Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ این روزها آستان قدس رضوی فراتر از وظایف ذاتی خود پای کار مقابله با کرونا آمده و تمام امکانات را نیز در این حوزه بسیج کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، اهدای 600 قلم تجهیزات ضروری پزشکی به بیمارستان‌های مشهد، تجهیز 100 تخت ویژه در یک بیمارستان خصوصی، تامین 100 هزار سرم تزریقی، خرید و توزیع 40 هزار آمپول رمدسیویر، ایجاد مرکز خدمات سرپایی بیماران کرونایی با 96 تخت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

این‌ها فقط گوشه‌ای از کارنامه اقدامات آستان قدس رضوی طی روزهای اخیر است که به یاری مردم و نظام سلامت آمده، چرا که باور قلبی تولیت این آستان این است که «حتی نجات جان یک انسان از اهدای غذا و بسته متبرک به 8 میلیارد انسان روی کره زمین هم ثواب بیشتری دارد».

 از فروردین ماه سال 98 اتفاقات بزرگ و عمیقی در مجموعه آستان قدس رضوی رخ داده و قطعا همزمان شدن 18 ماه از این دوره با دوره مواجهه با کرونا، معیار خوبی برای محک زدن است.

روزهای بهمن و اسفند سال 98 را هرگز فراموش نمی‌کنیم، همان روزها که هنوز افکار عمومی و حتی متخصصان بهداشت و سلامت کشور، قدرت مرگبار کرونا را باور نداشتند و آن را یک بیماری گذرا می پنداشتند. در آخرین روزهای سال 98 وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا به این نتیجه رسید که چاره‌ای جز تعطیل کردن بسیاری از اماکن عمومی از جمله اماکن زیارتی را ندارد، تبعیت از تاکیدات رهبر انقلاب و پیروی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تردیدی باقی نگذاشت که حرم مطهر امام رضا(ع) هم باید تعطیل شود.

البته این اول راه بود؛ 69 روز بعد با بازگشایی درهای حرم مطهر رضوی به روی زائران، فصل جدیدی از خدمت آغاز شد که در طول تاریخ این بارگاه مقدس سابقه نداشت و در نوع خود بدیع بود.

شفافیت اقتصادی شرکت‌های آستان قدس، اقدام ارزشمند فاطمی امین بودپیام تسلیت تولیت آستان قدس در پی درگذشت استاد محمدرضا حکیمیتوسعه خدمت‌رسانی آستان قدس در حوزه مقابله با کرونا/ خرید مستقیم و توزیع 40 هزار رمدسیویر در مشهدمقدس

توزیع گسترده ماسک در ورودی‌های حرم، ضدعفونی کردن مکرر جای‌جای حرم در طول شبانه‌روز، به کارگیری خادمان سلامت، جلوگیری از تجمعات زائران و ...؛ همه این‌ها کارهایی بود که تصورش هم عجیب بود اما ثابت شد که برای حفظ سلامت زائران و الگو بودن حرم مطهر رضوی در رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا به هیچ کسی شوخی ندارد. نتیجه این بصیرت و جدیت هم اینکه، همه نهادهای نظارتی دولتی، پیشگام بودن آستان قدس و حرم مطهر در مقابله با کرونا و حفظ سلامت زائران را تایید کردند.

شاید بگویید این‌ کارها وظیفه آستان قدس رضوی برای میزبانی از زائران بوده و مکلف به انجام آن بوده ؛ باشد، قبول. هرچند اگر دیگران هم مثل آستان قدس به وظایف ذاتی خود عمل کرده بودند، این روزها در پنجمین موج کرونا غرق نشده بودیم و با 655 فوتی، رکورد فوتی‌های روزانه‌مان هم شکسته نشده بود.

