Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوایل آبان امسال نخستین نمونه شبکه الکتریکال، شبکه داده و نُود مرکزی خودرو (BCM) که براساس استاندارد آتوسار و ایزو ۲۶۲۶۲ طراحی و نمونه سازی شده است، بر روی خودروی دنا پلاس توربو نصب می‌شود. داوود خسروی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جتکو ایران خودرو گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و حمایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، اوایل آبان امسال، نخستین نمونه شبکه الکتریکال، شبکه داده و نُود مرکزی خودرو (BCM) که براساس استاندارد آتوسار (Autosar) و ایزو ۲۶۲۶۲ طراحی و نمونه سازی شده است، بر روی خودروی دنا پلاس توربو نصب و رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین بار است که این سیستم به صورت کامل در داخل کشور و توسط نخبگان داخلی طراحی و داخلی سازی می‌شود.

وی افزود: سیستم مذکور علاوه بر شبکه الکتریکال بدنه، دروازه هوشمند ارتباط با سایر زیر سیستم‌های الکترونیکی خودرو و از جمله ECU است. مدیریت اطلاعات و هماهنگی تمام مصرف کنندگان الکترونیکی خودرو توسط این سیستم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت جتکو همچنین بیان کرد: طراحی کامل شبکه برق و الکترونیک با مشارکت شرکت‌های خارجی صورت گرفته است که با انجام این پروژه، تمام دانش طراحی در کشور بومی خواهد شد.

وی، ویژگی‌ها و دستاورد‌های بارز این پروژه را اتکا بر استاندارد‌های روز دنیا در طراحی الکترونیک خودرو، ایجاد ایمنی بالاتر سرنشینان، کاهش قیمت نهایی، کاهش وابستگی به خارج از کشور و سهولت توسعه در محصولات مختلف دانست.

به گفته خسروی، این سیستم در ابتدا و به عنوان نمونه اولیه، بر روی خودروی دنا پلاس توربو قرار خواهد گرفت و با انجام آزمون‌های مرتبط، ظرف چند ماه آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. این محصول با اعمال تغییرات اندکی، قابلیت استفاده در تمامی خودرو‌های تولیدی ایران خودرو را خواهد داشت.

/مهر برچسب ها: شبکه برق و الکترونیک خودرو ، نخستین نمونه ، ساخت داخل لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Oyj

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شبکه برق و الکترونیک خودرو نخستین نمونه ساخت داخل نخستین نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود

قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.

قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی آزموده می‌شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می‌شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری‌های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته‌اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم‌های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می‌کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می‌شود و در آینده به ۵G ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد