Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تخلف خودرو‌های پلاک سیاسی از طریق وزارت امور خارجه به آن کشور اعلام می‌گردد. خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص سرعت و نقش آن در بروز تصادفات توضیح داد.
رازقی گفت: سرعت یکی از عوامل مهم تصادفات است و علت آن نیز سرعت بالا زمان عکس العمل راننده را به شدت کاهش می‌دهد و مدت زمانی که راننده نیاز دارد تا عکس العمل مناسب برای تصادف نشان دهد را از دست داده و متاسفانه تصادف اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سرعت به دو حالت می‌تواند بر تصادفات تاثیربگذارد و یا به طور مستقیم می‌تواند بر تصادفات اثر بگذارد مثل زمانی که راننده‌ای خطری را می‌بیند، ولی سرعت خودرو بالاست و راننده نمی‌تواند وسیله نقلیه را کنترل نماید که برخورد به وجود می‌آید.
وی افزود: در مواقعی علت تصادف عدم رعایت حق تقدم است، ولی بعلت سرعت بالا تصادفی اتفاق می‌افتد با شدت و با مجروح‌های بیشتر وخدای ناکرده تصادف فوتی روی می‌دهد که علت تشدید این تصادفات سرعت می‌باشد.   بیشتر بخوانید: رد شدن عابر پیاده از عرض بزرگراه یاسینی حادثه آفرید
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: یک تحقیق علمی نشان می‌دهد که اگر سرعت وسیله نقلیه‌ای با عابری برخورد نماید و سرعت وسیله نقلیه ۳۰ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر ۵ درصد است و اگر سرعت خودرو ۴۵ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر ۵۰ درصد است و اگر سرعت وسیله نقلیه ۸۰ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر ۱۰۰ درصد می‌باشد که نقش سرعت در تصادفات به اینگونه است.
وی گفت: برای مدیریت سرعت در شهر تهران راه‌های مختلفی داریم و کاهش سرعت وسایل نقلیه با روش‌های مختلف و کنترل سرعت‌های غیر مجاز را در برنامه خود داریم و اگر بخواهیم نحوه برخورد با سرعت‌های غیر مجاز را دسته بندی کنیم باید به سه سطح اشاره کنیم که سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر از حد مجاز در مرحله بعد سرعت بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر از حد مجاز که در ادامه سرعت بالای ۵۰ کیلومتر در ساعت که به نوعی این سرعت برای فرد و دیگر رانندگان خطر آفرین است که در قرارگاه سرعت برای این نوع رانندگان پیامک ارسال و آن‌ها با حضور در پلیس راهور تهران بزرگ ضمن دادن تعهد مبنی بر عدم تکرار تخلف آموزش‌های لازم را می‌بینند.
رازقی ادامه داد: بعضی از این تخلفات مربوط به سازمان‌ها می‌باشد که ما این تخلفات را به سازمان مربوطه به صورت مکتوب اعلام می‌کنیم و جالب است بدانید که خودرو‌های با پلاک سیاسی که مربوط به نمایندگان سایر کشور‌ها می‌باشد از طریق مبادی خود از طریق وزارت خارجه به کشور‌ها اعلام میشود.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس راهور محمد رازقی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ نفر در تصادفات شهر مشهد مصدوم شدند

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ سیدرضا اسدنژاد اظهار کرد: ۶۵ فقره تصادف جرحی و ۳۹۴ فقره تصادف خسارتی در شبانه روز گذشته در مشهد رخ داده است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: مرتکبان هشت هزار و ۶۵۶ فقره تخلف راهور نیز دیروز در این کلانشهر جریمه شدند که ۲ هزار و ۳۲۹ فقره از این تعداد، تخلفات حادثه ساز است.

وی گفت:رانندگان ۸۸ دستگاه خودرو حادثه ساز هم دیروز در مشهد جریمه و خودرو ایشان به پارکینگ منتقل شدند.

اسدنژاد از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نقش خود را در کاهش تصادفات و رانندگی ایمن ایفا کنند.

دیگر خبرها

  • پرترددترین جاده کشور کدام است؟
  • ۷۲ نفر در تصادفات شهر مشهد مصدوم شدند
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • آغاز ترافیک صبحگاهی در بزرگراه های پایتخت
  • حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها چقدر است؟
  • جریمه خودرو‌هایی که شیشه دودی دارند چقدر است؟
  • رصد وانت‌بارهای میوه‌فروش در سنندج
  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • جریمه ۵۴۰۰۰۰ خودرویی که بر روی خط عابر پیاده توقف داشتند