تولیت آستان قدس رضوی به جای گله از کوتاهی‌های صورت گرفته در مسیر مقابله با کرونا، آستین همت را بالا زده و برای کمک به بیماران و کادر درمان به میدان آمده؛ میدانی که هیچ ارتباطی با وظایف ذاتی آستان قدس ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی که با 8 دستور ویژه، همه امکانات آستان قدس را برای کمک به بیمارستان‌های مشهد و بیماران کرونایی این شهر بسیج کرده، خودش هم پای کار است و بر روند اجرای این دستورات نظارت می‌کند. از راه‌اندازی بخش ویژه بیماران کرونایی با 100 تخت در بیمارستان رضوی گرفته، تا اهدای 600 قلم تجهیزات پزشکی و 100 هزار سرم تزریقی به بیمارستان‌ها.

تولیت آستان قدس رضوی بدون نگرانی و با شهامت، اعتقاد قلبی‌اش را به زبان می‌آورد و می‌گوید: «برای کمک به خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها دستور تعطیلی مهمانسرا را صادر کردم زیرا توزیع غذای حضرتی و بسته‌های تبرکی واجب نیست اما حفظ جان مردم واجب است...».

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با کرونا آستان قدس رضوی بیمارستان ها حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد خانچی در ستاد مدیریت بحران خوزستان که شامگاه سه شنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: امسال میزان کشت گندم در استان رقم بسیار خوبی بود که حسب دستور استاندار و با بسیج امکانات همه دستگاه‌ها موفق شدیم قبل از بارندگی‌ها بخش قابل ملاحظه‌ای از گندم‌های برداشت شده را با مدیریت معاون اقتصادی استانداری، فرمانداران، اداره غله و تعاون روستایی به محل‌های سرپوشیده منتقل کنیم.

وی افزود: از همکاری و زحمات همه دستگاه‌ها به خصوص مناطق نفت خیز جنوب، سپاه حضرت ولیعصر (عج)، قرارگاه کربلا، توسعه نیشکر، راهداری، نفت و گاز اروندان، انجمن کامیون داران اهواز و استان، هلال احمر، شرکت شهرک‌های صنعتی و گروه‌های جهادی در انتقال گندم‌های برداشت شده تقدیر کنم.

خانچی ادامه داد: با توجه به حجم بالای گندم برداشت شده از کشاورزان، انتظار داریم که ادارات متولی پیش‌بینی لازم جهت پوشاندن اماکنی که امکان انتقال از آنها وجود ندارد را داشته باشند.

لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای رفع آب گرفتگی‌ها

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به بارندگی‌های روز‌های آینده در استان و آماده باش همه نیرو‌های امدادی و خدماتی، گفت: موضوع رفع آب گرفتگی‌ها مختص شهرداری و آبفا نبوده و دیگر دستگاه‌ها باید به سهم خود در این موضوع مشارکت کنند.

وی می‌گوید: در زمان باقیمانده تا آغاز بارش‌ها باید کار لایروبی شبکه فاضلاب انجام شود، همچنین از دستگاه‌های معین در هر منطقه انتظار داریم که پای کار بوده و نسبت به رفع آب گرفتگی‌ها تلاش کنند.

خانچی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری و آبفا قرار گرفته و با انجام کار تیمی نسبت به رفع آبگرفتگی‌ها اقدام کنند.

وی افزود: لازم است که روابط عمومی‌ها در شرایط بحرانی، اقدامات آن مجموعه را به سرعت نشر داده تا زحمات عوامل آن دستگاه زیر سوال نرود. بحث اطلاع رسانی در زمان بارندگی و همچنین رفع آب گرفتگی‌ها برای ما بسیار مهم بوده و باید در این زمینه به خوبی عمل شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: حضور گروه‌های جهادی در بحث رفع آب گرفتگی بسیار مهم بوده و باید ارتباط لازم با آنها برقرار شود، همچنین از هم اکنون باید به فکر کیسه شن بود تا آب وارد منازل مردم نشود.

در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی فعال و بالابودن شاخص‌های ناپایداری از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز یکشنبه هفته آینده در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

دیگر خبرها

  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است