Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@18:42:46 GMT

پرداخت مطالبات سیب زمینی کاران استان گلستان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۴۵۶۷

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ تن  سیب زمینی  طی ۷۰۷ محموله از کشاورزان استان خریداری و کل وجه سیب زمینی خریداری شده پرداخت شده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، سیدمحمد موسوی گفت: در اجرای سیاست‌های حمایتی سازمان مرکزی تعاون روستایی از کشاورزان در پی کاهش قیمت محصول سیب زمینی در سطح کشور و احتمال ضرر و زیان کشاورزان، این سازمان  با مجوز وزیر جهاد کشاورزی، مبادرت به خرید سیب زمینی تابستانه مازاد بر نیاز صنف، صنعت و صادرات، از کشاورزان استان گلستان بر پایه قیمت حمایتی هر کیلو ۱۷ هزار ریال را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیرعامل دسازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن اشاره به استقرار ۱۰ مرکز برای خریداری این محصول از کشاورزان در استان گلستان گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ تن  سیب زمینی  طی ۷۰۷ محموله از کشاورزان استان خریداری و کل وجه سیب زمینی خریداری شده پرداخت شده است.
وی در خصوص علت خرید اعلام کرد: در سال جاری بدلیل خشکسالی و بارش برف سنگین در اسفند ماه که باعث سرمازدگی سطح سبز محصول و صرف زمان برای جوانه زنی مجدد شده است.   موسوی اظهار کرد: برداشت این محصول در استان گلستان با تاخیر انجام و با محصول مناطق دیگر کشور مانند استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری همزمان شد که این امر موجب اشباع بازار و افت قیمت این محصول شده است.   وی بیان کرد: بر این اساس سازمان تعاون روستایی با خرید سیب زمینی (با قابلیت ماندگاری حداقلی) استان گلستان و جلوگیری از ورود بی رویه محصول مازاد به بازار، توانست قیمت این محصول را در سایر نقاط کشور  تنظیم و به نفع کشاورزان تعدیل کند تا از زیان کشاورزان سیب زمینی کار تابستانه در سطح کشور جلوگیری کرده باشد.     بیشتر بخوانید: تولید سالانه ۱۴ میلیون عدد ریزغده سیب‌زمینی سالم در کشور

 

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اخبار اقتصادی سیب زمینی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی سیب زمینی سازمان مرکزی تعاون روستایی استان گلستان سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امید جهان‌نژادیان با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین‌ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 770 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری و از این میزان تاکنون بیش از 500 هزار تن گندم به سیلوهای استاندارد منتقل شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان در حال انجام است، افزود: در حال حاضر در پیک خرید گندم استان قرار داریم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران و فعالیت 103 مرکز خرید در استان، عنوان کرد: سیلوهای ذخیره‌سازی استاندارد به صورت 24 ساعته آماده هستند تا گندم را دریافت کنند.

جهان‌نژادیان یادآور شد: در سال زراعی قبلی در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده