Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی شورای شهر گفت: بنای شورای ششم این است نگاه تلخ سیاه نمایی نداشته باشیم همچنین این شورا ورودی برای کار اجرایی نخواهد داشت، اما مطالبه گرخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، علیرضا نادعلی در برنامه صبحگاهی شبکه اول، بابیان اینکه اعضای شورای شهر تهران نماینده مردم برای نظارت بر اداره شهر هستیم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی شورای ششم جوان‌گرایی است، زیرا متوسط سنی آن نسبت به سایر شورا‌ها پایین‌تر بوده البته اعضای جوان دارای تخصص و تجربه لازم در حوزه مدیریت شهری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته بارز دیگر این شورا حضور آقای چمران است که علاوه برداشتن تخصص لازم چندین دوره ریاست شورای شهر را بر عهده داشت و درمجموع شورای ششم اشراف خوبی به حوزه مدیریت شهری دارند.
وی با بیان اینکه تمرکز شورای ششم برای انتخاب شهردار بود، تأکید کرد: مهم‌ترین مصداق سرعت در خدمات رسانی در شهر تهران انتخاب شهردار تهران برای آغاز تحول و گام برداشتن به جلو است که این امر انجام‌شده است. با این وجود اعضای کمیسیون‌های شورای شهر تقریباً مشخص شده است و در جلسه بعدی یعنی سه‌شنبه کمیسیون‌های شورا نهایی خواهد شد تا فعالیت تخصصی در کمیسیون‌ها آغاز شود.
سخنگوی شورای شهر درباره مصداق‌های انتخاب شهردار تهران نیز گفت: درمجموع 41 نفر داوطلب برای شهردار تهران توسط اعضا پیشنهاد شد و در مراحل مختلف بر اساس شاخص‌های تعیین شده سه نفر برای شهرداری تهران باقی ماندند که رأی‌گیری نهایی انجام و آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.
نادعلی درباره حواشی انتخاب شهردار تهران از جمله مدرک تحصیلی، اظهار کرد: دراین‌باره قصور و تقصیری متوجه شورای شهر نیست. بار‌ها پیش‌آمده است اگر رشته تحصیلی شهردار منتخب در بخش‌نامه انتخاب شهردار نباشد، بخش‌نامه اصلاح می‌شد. خوشبختانه دررفت و آمد با وزارت کشور از منظر حقوقی این مسئله حل خواهد شد.
وی گفت: البته شاید لازم بود پیش‌بینی‌های لازم برای تطبیق با بخش‌نامه و عمل مر به آن صورت می‌گرفت هرچند وزارت کشور استدلال حقوقی پذیرفته است و طبق قاعده استعلامات در حال انجام است و به‌زودی حکم زده خواهد شد.
نادعلی تأکید کرد: هم‌زمانی انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا با ریاست جمهوری گرچه منجر به کاهش هزینه‌ها شده، اما موجب شده است صدور حکم شهرداران به دلیل جابجایی کابینه با تأخیر همراه شود.
سخنگوی شورای شهر تهران درباره کرونا نیز تصریح کرد: در حال حاضر شورای شهر تا آمدن شهردار جدید با معاونان کنونی ارتباط دارد و کار در حال انجام است برای نمونه از سوله‌های بحران برای واکسیناسیون استفاده می‌شود و اگر نیاز باشد این سوله‌ها برای بخش درمانی نیز تجهیز خواهد شد. آنچه مسلم است ظرفیت‌های شهرداری تهران بسیار است و قطعاً با آمدن شهردار جدید که پزشک بوده و تجربه مقابله با کرونا را در شهر قم را دارد، برنامه‌های تحولی برای بحث کرونا خواهیم داشت.
نادعلی در پاسخ به اینکه برنامه شورای ششم برای طرح ترافیک با توجه به کرونا آیا همانند دوره گذشته خواهد بود، اعلام کرد: قطعاً سلامت مردم اولویت دارد. بنای شورای ششم این است نگاه تلخ سیاه نمایی نداشته باشیم و درباره شورای گذشته معتقدم که نیت تنها درآمد نبوده و موضوع آلودگی هوا هم مدنظر تصمیم گیران بوده است.
وی درباره وصول مطالبات شهرداری از دولت گفت: تقریباً دولت‌های گذشته حداقل همکاری را داشتند. درگذشته برخی از شهرداری و دولت‌ها از یک جریان سیاسی بودند، اما به بلوغ سیاسی نرسیده بودند لذا همکاری لازم را نداشتند. آنچه مسلم است یکپارچگی موجود در کشور ظرفیت بی‌بدیلی برای خدمت برای مردم ایجاد کرده است و هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.
وی افزود: آقای زاکانی به دلیل سابقه حضور در مجلس و تعامل با روسای مجلس و دولت برای حل مشکلات شهر تهران از جمله حمل‌ونقل عمومی تلاش خواهد کرد.
سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: شورای شهر تهران ورودی برای کار اجرایی نخواهد داشت، اما مطالبه گر خواهد بود و شهردار گذشته آقای حناچی تا آخرین لحظه برای وصول این مطالبات رایزنی‌های داشت و شهردار جدید نیز تمام تلاش خود را خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شورای ششم سیاه نمایی سخنگوی شورای شهر شورای شهر تهران انتخاب شهردار شهردار تهران شورای ششم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد پاکمهر در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در آمفی‌تئاتر دانشکده فنی و حرفه‌ای اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی مشکل و ضعف در این زمینه مشاهده می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

وی در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

نایب اول رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است.

پاکمهر خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

کد خبر 6095084

دیگر خبرها

  • روزگار سیاه فوتبال خوزستان، تیره‌تر از رنگ نفت؛ محکوم به سقوط!
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • دستگیری اراذل و اوباش در جنوب تهران
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرت‌نمایی کردند
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