Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌نمایی درباره برخی واکسن های خارجی به‌ویژه واکسن فایزر یک ترفند رسانه‌ای است چرا که هنوز اثربخشی این واکسن مشخص نشده است. - اخبار استانها -

سید‌محمد پاکمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بجنورد  اظهار داشت: واکسیناسیون یکی از راه‌های جلوگیری از طغیان کروناست اما باید به‌یاد داشته باشیم که علی‌رغم واکسینه شدن٬ افرادی بودند با دوز کامل٬ مجدداً به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند لذا رعایت پروتکل‌ها همچنان مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طرفی با گذشت حدود دو سال از شیوع این بیماری و ایجاد خسارات گسترده مالی و جانی، متأسفانه هنوز جوامع بهداشت و درمان جهانی موفقیت چندانی در زمینه درمان و پیشگیری این بیماری خطرناک به دست نیاورده‌اند و حتی واکسن‌های ساخته‌شده در چندین پلت‌فرم در دنیا به‌لحاظ کیفی تأثیر چندانی نداشته است، چراکه بسیاری از بستری‌شدگان کرونایی سابقاً واکسن زده‌اند.

فقط افرادی که زمان تزریق نوبت دوم واکسن آن‌ها فرا رسیده به مراکز تجمیعی مراجعه کنند/ تا پایان هفته کمبود واکسن در اصفهان برطرف می‌شودسرلشکر سلامی: با تمام توان برای مقابله با کرونا در صحنه هستیم / به دشمنان سازنده سلاح بیولوژیک برای واردات واکسن اعتماد نداریمعلامت‌سؤال‌های بزرگ در برابر واکسن کرونا/ سه‌چهارم افراد مبتلاشده در یک شهر آمریکا واکسن زده بودند

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علوم پزشکی سخت‌ترین دوران عمر خود را سپری می‌کند و دانشمندان علوم پزشکی چالشی‌ترین دوران خود را طی می‌کنند، چرا که نه داروی مؤثری برای این بیماری وجود دارد و نه درمانی موفق و تأثیرگذار بوده است. درباره واکسن فایزر باید به این نکته توجه کنیم که با توجه به اینکه فرمول ساخت آن تا کنون در هیچ واکسنی استفاده نشده بود٬ هنوز متخصصان نمی‌دانند که این واکسن چه آثار و تبعاتی خواهد داشت.

وی افزود: بزرگ‌نمایی یک ترفند رسانه‌ای برای واکسن‌های آمریکایی است. دو سؤال در این زمینه وجود دارد؛ اول این‌که اگر واکسن فایزر به آن میزان تولید شده است که صادر شود٬ چرا آمریکا به متحدان٬ دوستان و همسایه‌های خود این واکسن را نمی‌دهد؟! مکزیک و کانادا نزدیک‌ترین کشورها به ایالات متحده هستند که هر دو با این مشکل مواجهند.  نکته دوم اینکه؛ اگر این واکسن تا این میزان اثربخش است٬ چرا آمریکا باز هم درگیر پیک‌های کرونا شده است؟!

نماینده مردم بجنورد در مجلس در پاسخ به سؤالی در باره اثربخشی واکسن‌های شرقی نیز اظهار داشت: همه واکسن‌هایی که تولید شده است به‌استثناء فایزر٬ فرمولی مشخص دارند که تا کنون در ساخت سایر واکسن‌ها نیز از آن استفاده شده است، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم اثربخش نیستند بلکه اثربخشی با توجه به میزان آنتی‌بادی تولیدشده در بدن افراد متفاوت است. شاید روزی به این نتیجه برسیم که با توجه به جهش ویروسی باید از دوز سوم و مکمل استفاده شود که امروز در مورد کادر درمان این موضوع مطرح است ولی بحث اثربخشی واکسن‌ها مشخص است و حتماً اثربخش هستند.

عضو کمیسیون درمان مجلس گفت: هیچ محدودیتی در زمینه واردات واکسن نداریم و همان‌طور که رئیس جمهور هم اعلام کردند٬ منابع ارزی برای این کار در نظر گرفته شده است. مشکل در تولید واکسن در دنیاست که واقعاً محدود است و همه کشورها به‌اندازه نیاز خودشان واکسن تولید می‌کنند. ایران آمادگی خرید 50 میلیون دُز را دارد و حتی مبلغ ارزی 16 میلیون دز برای کواکس واریز شده است که تا کنون فقط حدود 1میلیون دز از این سبد دریافت کرده‌ایم.

پاکمهر با غیر قابل قبول خواندن اظهارنظرها درباره اهمال در واردات واکسن گفت: هم‌اکنون به‌صورت هفته‌ای 5 میلیون دز واکسن از طریق هلال احمر وارد کشور می‌شود و این رقم در ماه‌های آینده حتماً بیشتر خواهد شد، ضمن اینکه واکسن‌های ایرانی هم در راه هستند.

پاکمهر با اشاره به روند تولید واکسن در ایران افزود: در زمان حاضر بهترین راه مقابله با ویروس کووید19 ایمنی‌سازی جامعه و انجام واکسیناسیون است. از همان روزهای نخست دانشمندان جوان و بااستعداد این سرزمین به دست‌یابی به فرمول ساخت این واکسن پرداختند که خوشبختانه این تلاش‌ها ثمربخش بود و هم‌اکنون ما جزو معدود کشورهای جهان هستیم که به این دانش نو دست پیدا کرده‌ایم. من به‌عنوان عضو و نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان بیشترین بازدید را از مراکز ساخت واکسن‌های ایرانی داشتم و این نوید را می‌دهیم که با ورود واکسن‌های ایرانی اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد.

وی در ادامه با اعلام حمایت مجلس از تولید واکسن داخلی گفت: شرکت‌های تولید واکسن نباید نگران فروش واکسن باشند. ضرورت پرهیز سازمان غذا و دارو از مسائل حاشیه‌ای در این برهه حساس بسیار مهم است.

پاکمهر تأکید کرد: با استفاده از دانش و توانمندی متخصصان داخلی، ان‌شاءالله از مهرماه ماهیانه بیش از 3 میلیون دوز واکس ترکیبی توسط شرکت سیناژن هم تولید و تحویل وزارت بهداشت و درمان جهت واکسیناسیون عمومی خواهد شد. تلاش کمیسیون بهداشت و درمان جهت رفع مشکلات شرکت‌های واکسن‌ساز و تقویت بخش خصوصی جهت تولید واکسن است.

نماینده مردم 5 شهر استان خراسان شمالی درباره کیفیت واکسن‌های ایرانی تصریح کرد: پاستور و سیناژن دو مؤسسه بسیار معتبر با تجهیزات بسیار خوب هستند که حتماً واکسن تولیدی آن‌ها کیفیتی بسیار خوب و اثربخش خواهد داشت. وقتی واکسن‌های ایرانی به مرحله کارآزمایی بالینی و انسانی رسیدند یعنی واکسن‌های ایمنی هستند و قطعاً اعتبار و اثربخشی خوبی هم دارند.

انتهای پیام/311/ش+

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان رئیس کمیسیون بهداشت واکسن های ایرانی واردات واکسن تولید واکسن واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی

بعد از گذشت یک سال نمایندگان مجلس ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر عایدی سرمایه را برطرف کردند. حالا با نگاهی به ارقام مصوب در مجلس می توان به این مالیات لقب کمیسیون دولت از سفته بازی را نسبت داد.

با وجود اینکه دولت می گوید که فقدان این پایه مالیاتی که در ۱۰۰ سال گذشته در بیش از ۱۴۳ کشور در حال پیاده‌سازی بوده، موجب بروز مشکلات متعددی به‌خصوص در حوزه تولید شده است؛ اما طرح مالیات بر سفته‌بازی و سوداگری به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌دلیل معافیت‌های گسترده در طرح، حداکثر دو درصد از افراد جامعه مشمول آن می‌شوند.

هم اکنون بازدهی بالای خرید وفروش‌ها در بازارهای غیرمولد موازی تولید مانند بازار ملک، خودرو، طلا و ارز انگیزه سرمایه‌گذاری و کار در حوزه تولید را به‌شدت کاهش داده است، چرا که افراد به جای فعالیت مولد، سرمایه خود را وارد یکی از این بازارها می‌کنند و در سایه نبود قوانین بازدارنده، سودهای هنگفت به جیب می‌زنند.

اما این تمام ماجرای سوداگری نیست؛ چراکه ورود پول‌های کلان به بازارهایی مثل مسکن و خودرو باعث افزایش تقاضای سرمایه‌ای می‌شود و در نتیجه نیاز مصرفی مردم را با چالش مواجه می‌کند. چنانچه در حال حاضر بخش زیادی از تقاضا در بازار مسکن مربوط به تقاضای سرمایه‌ای است و مردم عادی توان خرید مسکن متناسب با نیاز خود را ندارند. 

انتظار می رفت قانون با تعیین ارقام بازدارنده تا جایی که قدرت دارد از گسترش بساط  دلالی در کشور بکاهد  و به حرکت جریان سرمایه به سمت فعالیت‌های مولد کمک کند، ولی با نگاهی به ارقام مصوب در مجلس می توان گفت این مالیات بر عایدی سرمایه بازدارنده نیست؛ بلکه صرفا حق السهم  و کمیسیون دولت از سفته بازی است.

مالیات ۳۰ درصد از سود فروش خودرو، طلا و ارز این پیام را به واسطه ها مخابره می کند که اگر هر یک از اقلام مشمول مالیات را دوبرابر قیمت بدون هیچ زحمتی به فروش رساندید و به اقتصاد کشور ضربه زدید و تورم ایجاد کردید و ارزش پول ملی را کاهش دادید، فقط کافی است حق کمیسیون خود را پرداخت کنید تا به راحتی به این کاسبی ادامه دهید.

این اعداد هیچ بازدارندگی ندارند و اتفاقا باعث افزایش قیمت‌ها شده و دلالان صرفا با پرداخت سهم دولت از سفته بازی به راحتی می‌توانند به فعالیت مخرب و غیرمولد خود ادامه دهند و آنچه از سودشان کاسته شده را نیز به لطایف‌الحیلی دوباره از جیب مردم برداشت کنند.

آقایان نرخ مالیات با این ارقام فقط رسمی‌سازی سفته‌بازی است.ریشه این آفت پیش رونده را باید با برخورد قاطعانه خشکاند. 

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد