Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:45:52 GMT

ناگفته‌های پلیس فاتب از کمبود تجهیزات

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۴۱۴۱

ناگفته‌های پلیس فاتب از کمبود تجهیزات

‍‍‍‍‍‍

سرهنگ "جلیل موقوفه‌ای" در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی بهترین امکانات را دارند اما پلیس این‌چنین نیست که زیر باد کولر نشسته باشد، گشت سیار ما یک نفر است که باید با موتور بچرخد و امکان دارد در معرض حمله هم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه پلیس دوربین، جلیقه ضد گلوله و اسلحه‌های مدرن دارد؛ گفت: جلیقه‌ها ۴۰ انگونه که ۴۰ کیلوگرم می‌گویند، نیست اما سنگین و خسته‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادانه داد: ماموری که می‌خواهد ۱۲ ساعت گشت بزند نمی‌تواند فکر کند همه افراد سارق مسلح هستند و دقایقی هم که شده برای نماز و تنفس جلیقه را در می‌آورد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: زمانی که اتفاقی رخ دهد، مثل ۲ اتفاق اخیر (شهادت شهید "یاسر طاهری" و "عبدالجبار مخنوم‌نژاد" در ۱۶ و ۹ مرداد ماه در پایتخت) بررسی و تحلیل می‌کنیم که ضعف و ایرادمان کجا بوده تا برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم؛ مثلاً احصا می‌کنیم در گشت کلانتری چه تجهیزاتی باید افزوده شود.

موقوفه‌ای در خصوص نحوه شهادت شهید طاهری اظهار داشت: اگر شهید طاهری قصد نجات جان خود را داشت، تعقیب و گریز را رها می‌کرد که برخی مردم هم به جای تشکر نگویند پلیس تنبل است.

وی ادامه داد: اتفاقاً مامور ورزشکار ما آن‌قدر شجاعت و آموزش و آمادگی داشت که در توقف خودرو سارقان (سارقان حین فرار در ترافیک گرفتار شده بودند) از بالای باربند به پائین پرید و با یک دست ابزار سارقان را گرفته و با دست دیگر سارق را گرفته بود.

موقوفه ای ادامه داد: اما شهید طاهری فکر نمی‌کرد سارقان مسلحی اسکورت آن‌ها باشند که البته شهید ما با اولین تیری که برخورد هم باز برگشت و از اسلحه او نیز شلیک شده است.

وی در خصوص سارقانی که باعث شهادت شهید طاهری شدند، تاکید کرد: به زودی آن‌ها را دستگیر و به سزای اعمالشان می‌رسانیم.

به گزارش ایرنا، شهید یاسر طاهری مامور وظیفه‌شناس کلانتری ۱۰۳ گاندی شامگاه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ پس از تعقیب و گریز، در درگیری مسلحانه با سارقان منازل مسکونی جردن به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه کلانتری شهید پلیس پیشگیری ناجا پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه کلانتری شهید سازمان برنامه و بودجه کلانتری شهید پلیس پیشگیری ناجا پلیس تهران بزرگ شهید طاهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در خنداب برای عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رضا سلوکی اظهار کرد: شب گذشته، تعدادی سارق مسلح با یک دستگاه خودروی سواری سمند در سطح شهرستان کمیجان حضور یافتند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنداب افزود: با حضور به موقع پلیس، سارقان که موفق به ارتکاب به جرم نشدند به طرف شهرستان خنداب متواری شدند که با اقدام سریع یگان گشت انتظامی خنداب خودرو تحت تعقیب قرار گرفت و با تیراندازی پلیس خودرو متهمان متوقف شد.

کد خبر 6088090

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • تیراندازی در خنداب برای عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح بوده است
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • پایان راه سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو