Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@23:51:43 GMT

سیگنال مثبت پاشینیان به جمهوری آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۳۸۹۷

سیگنال مثبت پاشینیان به جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،نخست وزیر ارمنستان روز سه‌شنبه از آمادگی در برقراری ارتباطات منطقه‌ای با جمهوری آذربایجان و اهمیت  مسیر ترددی ایران و روسیه  در ارتباطات منطقه‌‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آرکا نیوز»  «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در جریان ارائه برنامه دولت در پارلمان این کشور گفت،ارمنستان آماده برقراری ارتباطات منطقه ای با  جمهوری آذربایجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاشینیان تاکید کرد: «همانطور که ارمنستان باید از طریق قلمروی جمهوری آذربایجان برای ارتباطات حمل و نقلیبا روسیه و ایران استفادهکند، جمهوری آذربایجان نیز باید از طریق خاک ارمنستان برای ارتباطات حمل و نقلی راهی پیدا کند.»

پاشینیان گفت: «اگر می‌خواهیم یک محیط منطقه‌ای مطلوب اطراف ارمنستان تشکیل دهیم، باید ارمنستان را بر اساس اصل متقابل به محیط مطلوب برای منطقه تبدیل کنیم: نه بیشتر، نه کمتر».

وی گفت: «ما به همان اندازه که می‌خواهیم محیط برای ارمنستان مساعد باشد، به همان اندازه لازم است که ارمنستان را برای محیط زیست مساعد کنیم. این یک چالش راهبردی برای امنیت ما است.»

نخست‌وزیر ارمنستان به تازگی نیز از اعلام آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با جمهوری آذربایجان جهت حل مسئله «قره باغ کوهستانی» خبر داد.

پس از درگیری‌های مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، طبق توافقات اولیه  قرار شد ارمنستان اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. بنابر این توافق، روسیه نیروهای حافظ صلح خود را در مناطق همجوار قره‌باغ کوهستانی و مناطق مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر کرده است.

جمهوری اسلامی ایران نیز بارهابا اشاره به تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و ابراز تاسف از کشته و مجروح شدن افرادی از دو طرف، بر خویشتنداری طرفین و لزوم حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات مرزی تاکید کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ارمنستان محیط زیست روسیه نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان قره باغ جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید حمیدرضا اعرابی، در سفر به منطقه جنوب شرق، ضمن برگزاری نشست صمیمی با کارکنان منطقه، از واحدهای مختلف ارتباطات ثابت و سیار و مانیتورینگ رگولاتوری بازدید کرد و بر لزوم نظارت هوشمند و لحظه‌ای شاخص‌های کیفی شبکه تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیرعامل شرکت پیشگامان به عنوان مجری طرح فیبر نوری در استان هرمزگان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت این استان، میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری در هرمزگان را بررسی و ارزیابی کرد.

اعرابی همچنین در نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری هرمزگان، بر اهمیت افزایش همکاری شهرداری‌های استان با شرکت پیشگامان در راستای تسریع اجرای پروژه فیبر نوری تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، به همراه مدیر عامل، نمایندگان و پیمانکاران شرکت پیشگامان، از تمام مراحل اجرای پروژه فیبر نوری بندرعباس بازدید و مقرر کرد این شرکت سرعت پیشرفت پروژه و سطح اتصال منازل و کسب و کارها به اینترنت فیبر نوری در شهر بندرعباس و کل استان را افزایش دهد.

وی همچنین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه و بکارگیری بسیج نیروها در راستای نظارت دقیق‌تر و تسریع در فرآیند بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات کنترل پروژه منظم و هفتگی توسط منطقه تاکید کرد.

کد خبر 6097340 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • سیگنال مثبت شفافیت؛ عامل رشد چشمگیر قراردادها در سال گذشته
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است