Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@03:55:34 GMT

تجلیل از پیرغلامان حسینی یک راهبرد فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۵۲۴۳

تجلیل از پیرغلامان حسینی یک راهبرد فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی با بیان اینکه هر کاری که باعث افزایش علاقه جوانان به دستگاه امام حسین باشد کاری ارزشمند و پسندیده است، اظهار داشت: همان گونه که تجلیل و تقدیر از سایر نخبگان و هنرمندان در جشنواره ها یک راهبرد تلقی می شود، تجلیل از پیرغلامان حسینی هم یک راهبرد فرهنگی به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز افزود: پیرغلامان امام حسین علیه السلام که در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی و به عنوان مبلغان دین نبوی تلاش می کنند، باید تجلیل شوند.

وی تجلیل و تقدیر از پیرغلامان و دست اندرکاران هیات های حسینی، مداحان و پیرغلامان و خادمان حسینی را یک ضرورت دانست و گفت: پیرغلامان حسینی عمر گرانمایه خود را در مکتب قرآن و عترت سپری کرده اند و فعالیت های بسیار ارزشمندی در چند دهه گذشته انجام داده اند.

آل هاشم با بیان اینکه تاخیر در زمان برگزاری و همچنین شرایط خاص کرونایی این همایش را تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت: تلاش های صادقانه پیرغلامان حسینی که برای تربیت نسل جوان در حوزه مداحی داشته اند بسیار ارزشمند است و باید در حاشیه این همایش باید به آن توجه شود چرا که این انسان های بزرگ عمری فداکاری کرده اند، شایسته تقدیر هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ملی در تبیین جایگاه پیرغلامان در جامعه تاکید کرد: صداوسیما باید در طول سال این شخصیت های ارزشمند را به جامعه حسینی معرفی کند و از این طیف اثرگذار تجلیل کند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: میزبانی از هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی برای استان ما یک افتخار است.

در این مراسم از پوستر هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی رونمایی شد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه پیرغلامان حسینی امام حسین نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی کربلا خبرگزاری فارس فارس تبریز صدا و سیما سیدمحمدعلی آل هاشم پیرغلامان حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد

در این مراسم، باستانی کاران و ورزشکاران زورخانه‌ای در حسینیه دفتر امام جمعه اسدآباد به اجرای برنامه پرداختند.

در ایران ۱۷ شوال، روز شکست عمر بن عبدود از امام علی (ع) در جنگ خندق، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نام دارد.

ورزشی که پیشینه‌ای کهن در فرهنگ ایرانی دارد و نمایانگر پیوند جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است.

جعفر نوری، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اسدآباد با اشاره به فعالیت ۱۰۰ ورزشکار در این رشته ورزشی گفت: ورزش باستانی در شهرستان اسدآباد از پرطرفدارترین ورزشهاست که مورد استقبال نسل جدید هم قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • خبری از بخشش حسینی نیست؛خالدآبادی مرد شماره یک نکونام در تبریز