Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@19:52:51 GMT

آغاز سفر جوان‌ترین خلبان زن به دور دنیا (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۲۱۸۵

جوان‌ترین خلبان زن قرار است در سفری بر فراز ۵۲ کشور پرواز کند و دو بار از روی خط استوا بگذرد. در این سفر ۷۰ توقف و ۱۹ روز استراحت برنامه‌ریزی شده است.

زارا رادرفورد، خلبان ۱۹ ساله، سفر خود را به دور دنیا آغاز کرد.

اگر این سفر با موفقیت انجام شود، خانم رادرفورد جوانترین زنی خواهد بود که به تنهایی با هواپیمای کوچک به دور دنیا پرواز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قرار است در این سفر بر فراز ۵۲ کشور پرواز کند و دو بار از روی خط استوا بگذرد. در این سفر ۷۰ توقف و ۱۹ روز استراحت برنامه‌ریزی شده است.

قرار است رادرفورد ماه نوامبر به بلژیک برگردد و سفرش را به پایان برساند. وی گفته که بزرگترین چالش روبه‌رو سفر به مناطقی مانند شمال روسیه و گرینلند است.

این خلبان جوان گفت: مردم زیادی در این مناطق زندگی نمی‌کنند بنابراین اگر مساله‌ای پیش بیاید شرایط کمی دشوار خواهد شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به تیم ملی والیبال

در آستانه لیگ ملت‌های والیبال یک اتفاق تلخ برای تیم ملی رخ داد.

به گزارش "ورزش سه"، اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور هرچه بهتر در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2024 که از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود، از امروز وارد فاز جدی‌تر شد.

بردیا سعادت به دلیل گذراندن دوران نقاهت پس از حادثه رانندگی‌اش در ترکیه از هفته گذشته به اردوی تیم ملی پیوست تا با نظر نهایی کادر پزشکی و فنی در صورت نبود مشکل به تمرین بپردازد، اما با توجه به نتایج آزمایشات و گزارش پزشکی و صحبت‌هایی که با سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون والیبال انجام شد، با در نظر گرفتن اولویت سلامتی بردیا سعادت، به این بازیکن برای گذراندن کامل دوران نقاهت از حادثه رانندگی استراحت داده شد. گفتنی است که زمان کمی برای آمادگی و حضور در لیگ ملت‌های 2024 باقی مانده است و این بازیکن بااخلاق تیم ملی والیبال کشورمان در این رقابت‌ها به استراحت و طی کردن دوران نقاهت خود خواهد پرداخت؛ به همین دلیل خروج وی از اردوی تیم ملی با نظر پائز و موافقت رئیس فدراسیون قطعی شد.

بردیا سعادت در خصوص خروجش از اردوی تیم ملی گفت: در ابتدا از کادر فنی و رئیس فدراسیون والیبال که پس از تصادفی که داشتم جویای احوالم بودند، تشکر می‌کنم. بعد از دوران نقاهتم در ترکیه و پس از ورود به ایران وارد اردوی تیم ملی والیبال ایران شدم اما براساس آزمایش‌هایی که انجام دادم، دکتر نیاز بر این دانست که به خاطر سلامتی‌ام، باید مدتی استراحت کنم.

وی با تاکید بر اینکه مدت کوتاهی قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی نخواهد بود، تصریح کرد: زمان کمی تا شروع لیگ ملت‌ها باقی مانده است. متاسفانه با وجود انگیزه بسیاری که داشتم و علی‌رغم آمادگی ذهنی و بدنی برای پوشیدن پیراهن و عضویت در تیم ملی کشورم برای چهارمین سال متوالی و همچنین تمایلم برای شاد کردن دل مردم با کسب پیروزی، با شرایطی که بعد از تصادفم به وجود آمد قادر به همراهی تیم ملی نیستم.

بازیکن قطر پاسور والیبال کشور ادامه داد: قطعا تمریناتم را ادامه خواهم داد و امیدوارم با فیزیوتراپی و ریکاوری خوب، پرقدرت‌تر از قبل به تیم ملی برگردم. بتوانم از این افتخار برخوردار شوم که بار دیگر پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم.

tags # والیبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • شوک به تیم ملی والیبال
  • (ویدئو) لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم