Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:06:11 GMT

مشاوره روانشناسی به خدمتی لوکس تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۳۲۷۶

مشاوره روانشناسی به خدمتی لوکس تبدیل شده است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد حاتمی رئیس نظام روانشناسی در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران درباره راهکارهای جلوگیری از عادی انگاری مردم در برابر کرونا گفت: ترس غیر منطقی در برابر کرونا باید مدیریت شود. کرونا ترس دارد و باید برای جلوگیری از آن پروتکل ها را رعایت کرد اما استرس زیاد ناشی از کرونا موجب ضعیف شدن بدن می‌شود و می‌تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری کرونا سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید کرونا را به عنوان جزئی از زندگی بپذیریم و از موارد مد نظر مشاوران برای ادامه زندگی عادی بهره‌مند شویم.

رئیس نظام روانشناسی و مشاوره کشور در پاسخ به اینکه آیا تا به امروز برای احیاء روحی و روانی کادر درمان تدبیری اندیشیده شده؟ اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های ما کادر درمان است که کار آنها در این شرایط افزایش پیدا کرده و سلامتی آنها به مخاطره افتاده است. از روزهای ابتدایی شیوع کرونا پروتکلی در راستای حفظ روحیه کادر درمان با همکاری وزارت بهداشت تهیه و در عین حال آموزش‌های حضوری و در قالب وبینار برای کادر درمان در نظر گرفته‌ شد ولی با ایجاد موج‌های کرونا این برنامه ها محدود شد. کادر درمان در این مواقع فقط 2 تا 3 ساعت در شبانه روز استراحت می کنند تا بیشتر به بیماران کرونایی خدمات دهند.

وی خاطرنشان کرد: مشاوره با کادر درمان به صورت مستقیم از وظایف سازمان روانشناسی کشور است. در این خصوص وزارت بهداشت برنامه ریزی کرده و کادر درمان را تحت پوشش خدمات مختلف قرار داده است. خدمات روانشناسی از منزل آغاز می‌شود. کادر درمان شرایط خیلی سختی را تجربه می‌کنند که روی زندگی شخصی آنها تاثیر می گذارد. به همین دلیل وزارت بهداشت برای مدیریت شرایط تدابیری هم برای این قشر اندیشیده است. اما باید از میزان کار برای آنها با راه حل‌های مختلف از جمله اضافه شدن کادر درمان کاهش یابد.یکی از گلایه‌های ما این است که ادارات و نهادها از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند حمایت لازم را به عمل نمی‌آورند.

حاتمی با اعلام این خبر که مراجعان برای دریافت مشاوره 100 درصد افزایش یافته است که به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود گفت: اولین مشکل مراجعان عمدتا مسائل خانوادگی و برخورد مناسب با کودکان و نوجوانان است در مرتبه دوم افسردگی و تنهایی قرار دارد. ضمن اینکه اختلالاتی مثل اضطراب و وسواس هم افزایش یافته است. براساس پایش 120 هزار مشاوره روزانه کاملا واقف هستیم چه اختلالاتی در کدام استان‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط عادی استاندار جهانی این است که هر 50 خانواده یک روانشناس داشته باشند که به آنها خدمات مشاوره ای بدهد گفت: در حالت بحران همه مردم سوال دارند. بسیاری از مردم مشکلات پزشکی ندارند اما نیازمند مشاوره روانشناسان هستند. همه خانوارهای ایرانی نیاز دارند تا مشکلات خود را با روانشناسان مطرح کنند تا بتوانند از این بحران خارج شوند.

رئیس نظام روانشناسی و مشاوره کشور تاکید کرد: مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره در تمامی استان ها و شهرستان‌ها و محلات هستند. با جستجو در سایت سازمان نظام روانشناسی آدرس تمامی مراکز مشاوره و روانشناسان موجود است و مردم می‌توانند از خدمات این مراکز بهره مند شوند. ضمن اینکه 3000 مرکز هم سازمان بهزیستی دارد و روانشناسان وزارت بهداشت هم در بیمارستان ها مستقر هستند.

وی بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره را یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم عنوان کرد و گفت: مشاوره روانشناسی به خدمتی لوکس تبدیل شده  و فقط 10 درصد مردم می‌توانند از آن استفاده کنند و راهکار آن هم بیمه پایه برای این خدمات است.

حاتمی افزود: 70 درصد راه را طی کرده ایم. تعرفه ها در هیات دولت تصویب شده و با مساعدتی که سازمان برنامه و بودجه با سازمان روانشناسی داشته اگر وزارت بهداشت با ما همکاری داشته باشد مشکلات بیمه پایه و تکمیلی حل خواهد شد.در این صورت اقشار آسیب‌پذیر می‌توانند از خدمات مشاوره‌ روانشناسی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روانشناسی وزارت بهداشت درمان آسیب پذیر روانشناسی و مشاوره نظام روانشناسی وزارت بهداشت کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان نظام روانشناسی استان بوشهر سه شنبه شب در این آئین با تبریک روز روانشناسی اظهار داشت: سلامت جسمی، سلامت روانشناختی و سلامت اجتماعی یک بعد اجتناب ناپذیر دیگری به نام سلامت معنوی دارد.

محمدرضا بحرانی گفت: معنویت از سال ۲۰۰۰ براساس اعلام دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک بعد اساسی وجود انسان تعریف و تبیین شد و به تبع آن سلامت معنوی به عنوان یکی از ابعاد اساسی سلامت مطرح شد.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بوشهر بیان داشت: با توجه به تعریف سلامت و سلامت روانشناختی قابل انتظار بود که این اتفاق رخ دهد؛ چرا که این خلا کاملاً محسوس و ملموس در ابعاد مختلف سلامت بود.

بحرانی تصریح کرد: از زمانی که این بعد سلامت در ذیل ابعاد مختلف سلامت قرار گرفت، رویکردهای قدیمی نسبت به درمان و روانشناسی هم خودشان را به روز کردند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی استان بوشهر گفت: نگاه یا مکتب سلامت معنوی اولین و مهمترین دغدغه اش معنای زندگی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست ضمن تبریک روز روانشناسی و تقدیر از برگزارکنندگان این بزرگداشت و نشست تخصصی آن اظهار داشت: در کنار سلامت جسم، سلامت روح و روان بسیار مهم است.

رضا درویشی گفت: شاهد آن هستیم که اساتید ما در این رشته کاربردی در سطح دانشگاه چه در قالب استاد و چه در قالب مشاور علاوه بر ارتقاء دانش افزایی دانشجویان در تلاشند مشاوران خوبی نیز برای آن در مسیر معلمی و زندگی باشند.

درویشی بیان داشت: در دنیای امروز ما تخصص روانشناسی یک تخصص بسیار لازم، کاربردی و ضروری است و دانشجومعلمان رشته های مختلف علوم تربیتی، مشاوره و امور تربیتی ما که در آینده دانش آموزان این مرز و بوم را تعلیم خواهند داد، رسالت بزرگی در فراگیری علوم مختلف این تخصص دارند.

وی خاطرنشان ساخت: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در حوزه روانشناسی اساتید مجرب و خوبی دارد که نتیجه تلاش آنها فعال سازی انجمن علمی مشاوره با اجرای برنامه های کیفی است.

در ادامه این آئین بزرگداشت نیروزاده، محمدی باغملایی و درخشان اساتید هیات علمی رشته روانشناسی دانشگاه و رستمی مشاور پردیس علامه طباطبایی و از اساتید با سابقه دانشگاه در کارگاه تخصصی حال خوب یعنی رابطه خوب به بیان مطالب خود پرداختند.

این کارگاه به همت گروه آموزشی روانشناسی و مشاوره، انجمن علمی مشاوره و روانشناسی و واحد مشاوره پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد.

کد خبر 6093615

دیگر خبرها

  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • خدمتی سخت اما دوست‌داشتنی
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند