Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:43:01 GMT

ضرغامی در بخش گردشگی و فرهنگی کشور تحول ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۲۸۶۲

ضرغامی در بخش گردشگی و فرهنگی کشور تحول ایجاد می‌کند

فریدون محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌اظهارداشت: ضرغامی برای وزارت میراث فرهنگی با این وزارتخانه همخوانی دارد و سوابق کاری وی در عرصه فرهنگ درخشان است.

وی بیان داشت: ‌وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت میراث فرهنگی یکی از افرادی است که بیشترین سابقه خدمت و مدیریت در حوزه‌های فرهنگی دارد و به این لحاظ از این انتخاب بسیار خوشحال و استقبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی خاطرنشان کرد: متولیان بخش دولتی و خصوصی مشاغل مرتبط با میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیزبرای این انتخاب خوشحال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت :  انتخاب ضرغامی برای وزارت میراث فرهنگی  منتاسب با حوزه کاری جدید وی است چرا که در گذشته ۲ مسوولیت مهم  معاونت سینمایی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی  و ۱۰ سال ریاست صدا و سیما عهده دار بوده است.

وی بیان داشت: حضور چنین مسوولی در صدر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در معرفی بیشتر این مجموعه و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های آن موثر واقع شود.

محمدی افزود: ارتباط خوب وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی با مجموعه رسانه‌های کشور و جهان نقطه عطفی برای معرفی داشته های فرهنگی، تاریخی، صنایع دستی و گردشگری کشور به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ارتباطات قوی ضرغامی در بدنه دولت، جایگاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارتقا یابد و شاهد جهش همه جانبه دراین وزارتخانه باشیم.

وی تاکید کرد که معرفی این گزینه برای وزارت میراث فرهنگی نوید بخش آینده درخشان برای این مجموعه و رفع مشکلات اداری آن خواهد بود.

محمدی گفت: امروز کارکنان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به لحاظ حقوقی و درآمدی در پائین ترین سطح نسبت به سایر وزارتخانه ها قرار دارند که انتظار می‌رود در دولت جدید این مشکل حقوقی کارکنان برطرف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز بیان داشت: اصلاح ساختار اداری و بودجه‌ریزی از مهمترین نیازهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی ادامه داد: بحث زیر ساخت‌های گردشگری از مهمترین مباحثی است که اگر چه کارهای زیادی در این بخش انجام شده اما  تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

محمدی گفت: انتظار می‌رود در راستای تقویت و تکمیل زیر ساخت های گردشگری از توان حاکمیتی و قدرت دیپلماسی دولت به خوبی استفاده شود که این امر با حضور ضرغامی تحقق پیدا می‌کند.

وی، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و اطلاع رسانی داخلی و بین المللی را گره‌گشای بخش میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور دانست و افزود: برای تکمیل زیر ساخت‌های گردشگری نیازمند ارتباطات گسترده  حاکمیتی هستیم که این مهم با حضور وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی محقق خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، سیدعزت‌الله ضرغامی از سوی رییس‌جمهوری به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مجلس معرفی شده است؛ او هفته گذشته در چهار روز کاری در ۱۴ کمیسیون و ۵ فراکسیون مجلس شورای اسلامی حضور یافت و رویکردها و برنامه‌های خود را برای مدیریت این وزارتخانه تببین کرده است.

در صورت رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ضرغامی، او سکان‌دار وزارتخانه‌ای می‌شود که گردشگری به عنوان یکی از حوزه های آن در ۱۸ ماه گذشته و شیوع کرونا با خسارتی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است، بسیاری از فعالان این صنعت از مدیران دفاتر خدمات تا راهنمایان گردشگری یا خانه‌نشین شده‌ یا تغییر شغل داده‌اند؛ کارگاه‌های هنرهای سنتی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی تعطیل و بسیاری از صاحبان مشاغل کاملا بیکار شده‌اند.

همچنین بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری از شنبه (۳۰ مرداد) در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

رییس‌جمهوری در سخنانی در دفاع از معرفی ضرغامی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در جلساتی که با مهندس ضرغامی داشتم، نگاه او در خصوص مسئله گردشگری، معرفی فرهنگ اسلامی و ایرانی در گردشگری و از سوی دیگر اقتصاد گردشگری بوده که بسیار مهم است.

وی ضرغامی را چهره‌ای شناخته‌شده برای نمایندگان مجلس دانست و افزود: مسئله مهم در گردشگری، اقتصاد گردشگری است و کشورمان هم زمینه‌های زیادی برای توسعه‌یافتگی در حوزه اقتصاد گردشگری دارد؛ برای تحقق اقتصاد بدون نفت می‌توان اقتصاد گردشگری را دنبال کنیم که با توانمندی مهندس ضرغامی، این کار دنبال خواهد شد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به جایگاه شایسته‌ و بایسته خواهد رسید.

برچسب‌ها گردشگری کرج میراث فرهنگی پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کرج میراث فرهنگی گردشگری کرج میراث فرهنگی برای وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اقتصاد گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان و یازدهمین دوره استانی آن طی ۲ روز گذشته در منطقه جعفرآباد بیله‌سوار مغان با حضور عشایر غیور استان اردبیل، اقوام عشایر استان‌های مختلف و میهمانان خارجی برگزار شد.
وی افزود: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارائه کردیم تا از میراث گرانبهای عشایر استان پاسداری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردبیل گفت: لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل با عنوان "تومان کوینک" و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
محمدی ادیب تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون دشت مغان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اردبیل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایر برگزار شد.
وی افزود: گردشگری، صنایع دستی عشایر و حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان