Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@19:01:45 GMT

آغاز بوجاری بذر گندم و جو در داراب

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۳۰۲۷

آغاز بوجاری بذر گندم و جو در داراب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهاب سرفرازی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان داراب گفت: با انجام این عملیات ۳۶۰۰ تن بذر گندم و جو در داراب بوجاری، ضدعفونی و کیسه گیری می‌شود که علاوه بر تامین بخشی از نیاز بذری شهرستان، مقداری از نیاز بذری سایر شهرستان‌های استان نیز تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: از این میزان بذر بوجاری شده گندم ۳۴۶۲ تن درطبقه گواهی شده، ۳۹ تن در طبقه مادری و ۱۱ تن در طبقه پرورشی ۳ و ۸۶ تن بذر جو در طبقات مختلف بذری می‌باشد که توسط شرکت تعاونی پنبه کاران و اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان بوجاری می شود.

سرفرازی با اشاره به اینکه با انجام عملیات بوجاری، بذور علف‌های هرز، آفات و مواد خارجی از قبیل سنگ، کلوخ و ناخالصی‌های دیگر حذف، و بذوری با کیفیت بالا و استاندارد تولید و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تصریح کرد: ارقام گندم بوجاری شده در شهرستان شامل سیروان، برات، تیرگان، مهرگان و خلیل و ارقام جو بوجاری شده شامل ماهور، اکسین و نیمروز است.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان داراب ادامه داد: عملیات بوجاری بذور گندم و جو از اول شهریور ماه در شهرستان شروع شده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

او با تاکید بر اینکه بذر سالم و با کیفیت زیربنای تولید و توسعه کشاورزی است، افزود: به کشاورزان توصیه می‌ شود بذر مورد نیاز خود را از شرکت‌های تولیدکننده بذر مطمئن و مورد تایید این مدیریت تهیه  و در صورت استفاده از بذر خود مصرفی، بذر را بوجاری و ضدعفونی  کنند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بذر بوجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ عبدالکریم ساسانی گفت: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در جاده ها به ۳ دستگاه وانت نیسان مشکوک و برای بررسی بیشتر آن ها را متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در بازرسی از این خودرو‌ها ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی داراب با بیان این که در این رابطه ۳ نفر دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود