Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گروه وابسته به نهاد موسوم به «اداره خودمختاری سوریه» مقر حزب دموکرات کردستان سوریه را به آتش کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالحکیم بشار» عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان سوریه امروز (سه شنبه) در صفحه فیس بوک خود نوشت که گروه موسوم به «الشبیبة الثوریة» (جوانان انقلابی) وابسته به نهاد «اداره خودمختاری شمال و شرق سوریه» شب گذشته مقر این حزب را در شهر «عامودا» در شمال شرق سوریه را به آتش کشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته شفق نیوز، گروه «جوانان انقلابی» که متشکل از نوجوانان و بعضا کودکان وابسته به حزب «اتحاد دموکراتیک کرد سوریه» (PYD) است با ریختن گازوئیل تمامی اسباب و اثاثیه داخل مقر را به آتش کشیدند.

نهاد «شورای ملی کرد» نیز در بیانیه‌ای این گروه را مسئول آتش زدن چندین مقر خود در کردستان سوریه کرده است.

حزب دموکرات کردستان سوریه و «شورای ملی کرد» دو نهاد وابسته به جناح راست احزاب سیاسی در کردستان سوریه هستند و در رقابت شدید با احزاب چپگرا از جمله حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» و نهاد «اداره خودمختاری شمال و شرق سوریه» به سر می‌برند.

«عبدالحکیم بشار» در صفحه فیس بوک خود به کنایه نوشت که گروه «جوانان انقلابی» وابسته به PYD با آتش زدن مقر حزب دموکرات کردستان سوریه به استقبال سفر معاون وزیر خارجه آمریکا که قرار است روز پنج‌شنبه به منطقه شرق فرات سفر کند، رفته‌اند.

او در ادامه نوشت آتش کشیدن مقر حزب دموکرات پیام واضحی به آمریکا است که شبه نظامیان قسد به کامل وابسته به پ. ک. ک هستند و تصمیمات در کوه‌های «قندیل» گرفته می‌شود. (قندیل از مراکز اصلی فعالیت عناصر پ. ک. ک در شمال عراق محسوب می‌شود.)

تصویر ملا مصطفی بارزانی و رهبران و شخصیت‌های حزب دموکرات در دیوار


ادامه تنش میان احزاب و جناح راستگرا و چپگرای کرد سوریه در حالی است که رهبران نهاد «شورای ملی کرد» (راستگرا) روز شنبه در گفت‌و‌گوی مجازی با «دیوید برانچین» معاون فرستاده دولت آمریکا به سوریه راه‌های از سر گیری گفتگو‌های احزاب کرد را بررسی کردند.

«شورای ملی کرد» در بیانیه‌ای گفته است که در این گفت‌و‌گوی مجازی آخرین تحولات و راه‌های مذاکره و حملاتی که علیه مراکز وابسته به شورای ملی کرد می‌شود مورد بررسی قرار گرفت.

شورای ملی کرد که متشکل از ۱۶ حزب است از ماه آوریل گذشته مذاکراتی را با میانجیگری آمریکا با ائتلاف «وحدت ملی کرد» که ۲۵ حزب و جنبش سیاسی چپگرا را در خود جای داده آغاز کرده بودند که این گفتگو‌ها متوقف شد و بار دیگر در ماه آوریل و با حضور «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» گفتگو‌ها از سر گرفته شد که باز هم به جایی نرسید و متوقف ماند. هدف از این گفتگو‌ها وحدت میان احزاب و گروه‌های کرد سوریه و توقف حملات گروه «جوانان انقلابی» عنوان شده است.

در خلال مذاکرات گذشته طرفین بر سر ایجاد یک «سند سیاسی» و تشکیل «مجرعیت سیاسی» با هدف تأسیس نهاد خودمختاری مشترک در منطقه به توافق رسیده بودند که البته در مرحله اجرا به جایی نرسیده است.

نهاد موسوم به اداره خودمختاری سوریه در ۱۷ مارس ۲۰۱۶ با حضور برخی احزاب کرد در شهر رمیلان موجودیت خود را اعلام کرد. میزبان این نشست حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) بود و تاکنون هیچ کشوری چنین نهادی را به طور رسمی به رسمیت نشناخته است، هرچند کشور‌های غربی به طور گسترده با آن همکاری دارند و اصلی‌ترین همپیمان داخلی آمریکا در سوریه محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حزب دموکرات کردستان سوریه آتش حزب دموکرات کردستان سوریه اداره خودمختاری مقر حزب دموکرات جوانان انقلابی شورای ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو

قانونگذاران حزب دموکرات آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور گفتند که آنها معتقدند شواهد کافی وجود دارد که ثابت کند رژیم صهیونیستی با محدود کردن ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار جنگ زده غزه، قوانین این کشور را نقض کرده است.

براسای گزارش الجزیره، در این نامه که توسط ۸۶ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا امضا شد، آمده است: محدودیت‌های اعمال شده توسط اسرائیل در مورد کمک‌ها تردیدهایی را در مورد تبعیت آن از یک ماده در قانون کمک خارجی آمریکا ایجاد می‌کند که دریافت‌کنندگان تسلیحات مورد نیاز آمریکا را ملزم به رعایت آن می‌کند.

پس از آن که قانونگذاران دموکرات شروع به زیر سوال بردن میزان تبعیت رژیم صهیونیستی از قوانین بین المللی در جنایات خود در غزه کردند، بایدن یک یادداشت امنیت ملی را صادر کرد که به ضمانت‌های کتبی صهیونیست‌ها نیاز داشت.

قانونگذاران گفتند که رژیم صهیونیستی در برابر درخواست‌های مکرر آمریکا برای باز کردن مسیر‌های دریایی و زمینی کافی برای ارسال کمک به غزه مقاومت کرده و به گزارش‌هایی مبنی بر عدم ورود غذای کافی برای جلوگیری از قحطی، اعمال سیستم بازرسی و محدودیت‌های خودسرانه بر کمک‌های ارسال به غزه مقاومت کرده است. 

این قانونگذاران نوشتند: ما از دولت انتظار داریم که اطمینان حاصل کند که اسرائیل به قوانین موجود پایبند است و تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از فجایع انسانی بیشتر در غزه انجام می‌دهد. 

از سویی دیگر حداقل چهار دفتر وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور اطلاع دادند که اظهارات رژیم صهیونیستی در خصوص غزه را «معتبر و غیرقابل اعتماد» می‌دانند.

بر اساس این یادداشت، اگر ضمانت‌های رژیم صهیونیستی زیر سوال برود، بایدن این گزینه را خواهد داشت که از طریق اقداماتی از جستجوی تضمین‌های جدید تا تعلیق انتقال تسلیحات آمریکا به این وضعیت رسیدگی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره رامین یکتاپرست
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!