Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@17:06:06 GMT

بلاخره هواپیمای اکراینی را چه کسی دزدید ؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۳۸۲۱

داستان هواپیمای اکراینی در صدر اخبار قرار گرفت. خبر ربودن هواپیمای اکراینی تکذیب شد. برخی منابع ایران را مقصر ربودن هواپیمای اکراینی عنوان کرده بود.

تهران- ایرنا- به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری «محمدحسن ذیبخش» در خصوص ابهام مطرح شده پیرامون فرود هواپیماهای شرکت هواپیمایی متعلق به افغانستان (کام ایر) در فرودگاه مشهد، اظهارداشت: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی مذکور در ۲۷مردادماه به رجیستر YAKMJ در ساعت ۲۱ از مشهد به مقصد کی یف پرواز کرده، اما به علت عدم مجوز پرواز و عبور از فضای ترکیه مجبور شد در ساعت ۲۳ به منظور سوخت گیری در فرودگاه ارومیه فرود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هواپیمای مذکور چهار ساعت بعد در ساعت سه و ۳۰ دقیقه در ۲۸ مرداد ماه به سمت فرودگاه تاشکند (ازبکستان) پرواز و در ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه فرود می آید.

ذیبخش تصریح کرد: همچنین هواپیمای دوم شرکت هواپیمای کام ایر با رجیستر  YAKML به شماره RQ۵۰۱ روز گذشته (تاریخ ۱شهریور) در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح  از فرودگاه کابل پرواز و به منظور سوخت گیری در ساعت ۱۳ و هفت دقیقه در فرودگاه مشهد فرود آمده و پس از آن در ساعت ۱۷ و ۵۶ دقیقه به سمت فرودگاه کی یف پرواز و در ساعت ۲۱ و ۹ دقیقه در فرودگاه کی یف به  زمین می نشیند.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه های خارجی به نقل از معاون وزیر امور خارجه اوکراین مدعی شده بودند که یک هواپیمای اوکراینی ربوده شده و به ایران منتقل شده است.

اما  «اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین امروز خبر ربوده شدن هواپیمای این کشور در افغانستان را تکذیب کرد.

تکذیب هواپیماربایی توسط شرکت «کام ایر»

شرکت هواپیمایی افغانستانی کام ایر نیز امروز با صدور اطلاعیه ای اخبار مربوط به ربایش هواپیماهای متعلق به این شرکت هواپیمایی که به مقصد اوکراین پرواز می کرده اند را تکذیب کرده است.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که «پروازهای ۱۹ آگوست در مسیر کابل-ارومیه- تاشکند و پرواز ۲۳ آگوست در مسیر کابل- مشهد- کی یف پس از انجام سوختگیری به مقصد خود رسیده اند و خبر ربایش هواپیماهای فوق دروغ محض است.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: افغانستان فرودگاه مشهد ترکیه رسانه وزیر امور خارجه ایران وزارت خارجه زمین سازمان هواپیمایی کشوری معاون وزارت خارجه وزیر امور خارجه هواپیمای اکراینی شرکت هواپیمایی شرکت هواپیمای کام ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا

 «حسام قربانعلی» افزود: تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان و اهواز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه جده منتقل شده اند.

وی بیان‌داشت: عملیات بازگشت زائران علاوه بر استان تهران از ایستگاه‌های پروازی تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و مشهد تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

قربانعلی خاطرنشان‌کرد: امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو پرواز برای انتقال عمره‌گزاران استان‌های تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده که پرواز نخست با شماره پرواز ۱۵۹۱ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه جده پرواز و در ساعت ۱۳ و ۴۰ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد.

وی گفت: پرواز دوم نیز از فرودگاه جده با شماره پرواز ۱۵۰۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه امشب وارد فرودگاه حضرت امام (ره) می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • بازگشت ۱۵۰۰ حاجی از خانه خدا
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند           
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر