را که به معاونت برنامه ریزی سپرده اند و کار مناطق را نیز خود شهردار اداره می کند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران ایرنا تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران ایرنا شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران ایرنا تهران شورای اسلامی شهر تهران هماهنگی امور مناطق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان یزد، غرفه برتر نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای برگزارکننده، غرفه استان یزد به‌عنوان غرفه برتر این نمایشگاه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، هم‌زمان با روز پنجم و پایانی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استاندار و دستیار استاندار و مجری طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان یزد به‌عنوان مدیر برتر در طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی و همچنین برای کسب عنوان غرفه برتر این نمایشگاه، با اهدای لوح، تقدیر شد.

کد خبر 749892

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • استان یزد، غرفه برتر نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان