Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا،‌ محمدعلی زلفی گل بعدازظهر سه شنبه (۲ شهریور) در جلسه رأی اعتماد مجلس، اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی، داشتن رتبه اول علمی در منطقه است. اکنون برج تولید علم کشور در منطقه خودنمایی می کند. در برخی از سال ها رشد علمی ایران ۱۳ برابر متوسط رشد علمی دنیا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدر دانشمندان، دانشجویان و پژوهشگران که این افتخار را رقم زدند، باید بدانیم همانطور که مقام معظم رهبری بارها این موفقیت علمی را افتخار ایران اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه اجازه نداریم نتیجه زحمات دانشمندان را زیر سوال ببریم، با ذکر مثالی تاکید کرد: مثل این است که سوال بپرسند علم بهتر یا ثروت؛ هر ۲ یعنی علم و فناوری خوب است اما باید بدانیم زیربنای فناوری و تکنولوژی، علم است. پس خواهش می کنم قدردان زحمات استادان،‌ دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشمندان باشیم.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: فرمایش شما نمایندگان هم به حق است؛ این تولید علم برای چیست؟ آثار تولید علم باید در جامعه بروز و ظهور یابد و علت اینکه چرا تاکنون بروز پیدا نکرده، این است که ما سه دسته تحقیقات بنیادی، کاربردی و توسعه ای داریم. تمام قوانین و مقررات ما تاکنون بیشتر برای تحقیقات بنیادی بوده است. نظام های سنجشی و انگیزشی ما برای تحقیقات بنیادی است که خروجی آن برون دادهای علمی و مقالات علمی بود. اگر دنبال این هستیم که نقش دانشگاه را در جامعه بروز دهیم، راهش این است که برای سطح دوم تحقیقات، برنامه ریزی کنیم.

زلفی گل با بیان اینکه نظام های سنجشی و انگیزشی شایسته ای ایجاد می کنیم، افزود: با این کار، دانش پژوهان، دانشمندان و اعضای هیأت علمی انگیزه لازم برای تحقیقات کاربردی خواهند داشت و با افتخار اعلام می کنم برای این کار برنامه دارم. علاوه بر این، شیوه نامه ای برای نظام پیشنهادات تدوین کرده ام و اگر مورد اعتماد شما نمایندگان باشم، در چهار سال این نظام را برای کاربردی کردن تحقیقات به ویژه در بخش پایان نامه و رساله های دکتری ایجاد می کنم. از سوی دیگر، نظام سنجشی و انگیزشی لازم را برای ترغیب دانشمندان و اعضای هیأت علمی ایجاد می کنیم که بخش قابل توجهی از پژوهش خود را در راستای نیازهای جامعه تعریف کنند.

به گفته وی، دانشگاه های ما هیچ مقصر نیستند. استادان و دانشجویان ما کار خود را به خوبی انجام داده اند و بیشتر از آن، از آنان نخواسته ایم اما اکنون با ایجاد سیستم جدید باید بستر نرم افزاری و سخت افزاری برای هدفمندی پژوهش ایجاد کنیم.

ادامه دارد...

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری رای اعتماد دانشگاه پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری رای اعتماد دانشگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری رای اعتماد دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز هشتم اردیبهشت، افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است که در این نمایشگاه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از ۷۰ کشور جهان شرکت دارند و شرکت‌های بوشهری نیز با کیفیت خوبی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی بویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در این نمایشگاه مشارکت دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از نکات مهم این نمایشگاه، حضور استان در توسعه زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزیان و خرما است.

باستین تصریح کرد: در ۲ سال اخیر در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده و امیدوارم با تداوم این روند شاهد بهبود تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: از تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌خواهم که ضمن ارائه توانمندی‌های استان بوشهر، از توانمندی‌های سایر کشورها نیز بازدید و از نقاط قوت آنها نهایت بهره را ببرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: برپایی نشست‌های دوجانبه با شرکت‌های داخلی و خارجی از دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: سال گذشته، در حاشیه این نمایشگاه با هیأت اقتصادی روسیه نشست‌هایی برگزار و یک هیأت اقتصادی و بازرگانی نیز از بوشهر به روسیه اعزام و در ارتباط با تبادل تولیدات، رایزنی خوبی انجام شد.

کد خبر 6090443

دیگر خبرها

  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم