Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: با توجه به شیوع کرونا ارائه خدمات این جمعیت به سمت بیماران کرونایی جهت داده شده است.

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) با اشاره به ارائه خدمات این ستاد در زمان شیوع کرونا، گفت: با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت سفرها در دهه اول محرم، زائر پیاده‌ای به مشهد نداشتیم و بنابراین خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: بر این اساس در دهه اول محرم تمام ظرفیت و پتانسیل موجود در ستاد را برای کمک‌رسانی و حمایت از بیماران کرونایی به کار گرفته‌ایم. سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ابراز کرد: از این‌رو  فعالیت ۱۰ واحد از ۲۲ واحد خدمت‌رسانی موجود در جمعیت خدمتگزاران از روزهای ابتدایی محرم برای بیماران کرونایی آغاز شده و برای این امر حیاتی اختصاص یافت. رضایی بیان کرد: تهیه دارو، خرید تجهیزات پزشکی، تامین بسته‌های معیشتی و توزیع بین گروه‌های هدف از جمله اقدامات این ستاد است که در این راستا واحدهایی از جمله واحد مالی، بهداشت و درمان، پشتیبانی، اسکان، فناوری اطلاعات و آمار و غیره فعالیت داشته‌اند. وی تصریح کرد: همچنین واحد آموزش نیز با برگزاری دوره‌هایی برای آشنایی بیشتر با وضعیت کرونا در راستای مراقبت‌ و پیشگیری از شیوع این ویروس در منزل موثر واقع شد. سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) تصریح کرد: این جمعیت همچنین در مسیر روستای فریمان در رباط‌ ‌سنگ نیز امکاناتی برای بیماران کرونایی این منطقه فراهم کرده است. رضایی گفت: در نقاحتگاه‌های بین راهی، تزریقات، کپسول اکسیژن، هزینه‌های پزشک و پرستار و رایگان بوده و ۱۸۰ کپسول اکسیژن امانی در اختیار بیماران قرار داده می‌شود. سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: در حال حاضر در مسیرهای منتهی به مشهد ایستگاه‌های بزرگ صلواتی ثابت وجود دارد که در صورت نیاز وزارت بهداشت، ما می‌توانیم این ایستگاه‌ها و امکانات را نیز در اختیار واحد بهداشت و درمان و یا بسیج جامعه پزشکی قرار دهیم تا برای گذراندن دوره نقاحت بیماران مورد استفاده قرار گیرد. رضایی اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا و همزمان با ولادت امام رضا (ع)، حدود ۱۲۰۰ زائر پیاده به مشهد وارد شدند و همچنین در روزهای شهادت امام جواد(ع) نیز حدود ۱۳۰۰ یا ۱۴۰۰ زائر پیاده به مشهد ورود پیدا کردند که اغلب آن‌ها دانشجو بوده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این مسیر را طی کردند. وی ادامه داد: حضور زائران در مسیر حرکت کوتاه بوده و ارائه خدمت ایستگاه‌های صلواتی در فضای باز انجام می‌شده است. رضایی تصریح کرد: ظرفیت  ایستگاه‌های ارائه خدمت به زائران پیاده بیش از ۳۰۰۰ نفر بوده و بنابراین حضور کاروان‌ها با جمعیت حدود ۱۰۰ نفر مشکلی در زمینه رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ایجاد نمی‌کند. سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اضافه کرد: همچنین تعداد بسیاری از این زائران پس از زیارت در مشهد اقامت نداشتند و پس از زیارت اقدام به بازگشت کردند. رضایی بیان کرد: در صورت صدور مجوز در دهه آخر صفر برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده  حرکت آن‌ها از مسیرهای نزدیک انجام خواهد شد تا علاوه بر خدمت‌رسانی بهتر، کنترل زائران نیز راحت‌تر انجام شود. وی با اشاره به اینکه بیشترین ارائه خدمت همزمان با شهادت امام‌رضا(ع) صورت می‌گیرد، افزود: بنا داریم که در طول سال نیز از ظرفیت موجود در جمعیت خدمتگزاران استفاده کنیم و در این خصوص کمک و حمایت از بیماران کرونایی در حال انجام است. انتهای پیام منبع: ایکنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زائران پیاده امام رضا ع ویروس کرونا محرم بیماران کرونایی ارائه خدمت ایستگاه ها خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.


آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا