Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:00:34 GMT

۸ طرح کشاورزی در فریدن افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۴۵۰۶

۸ طرح کشاورزی در فریدن افتتاح می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی فریدن با بیان اینکه در هفته دولت هشت طرح کشاورزی افتتاح می‌شود، گفت: پنج طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۱۸۸.۶ هکتار از اراضی روستاها و شهر داران به بهره‌برداری می‌رسد.

مظاهر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با هفته دولت در شهرستان فریدن هشت طرح کشاورزی در بخش آب و خاک به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به منظور استفاده بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب اجرای پنج طرح آبیاری تحت فشار با صرف مبلغ ۴۱,۸۰۵ میلیون ریال از محل اعتبارت دولتی و آورده شخصی کشاورزان در سطح ۱۸۸.۶ هکتار از اراضی روستاهای خویگان، اراضی شهر داران و اراضی روستای ننادگان و درختک به انجام رسید و در این هفته افتتاح می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدن با اشاره به اهمیت مرمت و بازسازی و لایروبی قنوات، گفت: بازسازی و لایروبی چهار رشته قنات به منظور تأمین آب اراضی در روستای چهل خانه سواران، غرغن، ازونبلاغ و شهر داران به مبلغ ۴,۰۸۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح است.

کد خبر 516812

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فریدن جهاد کشاورزی طرح های آبیاری قنوات مرمت و بازسازي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه