Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکز آمار فدرال آلمان اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در این مدت به ۱.۶ درصد رشد رسید که بیش از رقم برآورد شده قبلی ۱.۵ درصد است.

مصارف خصوصی از آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد) به میزان ۳.۲ درصد رشد داشت و ۱.۶ درصد به میزان رشد کلی کمک کرد و نرخ پس اندازها را به ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد کاهش داد.

در سه ماهه نخست سال جاری، زمانی که فروشگاه ها و رستوران ها به واسطه اعمال قرنطینه کرونایی بسته بود، این میزان رکورد بی سابقه ۲۲ درصد را تجربه کرد.

مصارف عمومی نیز ۱.۸ درصد افزایش داشت و ۰.۴ درصد به نرخ رشد کلی کمک کرد.

مرکز آمار فدرال آلمان اعلام کرد که هزینه های دولتی برای کاستن از تاثیر بحران کرونا که با استقراض جدید و بی سابقه ای تامین شد، در نیمه نخست سال جاری کمبود ۸۰.۹ میلیارد یورویی (۹۵ میلیارد دلاری) در منابع مالی دولت ایجاد کرد.

این مبلغ معادی کسری ۴.۷ درصدی تولید ناخالص داخلی بخش دولتی است که بزرگترین کسری در ۲۶ سال گذشته به شمار می رود.

به گفته «کارستن برزسکی» کارشناس آی ان جی بانک آلمان، بسته محرک مالی باید تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱، به بازگرداندن اقتصاد به سطح قبل از بحران کمک کند، اما در عین حال بار سنگینی بر دوش دولتی که در نتیجه انتخابات فدرال ماه آینده تشکیل می شود، می گذارد.

در همین حال، سال گذشته افزایش چشمگیر پس‌انداز خانوارهای آلمانی بخاطر کمتر هزینه‌کردن در دوران کرونا و نگرانی آنها از بدتر شدن شرایط اقتصادی، باعث نگرانی کارشناسان نسبت به بروز رکود اقتصادی در این کشور شد.

بسیاری از مردم این کشور در دوران کرونا پولهایشان را نزد خود نگه داشتند، در نتیجه خانوارهای آلمانی از هر زمان دیگری ثروتمندتر شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا قرنطینه آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه آلمان ویروس کرونا قرنطینه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی به مناسبت ۹ اردیبهشت در همایش روز ملی شورا‌ها با تاکید بر اینکه برای کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به نهاد‌های مردمی، هر وظیفه استانداری و فرمانداری که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراها است باید بررسی و واگذار شود افزود: باید در این زمینه نهایت واگذاری انجام و بر اساس اختیارات استانداری این وظایف به شورا‌ها منتقل شود.

وی با بیان اینکه برای بهره وری بیشتر نظام مدیریتی کشور باید امور دولتی به شورا‌ها و شهرداری‌ها واگذار و دولت از تصدی گری خارج شود اظهار کرد: برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آن ها، بهترین برنامه‌ها نیز به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سایه موفقیت و تعامل بین مدیریت شهری، اداری، دستگاه‌ها و متولیان امور، آرمان ها، اهداف و برنامه‌ها تحقق می‌یابد، گفت: در زمان کنونی در استان وحدت و تعامل کاری پابرجا است و بعد از این هم با کیفیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رحمتی با تاکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و دخالت اراده آنان به اراده کشور بود ادامه داد: هم اکنون اراده مردم با شرکت در انتخابات بر تمام شئون کشور از انتخاب رهبری تا انتخاب اعضای شورا، جاری و حاکم است.

وی یادآور شد: امامین انقلاب مراقبت کردند تا در انقلاب اسلامی ایران، حضور مردم، محور اصلی و تعیین کننده باشد و باید از این موضوع صیانت و مراقبت کرد و عملکرد مدیران و مسوولانی که از بستر انتخابات و مردمسالاری دینی روی کار آمده اند در این زمینه تعیین کننده است.

رحمتی برگزاری ۴۰ دوره انتخابات و مراجعه به آرا و نظر مردم در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب را نشان از مردمسالاری دینی و مردمی بودن این نظام دانست و افزود: این کار در دنیا بی سابقه است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت امسال در استان اظهار کرد: یک سوم از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این دور انتخاب خواهند شد و مردم با حضور باشکوه و پرصلابت در این دور همانند دور اول انتخابات، کار نیمه تمام خود را تمام خواهند کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از اصحاب رسانه و افراد دارای تریبون خواست، مردم را برای مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کنند.
رحمتی با اشاره به تاکید امامین انقلاب بر سه رکن اساسی انقلاب اسلامی ادامه داد: این ارکان شامل اعتقاد به خداوند و تاکید بر خدامحوری و ضرورت رونق و فروغ این رکن در زمان کنونی در جامعه، اعتماد به نقش مردم در همه عرصه‌ها برای تشکیل دولت مردمی و تبعیت از امام و ولایت فقیه است که در صورت رعایت آن‌ها توسعه در جامعه روی می‌دهد.

وی همچنین توجه جدی و ویژه به توسعه روستاها، مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارائه مشوق‌های مورد نیاز در کنار مشوق‌های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شورا‌ها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش‌ها و روستا‌ها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نماد‌های ملی و استانی را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلاب مردمی است که طبق فرمان امام راحل آیین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب شد تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی آنها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارائه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما باید انتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا را انجام دهند.

 

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم