Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:18:28 GMT

4 روش برای پاک کردن لکه خط چشم از فرش

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۲۱۳۰

4 روش برای پاک کردن لکه خط چشم از فرش

وقتی عجله دارید و می خواهید به سرعت آرایش کنید، قلموی خط چشم را در یک دست و محفظه آن را در دست دیگر خود می گیرید. به این صورت چون بر روی خط کشیدن تمرکز دارید، خیلی راحت باعث می شوید تا ناخواسته خط چشم محفظه خم شده و بر روی فرش بریزد. حتی اگر محفظه خط چشم را بر روی میز قرار داده باشید نیز احتمالا به دلیل نزدیک شدن به آینه، در یک چشم به زدن باعث می شوید تا مواد بر روی فرش بریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط چشم چه به صورت ماژیکی باشد چه به صورت قلمویی، لکه ای تیره و زشت بر روی فرش به جای می گذارد. در چنین شرایطی آرامش خود را حفظ کنید! درست مانند این که خط چشم از صورت شما  پاک می شود، از فرش شما نیز تمیز خواهد شد. اما به یاد داشته باشید که لکه های خط چشم را به محض ایجاد شدن برطرف کنید تا بتوانید به طور کامل آن ها را از بین ببرید.

 

 

روش اول: استفاده از مایع ظرفشویی این ساده ترین روش برای از بین بردن لکه خط چشم است، زیرا معمولا مایع ظرفشویی در هر خانه ای پیدا می شود. مایع ظرفشویی و آب گرم را با هم مخلوط کنید. ¼ قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را به 240 میلی لیتر آب گرم اضافه کنید. اگر از بطری استفاده می کنید می توانید درب ظرف را ببندید و آن را تکان دهید، اما اگر از یک کاسه استفاده می کنید، می توانید ترکیب را یا با یک قاشق هم بزنید. مخلوط آماده شده را به کمک یک اسفنج یا دستمال سفید بر روی لکه بمالید. دستمال را محکم روی لکه فشار دهید. از مالیدن آن خودداری کنید، زیرا احتمالا خط چشم را به لکه بزرگتری تبدیل می کنید یا باعث می شوید مواد، هر چه عمیق تر به الیاف فرش وارد شوند. تا زمانی که دیگر لکه را نبینید، به تمیز کردن خود ادامه دهید برای شستشو، یک بطری اسپری را با آب معمولی پر کنید و به محل مورد نظر اسپری کنید تا مایع ظرفشویی از آن خارج شود. این کار را چند بار تکرار کنید تا مطمئن شوید تمام مایع از فرش خارج شده است. چند دستمال کاغذی یا چند دستمال تمیز را روی نقطه مرطوب قرار دهید و چیزی سنگین روی آن قرار دهید. پس از چند ساعت، دستمال ها را بردارید و اجازه دهید تا الیاف تنفس کنند. از قدم زدن روی فرش در این زمان خودداری کنید. پس از خشک شدن، محل را بررسی کنید واگر نیازی هست از خدمات خشک کردن قالیشویی آجودانیه استفاده نمایید. روش دوم: از لکه بر یا شامپوفرش استفاده کنید هر چه سریع تر برای پاک کردن لکه اقدام کنید. یک لکه بر یا شامپو فرش مناسب انتخاب کنید. برچسب محصول را بررسی کنید که پاک کردن لکه لوازم آرایشی بر روی آن قید شده باشد. قبل از شروع کار، محصول را در نقطه کوچکی از فرش آزمایش کنید. به طور معمول، شامپو فرش ها بر روی هر نوع و رنگ فرش ایمن هستند مگر اینکه روی برچسب آن به صراحت قید شده باشد. اما در هر صورت، بهتر است آن را در نقطه کوچکی از فرش که دور از دید است آزمایش کنید. هنگامی که مطمئن شدید هیچ واکنش نامطلوبی بین محلول پاک کننده و فرش وجود ندارد، آماده مقابله با لکه هستید. دستورالعمل های شامپوفرش را دنبال کنید. چند دستمال کاغذی را روی قسمت مرطوب فرش قرار دهید و یک وسیله سنگین روی آن قرار دهید. بعد از چند ساعت دستمال ها را بردارید تا رطوبت باقی مانده در هوا خشک شود. پس از خشک شدن کامل، محل را بررسی کنید و تعیین کنید که آیا نیاز به استفاده از خدمات شستشوی فرش در ازگل دارید یا خیر.

 

 

روش سوم: از مواد پاک کننده آرایش (شیر پاک کن) استفاده کنید

از آنجا که مواد پاک کننده آرایش به طور خاص برای پاک کردن آرایش فرموله شده اند، می توانید از آن ها برای پاک کردن لکه خط چشم از فرش نیز استفاده کنید.

می توانید از دستمال های پاک کننده آرایش استفاده کنید یا مقداری پاک کننده آرایش مایع را روی یک دستمال تمیز و سفید بریزید و بر روی لکه بمالید تا جایی که لکه پاک شود. از یک حوله خشک استفاده کنید تا مایع را از فرش خارج کنید. این کار را تا زمانی که لکه کاملا پاک شود، تکرار کنید.

روش چهارم: از آمونیاک یا سرکه استفاده کنید

اگر آمونیاک ندارید می توانید از سرکه استفاده کنید.

15 میلی لیتر آمونیاک یا سرکه را با 120 میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید. محلول را با اسفنج یا دستمال روی لکه بزنید. (این کار را در یک منطقه با تهویه خوب انجام دهید، زیرا آمونیاک اغلب برا دستگاه تنفس خوشایند نیست) بگذارید فرش در مجاورت هوا خشک شود تا بوی آن کاملاً از بین برود. پس از خشک شدن کامل ، محل را بررسی کنید و تعیین کنید که آیا نیاز به استفاده از خدمات قالیشویی در اندرزگو دارید یا خیر.

4. پس از خشک شدن محل را جاروبرقی بکشید

 

از خدمات قالیشویی چه می دانید؟

قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی اندرزگو انواع خدمات شستشوی فرش، موکت، قالی، قالیچه و ... را انجام می دهند. همچنین یک قالیشویی معتبر و مجاز، مانند قالیشویی ازگل معمولا خدمات مبل شویی در منزل را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. قالیشویی آجودانیه با بیش از 30 سال سابقه فعالیت، امروزه علاوه بر دانش و تجربه کافی، به کمک دستگاه های پیشرفته می تواند انواع خدمات شستشوی فرش و موکت را با بالاترین سطح کیفیت انجام دهد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در شمال و جنوب و شرق و غرب تهران شعبات مختلفی دارد. همین موضوع باعث شده تا مشتریان بتوانند انواع خدمات مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن از نزدیک شعبه به خود، دریافت کنید. سرعت بالای خدمات، تضمین کیفیت شستشو و به کارگیری نیروهای متخصص و حرفه ای از جمله ویژگی های ماست.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 پاک کننده آرایش برای پاک کردن بررسی کنید پس از خشک شدن مایع ظرفشویی استفاده کنید پاک کردن لکه قرار دهید خط چشم خط چشم روی لکه روی فرش بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این مرکز در زمینی به مساحت ۶۶۰ مترمربع و ۳۰۰ مترمربع زیربنا در یک طبقه ساخته می‌شود.

 اعتبار اولیه ساخت مرکز جامع سلامت ۵۰۰ میلیون تومان است.

با راه اندازی این مرکز روستا‌های خاکشان، اسلام آباد، حاجی تپه و محمودیان زیر پوشش خدمات این مرکز قرار می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • احکام شرعی | روش تطهیر کف خانه و مانند آن
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند