Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منتقد سینما و تلویزیون گفت: کلیت ماجرا در «گاندو ۲» به درستی پیش می‌رود و هدفی را که گروه سازنده و سفارش دهنده پیش‌بینی کرده‌اند برآورده شده و از این جهت به نظرم این مجموعه عالی و موفق عمل کرده است.

حسین سلطان محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون ویژگی‌های سریال «گاندو ۲» گفت: ژانر مجموعه تلویزیونی «گاندو ۲» از ژانر‌های مرسوم و مورد اقبال در دنیای تولیدات تصویری چه در ایران و چه در خارج از ایران است و در هر کشوری پاسخگویی خوبی هم از جانب مخاطب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینگونه مجموعه‌ها جذابیت زیادی دارند و باعث کنجکاوی مخاطبین هستند و هر چقدر با موضوعات روز جامعه همراهی و نزدیکی داشته باشند؛ توفیق بیشتری هم به دست می‌آورند و مورد اقبال بیشتری قرار می‌گیرند.

وی افزود: سریال «گاندو» در میان مجموعه کار‌های تصویری صدا و سیما به خصوص پس از انقلاب اسلامی از معدود کار‌هایی است که موضوعات را به شدت نزدیک به موضوعات روز جلو برده و در این زمینه موفق عمل کرده است. مسیر طراحی تولید این سریال چه سری اول و چه سری دوم آن که در حال پخش است نشان دهنده نگاه هوشمندانه سازندگان اثر است و می‌تواند راهگشای آینده کار تصویری در تلویزیون باشد تا موضوعات روز هرچه سریع‌تر به مرحله تصویرسازی برسند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

 

این منتقد با سابقه سینما با اشاره به اینکه ساخت آثاری از این دست می‌تواند به قضاوت و جهت‌دهی درست مخاطبین ما کمک کند و از این لحاظ هم حائز اهمیت است، بیان کرد: دنیای تصویری پیشرفته که عمدتا غرب پیشتاز آن است و موضوعات روز را به سرعت تبدیل به آثار تصویری می‌کند و بیننده را با موضوع اصلی همراه نگه می‌دارد و به قضاوت و جهت دادن به ذهنیت مخاطب چشم دارد باید در جامعه ما هم مورد توجه و عنایت قرار بگیرد. از این جهت تولید مجموعه‌هایی در ژانر‌های معمایی، پلیسی و امنیتی ضرورت جامعه و نیاز دنیای امروزی جامعه ما است. در همه جا این مهم ضرورت اساسی دارد؛ به خصوص کشور ما که در بُعد برون مرزی مخالفین جدی زیادی دارد و بحث‌های جاسوسی یکی از بحث‌های جدی است و باید مورد عنایت و توجه بیشتری هم باشد.

وی با بیان اینکه فارغ از نگرش سازنده تلویزیون و موافقان و مخالفان این سریال‌ها؛ آنچه که اهمیت بالایی دارد پرداختن به موضوعات روز در قالب تصویر است اظهار کرد: همینکه «گاندو» توانسته موضوعات حساس این چنینی را دستمایه قرار دهد و بیننده را تا زمانی که ذهنش آغشته آن موضوعات است همراه کند، الگوی خیلی خوبی در این زمینه است و امیدوارم که در موضوعات دیگر هم این امکان فراهم شود و حداقل ساخت اینگونه آثار سهل‌تر شود.

حسین سلطان محمدی در ادامه اظهار داشت: با پیشرفت زمان ما در موضوعات مذهبی و دینی به محدودیت‌های بیشتری از جهت نزدیکی موضوع با ابزار‌های روز تصویربردازی و القای معنی رو به رو هستیم، اما در موضوعات سیاسی و به خصوص مسائل امنیتی که می‌توانند شتاب، کنش، تنش و هیجان را با نوع و مدل ساخت اعم از تدوین سریع، موسیقی، تند و تیز بودن داستان و گستره موضوع القا کنند، آزادی عمل بیشتری داریم. «گاندو» الگوی عالی در این زمینه است که اگر تلویزیون پشت آن بایستد و دچار بحث سلیقه مدیران نشود، با مجموعه‌هایی پربارتری هم مواجه خواهیم شد و ساخت اینگونه آثار در تلویزیون گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد.

این منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به تیم بازیگران «گاندو ۲» بیان کرد: تیم بازیگران «گاندو» امتحان پس داده و هماهنگ هستند و خوب مدیریت می‌شوند. بازیگران خوبی همچون داریوش فرهنگ، خسرو شهراز و... در کنار بازیگران جوان سریال از جمله وحید رهبانی، پندار اکبری و ... عالی ظاهر شده‌اند و هرکدام در نقش‌های خود تاثیرگذار هستند و به خوبی ایفای نقش می‌کنند. به خصوص بازیگران جوان که به خوبی از طرف کارگردان مدیریت می‌شوند.

حسین سلطان محمدی با اشاره به اینکه تدوین در آثار پلیسی اکشن به دلیل برش‌های زیاد، کات‌های تصویری فراوان برای القای حرکت و ... بسیار مهم است و در «گاندو ۲» ریتم بسیار خوب و مناسبی را شاهد هستیم خاطرنشان کرد: کلیت ماجرا در «گاندو ۲» به درستی پیش می‌رود و هدفی را که گروه سازنده و سفارش دهنده پیش‌بینی کرده‌اند برآورده شده و از این جهت به نظرم این مجموعه به هدف خود رسیده است. البته می‌توان با اتمام این مجموعه جزئی‌نگری بیشتری داشت و در مورد تک سکانس‌ها، تدوین، بازی‌ها و مباحث فنی دیگر هم بحث کرد. اما چیزی که حائز اهمیت است این است که منظور و هدف تیم سازنده اثر به خوبی به مخاطب منتقل شده و از این نظر هم «گاندو ۲» موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تلویزیون صدا و سیما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار تلویزیون صدا و سیما سلطان محمدی موضوعات روز گاندو ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان سکانداران علمی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید روح الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اسفرورین اظهار کرد: معلمان سکاندران علمی یک جامعه هستند و می‌توانند نسل‌های برتر علمی خلق کنند.

وی با اشاره به مشکلات جوانان برای ازدواج افزود: منشأ خیلی از مشکلات جوانان توقع نامتعارف و چشم وهم چشمی در خانواده‌ها است و باید خانواده‌ها این مشکلات را رفع کنند.

امام جمعه اسفرورین اضافه کرد: جوانان و خانواده‌های آنان با الگو قرار دادن سبک زندگی اهل بیت به ویژه سبک زندگی علوی و فاطمی می‌توانند در این امر سعادتمند باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش کارگر در توسعه جامعه عنوان کرد: جهش تولید و اقتصاد کشور نیازمند حضور کارگران است و باید نقش مهم این قشر از جامعه درک شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: نگاه دنیای مادی به کارگر نگاه ابزاری است اما اسلام جایگاه خاصی برای کارگر قائل شده و این نگاه ناشی از ارزشی است که برای کار قائل است.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی، ایمنی کار، و شناسایی نخبگان باید در دستور کارفرما قرار بگیرد، اضافه کرد: کارگر نباید جایگاه خود را پایین ببیند.

کد خبر 6089121

دیگر خبرها

  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • اولین برد سال با کنترل از راه دور یحیی گل‌محمدی؟!