Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس تحقیق انجام‌شده روی ۵۰۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا، میزان مرگ و میر در افراد واکسینه شده کمتر از یک درصد است.

او افزود: بر اساس این پژوهش، این یک درصد جمعیت فوت‌شده در جمعیت واکسینه‌شده، افراد کهنسال یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالیان ادامه داد: پوشش واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی باعث کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر شده است و در این راستا نیاز است طبق برنامه واکسیناسیون مشمولان برای زدن واکسن اقدام کنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار کرد: به‌رغم اینکه انتظار دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از سرعت واکسیناسیون و تعداد دوز تزریقی بیش از این مقدار است، اما وضعیت تزریق در استان رضایت‌بخش است.

او گفت: تزریق ۸ تا ۱۰ هزار دوز یادآوری اکنون در استان در حال انجام است و در صورت دسترسی به تعداد واکسن مورد نیاز این امکان وجود دارد که همزمان با آن ۶ هزار دوز واکسن نوبت اول نیز تزریق شود که به دلیل محدودیت واکسن تزریق دوز اول بسیار کم شده و در این راستا وزارت بهداشت قول تأمین هرچه سریع‌تر آن را داده است.

جمالیان بیان کرد: به شرط ورود به موقع واکسن تا آبان سال‌ جاری تمامی افراد بالای ۳۰ سال واکسینه خواهند شد و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تزریق روزانه ۱۵ هزار دوز واکسن در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به جز شهرستان‌های ساوه و خمین وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان گفت: تاکنون در استان مرکزی گزارشی مبنی بر اینکه به دنبال تزریق واکسن کرونا عارضه جدی منجر به مرگ ایجاد شود، ثبت نشده و انتشار این خبر در فضای مجازی و شبکه‌های نامعتبر کذب و دروغ است.
 

کد خبر 622450 برچسب‌ها مرگ كرونا در ايران بانک مرکزی واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرگ كرونا در ايران بانک مرکزی واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند

سعید کریمی، با تاکید بر اینکه تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد است، گفت: بیش از این میزان امکان گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان مانند پزشکان عمومی، اطفال، نسخه نویس، عفونی، بیهوشی و پاتولوژی وجود ندارد.

وی افزود: هر چند گرفتن زیرمیزی اقدامی خلاف قانون است اما این موضوع باید مستند باشد و صرف اینکه کسی ادعا کند پزشکی زیرمیزی دریافت یا مطالبه کرده است برای محکمه مستدل نیست و باید در این رابطه مستندات کافی یعنی فیش واریزی وجود داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: پرونده‌های زیرمیزی توسط ما جمع آوری و برای تعزیرات، دادستانی و نظام پزشکی ارسال می‌شود و آنها هم از ما می‌خواهند مستندات لازم را ارائه کنیم و اگر وجود نداشته باشد حکم برائت صادر می‌شود بنابراین در این رابطه از هموطنان درخواست داریم اگر پزشکی از آن ها درخواست پول خارج از تعرفه و زیرمیزی کرد با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند و از سویی اگر پولی واریز می‌کنند مستندات آن را جمع آوری و ارائه کنند.

کریمی با یادآوری اینکه مجازات‌های زیرمیزی در نشست سران قوا تشدید شده است، گفت: در صورتی که اثبات شود پزشک زیرمیزی گرفته برای مرتبه اول ۱۰ برابر، مرتبه دوم ۲۵ برابر و مرتبه سوم تا ۵۰ برابر جریمه می‌شود و این مجازات‌ها به طور قطع بازدارنده بوده و در این رابطه حتی پزشکانی بودند که میلیاردی جریمه شدند.

وی تنها مشکل برخورد با معضل زیرمیزی را اثبات آن دانست و گفت: اثبات این معضل باید مستدل باشد زیرا برخی ادعا می‌کنند که از ما زیرمیزی گرفته شده اما هیچ گونه مستنداتی ندارند بنابراین موضوع قابل پیگیری نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند