Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر انوش دهنادی مقدم، با تاکید بر ورود ۳۶ هزار دوز جدید واکسن کرونا به استان گیلان به همشهری آنلاین بیان کرد: زنان باردار یکی از گروه های پرخطر در دوران شیوع کرونا هستند. لذا واکسیناسیون زنان باردار در سطح کشور و استان گیلان از چند روز گذشته آغاز شده و در هر شهرستان یک مرکز واکسیناسیون مجزا برای زنان باردار در نظر گرفتیم که می توانند از طریق تماس با ۴۰۳۰ از مکان آن جهت مراجعه و تزریق واکسن آگاه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وضعیت کرونایی استان گیلان همچنان قرمز است و طی شبانه روز گذشته ۴۵ بیمار فوت کرده و بیش از ۳۵۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

دهنادی‌مقدم از بستری بودن بیش از ۱۹۵۰ بیمار کرونایی در سطح استان گیلان خبر داد و افزود: نزدیک به دو هزار بیمار سرپایی نیز در حال دریافت درمان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۲۶۱ بیمار را بدحال و بستری در بخش های مراقبت های ویژه و آی. سی. یو دانست و اضافه کرد: همچنان باید پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۵ هزار نفر را واکسینه خواهیم کرد، گفت: همه افرادی که دوز اول را دریافت کرده اند، تا پایان هفته دوز دوم را نیز تزریق خواهند کرد و از شنبه هفته آینده تزریق دوز اول از سر گرفته می شود.

کد خبر 622355 برچسب‌ها استان گیلان وزارت بهداشت و درمان واکسن واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان وزارت بهداشت و درمان واکسن واکسن کرونا استان گیلان زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • حس خوب حمایت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!