Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عفت شریعتی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه ۲ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،گفت: انقلاب ما، انقلاب فرهنگی است و باید فرهنگ اسلام راستین را در جهان اسلام گسترش داد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی تعیین‌کننده در تمدن نوین جهان اسلام خواهد داشت و با فرهنگ اسلامی می‌توان همه موانع را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تعیین تکلیف وضعیت مدیریتی بخش فرهنگی کشور است و این مسئله نشان دهنده آن است که وی یکی از مشکلات اساسی دستگاه‌های فرهنگی مبنی بر تعدد مراکز تصمیم‌گیر در این حوزه را احصاء کرده و برنامه‌هایی برای رفع این مشکل دارد.

نماینده مردم زرند در مجلس تصریح کرد: اسماعیلی چهره‌ای محبوب در میان جوانان انقلابی و خوشنام در میان رسانه‌های مکتوب و تصویری است.

شریعتی با اشاره به اینکه ارتقاء جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: اسماعیلی به دلیل تحصیل در رشته‌های مرتبط با حوزه فرهنگ، روی موضوعات این حوزه و همچنین مباحث شرعی و دینی کاملاً اشراف دارد و قطعاً می‌تواند عملکرد قابل قبولی در این عرصه از خود به جای بگذارد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه جدی در حوزه اقتصاد فرهنگ دارد که یکی از آنها، خودکفایی در حوزه لوازم و ابزارآلات فرهنگی است.

شریعتی خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: درخواست ما این است که اقداماتی انجام شود تا فرهنگ و مشاغل فرهنگی از اقتدار لازم در کشور برخوردار شوند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فضای معرفتی جامعه را تقویت کند.

کد خبر 5288387 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: عفت شریعتی محمد مهدی اسماعیلی رای اعتماد به دولت سیزدهم صحن مجلس رای اعتماد به دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی صحن مجلس کابینه سیزدهم دولت سیزدهم محمد باقر قالیباف رای اعتماد سیدابراهیم رئیسی وزرای پیشنهادی حسین باغگلی حسین امیرعبداللهیان نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی