Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@06:45:56 GMT

هند امسال ۳۵ میلیون کیلوگرم چای به ایران صادر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۴۳۱۷

هند امسال ۳۵ میلیون کیلوگرم چای به ایران صادر می‌کند

به گفته تجار هندی، با بهبود سیستم پرداخت ها بین تهران و دهلی نو، صادرات چای این کشور به ایران امسال می تواند به ۵۰ میلیون کیلوگرم برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اکونومیک تایمز، تجار هندی می گویند سفر اخیر اس جیشنکار، وزیر خارجه این کشور به تهران، امید به بهبود سیستم پرداخت بین دو کشور را افزایش داده است و به این ترتیب صادرات امسال می تواند به 50 میلیون کیلوگرم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم ادامه تحریم های آمریکا علیه این کشور در غرب آسیا، صادرکنندگان چای هند از ارسال 35 میلیون کیلوگرم چای به ایران در سال جاری اطمینان دارند.

به گفته مدیران صنعت چای هند، صادرکنندگان پرداخت های خود را از طریق امارات و ترکیه انجام می دهند زیرا تجارت روپیه و ریال بین هند و ایران به بن بست رسیده است.

با وجود مشکلات پرداخت، صادرات به ایران هرگز متوقف نشده است. صادرکنندگان سنتی چای انتظار دارند امسال صادرات به ایران به 35 میلیون کیلوگرم چای برسد.

ایران بزرگترین خریدار چای هند شد‌تولید چای هند 3.8 افزایش یافت

موهیت آگاروال، مدیر چای آسیایی در این باره گفت: ما بی صبرانه منتظر هستیم تا توافق تجاری بین هند و ایران منعقد شود تا صادرات چای در سه ماه آینده افزایش یابد.

هند در دوره ژانویه تا مه امسال 7.33 میلیون کیلوگرم چای وارد کرد در حالی که در دوره مشابه سال قبل این رقم 12.38 میلیون کیلوگرم بود.

از زمان اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، هند نتوانسته با این کشور تجارت دلاری داشته باشد. بنابراین، مکانیزم تجارت روپیه-ریال در سال 2018 ایجاد شد.

تحت این مکانیزم پالایشگاه های هند روپیه را در دو بانک تعیین شده - UCO Bank و IDBI Bank - برای واردات نفت خام از ایران واریز می کردند و این صندوق برای تسویه حقوق صادرکنندگان از کشور به ایران استفاده می شد.

با این حال، از آنجا که از ماه مه 2019 واردات نفت ایران از سوی هند به دلیل تحریم های آمریکا انجام نشده است، انباشت حسابهای روپیه به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: صادرکنندگان چای هندی مانند نحوه وابستگی خود به روسیه در دهه 1970 بیش از حد به ایران وابسته شده اند.

آنشومان کانوریا، رئیس انجمن صادرکنندگان چای هند گفت: صادرکنندگان باید بازارهای دیگری را برای هدایت چای های خود توسعه دهند.

کانوریا در ادامه تأکید کرد: چشم انداز کلی صادرات امسال مبهم است. دستیابی به رقم 207 میلیون کیلوگرم صادرات در سال گذشته با شرایط امروز دشوار خواهد بود. اگر باید در بازارهای جهانی با چای کنیا رقابت کنیم، قیمت CTC (انواع رایج چای سیاه) باید بیشتر اصلاح شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان چای اخبار هند سازمان چای اخبار هند میلیون کیلوگرم چای چای هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی

ملی‌پوش وزن ۸۰- کیلوگرم ایران یک طلای دیگر برای کاروان اعزامی به رقابت‌های جام جهانی به ارمغان آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح دیروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، علی‌خورشیدی ملی‌پوش ایران در دیدار نخست خود مقابل نماینده مراکش به برتری دست یافت.

وی در مرحله بعدی با ورزشکاری از نپال پیکار کرد و با برتری مقابل آن به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت.

دیگر خبرها

  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی