Web Analytics Made Easy - Statcounter

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که داشتن بیمه شخص ثالث در حواث چه نقش مهمی دارد. اگرچه قیمت بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی تعیین‌شده و در تمام شرکت‌ها یکسان است. اما ویژگی‌هایی مثل تعداد شعب فعال یا توان مالی باعث ایجاد تفاوت‌های جدی بین شرکت‌های بیمه شده است. برای انتخاب یک شرکت بیمه مناسب باید تمامی فاکتورها و معیارهای انتخاب یک شرکت بیمه  را مدنظر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معیارها براساس کارکرد شرکت‌های بیمه و نظرسنجی که از مشتریان این شرکت‌ها انجام شده تعیین می‌شود. در نهایت این معیارها توسط بیمه مرکزی بررسی شده و نتایج به شرکت‌های بیمه ارسال می‌شود. رانندگان با شناخت بهتر و بیشتر این معیارها است که می‌توانند، بهترین بیمه شخص ثالث را برای ماشین خود انتخاب کنند. می‌خواهید در مورد این فاکتورها و معیارها بیشتر بدانید؟ با ما همراه شوید تا شما را با رتبه بندی بیمه شخص ثالث و تمام معیارهایی که دارند آشنا کنیم.

توان مالی؛ شرکت بیمه چقدر پول پرداخت می‌کند؟

اولین عامل تاثیرگذار در انتخاب یک شرکت بیمه، توان مالی آن شرکت است. این پروسه به معنای قدرت و توانایی مالی شرکت بیمه موردنظر، در هنگام پرداخت خسارت‌های واردشده به شخص ثالث و راننده است. راننده باید سطح توانگری شرکت بیمه را در نظر گرفته و ببیند که کدامیک از این سازمان‌ها، در سال گذشته پرداخت خسارت بهتری داشته است.

برای دیدن و اطلاع از سطح توانگری مالی شرکت بیمه موردنظر، راننده باید از گزارش‌های توانگری شرکت‌های بیمه که توسط بیمه مرکزی، هر ساله اعلام می‌شود کمک بگیرد. در حال حاضر رتبه‌بندی بیمه شخص ثالث و نسبت توانگری شرکت‌هایی نظیر بیمه دانا، آسیا و البرز در سال ۹۹ به ترتیب ۱۲۲، ۱۲۰ و ۱۳۸ بوده و سطح توانگری آن‌ها نیز یک است.

به طور کلی هرچه نسبت توانگری بالا بوده و سطح توانگری نیز بیشتر به عدد یک نزدیک باشد، شرکت بیمه از لحاظ توان مالی بهتر است. نباید فراموش کرد که این نسبت‌ها دائمی نبوده و به صورت سالانه تغییر می‌کند. بنابراین فرد متقاضی باید برای اطلاع از آخرین تغییرات رتبه‌بندی بیمه شخص ثالث، از آخرین گزارشات به‌روز استفاده کند.

تعداد شعب؛ دسترسی بهتر و بیشتر بیمه شدگان

شرکت‌های بیمه در سرتاسر کشور شعب‌های متعددی دارند؛ تعداد زیاد شعب و دسترسی آسان به واحد پرداخت خسارت، باعث می‌شود راننده بعد از وقوع حادثه با مراجعه به هریک از این شعب‌ها کار خود را به راحتی انجام دهد. البته برخی از شرکت‌های بیمه مانند بیمه ایران، بیمه آسیا و بیمه شخص ثالث پاسارگاد برای مشتریان خود امکان پرداخت سیار را نیز فراهم کرده‌اند.

بدین صورت که بعد از وقوع حادثه، کارشناس سیار بیمه به محل حادثه رفته و بعد از بررسی در صورت کامل بودن مدارک مقدار خسارت را تعیین و آن را در محل پرداخت می‌کند. در بین تمام شرکت‌ها، شرکت بیمه ایران بیشترین شعب فعال را در سراسر ایران دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با خدمات این شرکت و خرید بیمه شخص ثالث ایران به صفحه نرخ بیمه شخص ثالث بیمه ایران در آیتول مراجعه کنید.

میزان فروش بیمه شخص ثالث؛ تاثیرگذار بر انتخاب

یک عامل ساده و البته تاثیرگذار بر رتبه‌بندی بیمه شخص ثالث و خرید آن، توجه بر میزان فروش بیمه شخص ثالث است. در حال حاضر بنابر گفته مدیرعامل بیمه ایران، در حدود ۵۴ درصد از سهم بازار بیمه شخص ثالث در اختیار این شرکت و مابقی سهم ۴۶ درصدی بازار در اختیار شرکت‌های خصوصی بیمه است. بررسی عملکرد ۱۳ شرکت خصوصی در بازار بیمه شخص ثالث می‌گوید؛ بیمه آسیا، دانا، پارسیان، کوثر و البرز و... به‌عنوان پرفروش‌ترین بیمه‌های شخص ثالث شناخته می‌شوند.

انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث؛ پاسخگویی سریع!

یکی از چالش‌های بزرگ رانندگان بعد از وقوع حادثه، دریافت خسارت از شرکت بیمه است. در بسیاری از موارد رانندگان از پاسخگویی ضعیف نمایندگان شرکت بیمه شکایت کرده‌اند. همین عامل باعث می‌شود، بسیاری از رانندگان بعد از به پایان رسیدن زمان بیمه شخص ثالث، به جای تمدید به فکر خرید بیمه شخص ثالث از شرکت دیگری باشند.

برای تمامی رانندگان، همراهی درست و دلسوزانه بیمه‌گذار در روند پرداخت خسارت می‌تواند عاملی مهم در رتبه‌بندی بیمه شخص ثالث باشد. نارضایتی مشتری در هنگام دریافت خسارت حادثه از شرکت بیمه می‌تواند به مهم‌ترین دلیل برای عوض کردن بیمه شخص ثالث تبدیل شود.

رضایت بالای مشتریان؛ بهترین عامل برای انتخاب!

قبل از خرید بیمه شخص ثالث، راننده باید ابتدا در مورد بیمه‌ای که قصد خرید آن را دارد تحقیق کند. شاید در گذشته تحقیق در مورد وضعیت و خدماتی که شرکت‌های بیمه ارائه می‌کردند دشوار بود، اما حالا با وجود اینترنت این کار نیز آسان شده است. فرد متقاضی خرید بیمه شخص ثالث، با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، دیدن مقالات مرتبط به شرکت بیمه موردنظر و البته خواندن نظرات و تجربیات کاربران می‌تواند بهترین بیمه شخص ثالث را برای خود انتخاب کند. خواندن تجربیات دیگران باعث می‌شود، راننده تا حدودی با سبک و نحوه ارائه خدمات شرکت بیمه مورد نظر آشنا شود.

بهترین شرکت بیمه شخص ثالث؛ از نظر شما

با توجه به موارد گفته شده، در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین شرکت‌های بیمه از نظر مردم بپردازیم. معیار ما در این معرفی، در نظر گرفتن ۵ فاکتوری است که بیان کردیم:

رتبه

شرکت

۱

بیمه ایران

۲

بیمه آسیا

۳

بیمه دانا

۴

بیمه پارسیان

خرید راحت بیمه شخص ثالث؛ آنلاین و بدون دردسر

حالا که با تمام فاکتورهای تاثیرگذار در رتبه بندی بیمه شخص ثالث آشنا شدید، نوبت به تصمیم‌گیری و خرید می‌رسد. اگر می‌دانید که می‌خواهید کدام بیمه شخص ثالث را برای ماشین خود انتخاب کنید، اما وقت چندانی هم برای خرید یا تمدید آن ندارید؛ می‌توانید از روش‌های آنلاین برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث استفاده کنید.

آیتول، بهترین سامانه خرید و تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آیتول یا نصب اپلیکیشن آن روی گوشی، شرکت‌های بیمه را با یکدیگر مقایسه و در نهایت بهترین آن را انتخاب کنید. فقط باید شماره پلاک و شماره یکتای بیمه‌نامه خود را وارد کنید و بعد از نشان دادن اطلاعات اتومبیل، برای خرید یا تمدید بیمه‌نامه اقدام کنید.

این پروسه در کمترین زمان انجام شده و در کمتر از ۲ ساعت پیامکی که حاوی لینک نسخه الکترونیکی بیمه‌نامه است، برای شما ارسال می‌شود. در آیتول می‌توانید بیمه معلم شخص ثالث، بیمه پارسیان، پاسارگاد و ایران را به‌سادگی تهیه کنید.

آیتول در کنار خرید و تمدید بیمه ثالث، خدماتی چون پرداخت خلافی خودرو، نوبت‌دهی معاینه فنی و تعویض پلاک را هم انجام می‌دهد. همین حلا می‌توانید اپلیکیشن آیتول را از بازار یا مایکت دانلود کنید.

کد خبر 622341 برچسب‌ها بیمه شخص ثالث

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث بهترین بیمه شخص ثالث خرید بیمه شخص ثالث شرکت بیمه مورد شرکت های بیمه پرداخت خسارت سطح توانگری بیمه ایران شخص ثالث انتخاب یک توان مالی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد

به گزارش همشهری آنلاین ، بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

کد خبر 848433 منبع: تسنیم برچسب‌ها بیمه شخص ثالث خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان