Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@23:31:54 GMT

مادر شهیدان خلخالی دار فانی را وداع گفت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۵۰۷۳

مادر شهیدان خلخالی دار فانی را وداع گفت

مادر شهیدان «حسن، حسین و محمدرضا خلخالی» به فرزندان شهیدش پیوست‌. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مادر سه نفر از شهدای دوران دفاع مقدس، «حسن، حسین و محمدرضا خلخالی» به فرزندان شهیدش پیوست‌. جمیله فیاض منفرد فرزند حسین، همسر مرحوم اصغر خلخالی و مادر شهیدان خلخالی ساکن شهرستان ورامین در استان تهران دار فانی را وداع گفت و به دیدار فرزندانش شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این مادر سه شهید دفاع مقدس، امروز دوم شهریور ماه 1400 از ساعت 18 در گلستان شهدای فتح الله ورامین آغاز می‌شود.

مراسم ختم مرحوم نیز روز پنجشنبه، چهارم شهریور ماه 1400 از ساعت 18:30 تا 19:30 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و در جوار مزارش برپا خواهد شد.

شهید محمدرضا خلخالی متولد سال 1346، شهید حسن خلخالی متولد 1337 و شهید حسین خلخالی متولد 1338 هستند. شهیدحسین خلخالی در هفتم مرداد ماه سال 1361 در پاسگاه زید در خاک عراق در هنگام درگیری با نیروهای بعث به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید محمدرضا خلخالی در 15 مرداد ماه سال 1362 در جبهه کانی‌مانگا در یکی از مناطق غرب کشور بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر و صورت به شهادت رسید و  حسن خلخالی نیز در سوم مرداد ماه 1364 در منطقه مجنون بر اثر اصابت ترکش خمپاره متجاوزان بعثی به درجه رفیع شهادت نایل شد.

مادر شهیدان خلخالی در روایت از فرزندان خود گفته بود: در تک تک لحظات تنهایی، فرزندان شهیدم را کنارم احساس کرده و برای انجام امور با آن‌ها مشورت می‌کنم و همواره بهترین مسیر را پیش رویم قرار می‌دهند. خوشحالم که در راه خدا سه فرزند خود را تقدیم اسلام کردم و به دشمنان اسلام می‌گویم باز هم حاضرم هرچه که دارم در راه خدا و انقلاب اسلامی بدهم.

روایت 35 سال چشم انتظاری مادر شهیدان اسحاقی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس خانواده شهدا شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس خانواده شهدا شهدای دفاع مقدس مادر شهیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند

مردم انقلابی قم با پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) وداع می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به مناسبت ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر مقدس قم خواهند بود.

مراسم وداع با این دو شهید گمنام شامگاه پنجشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها برگزار می‌شود.

پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه‌ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه قم با این دو شهید گمنام وداع کردند و سپس در حمایت از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی با تجمع در مسجد این دانشگاه علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس شعار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • تشییع پیکر شهید «محمدمهدی فانی» بعد از ۴۰ سال در بشرویه
  • شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده
  • آمارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر| دروازه‌بان تراکتور به کاپیتان استقلال رسید/ هفته تساوی ها
  • عکس| جدیدترین عکس حسین طاهری در کنار پدرش
  • آیین گرامیداشت حاج حسین ندیم پدر شهیدان احمد و اسماعیل ندیم
  • ورود پیکر مطهر شهیدان عشیری لیوسی و پور عزیز پورمحمدی به خوزستان
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید