Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کرونا بار دیگر همه را شگفت زده کرد و با گرفتن جان ۲۲ کرمانی دیگر چهره‌ای خشن و بی‌رحم از خود را بر تابلوی ساده انگاری ما به نمایش گذاشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، در روزهایی که مسئولان خبر روند ثابت و گذر از پیک پنجم کرونا در برخی از استان‌ها می‌دهند دلتا ویروس برای بار دیگر همه را شگفت زده کرد و با رکوردزنی مجدد در شبانه روز گذشته آمار مرگبار و بی‌سابقه 709 فوتی کرونا در کشور را ثبت کرد تا چهره‌ای خشن و بی‌رحم از خود را بر تابلوی ساده انگاری ما به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای نخستین آخرین ماه تابستان سپری می‌شود و به نظر می‌رسد آمار بالای بیماران کرونایی در استان به وضعیت ثبات رسیده، وضعیتی ثابت و شکننده و همه مسئولان به آغاز روند نزولی کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور دلخوش کرده‌اند.

به گزارش تسنیم و طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده دلتا ویروس در 24 ساعت منتهی به ظهر امروز جان 22 کرمانی دیگر را گرفت؛ هر چند که آمار فوتی‌های کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور به در روزهای گذشته به زیر 30 نفر و به رقمی در حدود بیست و یکی دو نفر رسیده اما همچنان آمار فوتی‌ها زیاد و البته تکان دهنده است.

22 کرمانی دیگر راهی دیار باقی شدند و در این میان یک نوجوان 10 ساله کوچکترین قربانی کرونا بود تا این ویروس بیرحم بار دیگر به همه ثابت کند که برایش پیر و جوان، زن و مرد و کودک و بزرگ فرقی ندارد و از بین همه گروه‌های سنی قربانی می‌گیرد.

تابستان به آخرین ماه خود رسیده و بزرگ‌ترین استان کشور همچنان روزهای سیاه کرونایی را تجربه می‌کند، تخت‌های بیمارستانی با وجود ظرفیت‌سازی باز هم به سختی گیر می‌آید و کمبود دارو و تجهیزاتی در این استان مشکل‌ساز شده است.  

بستری 1175 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و 175 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 663 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 44 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 218 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 106 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 144 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 278 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 34 هزار و 583 مورد رسیده است.

وی به فوت 22 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 126 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 647 هزار و 372 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 230 هزار و 903 مورد است.

رکوردزنی دوباره کرونا در کرمان؛ دلتا ویروس 307 کرمانی دیگر را راهی بیمارستان کردبستری بیش از 250 بیمار کرونایی در بخش‌های آی سی یو کرمان/آمارها ثابت اما شکنندهروایت خبرنگار تسنیم از بازار دارو در استان کرمان / نسخه‌هایی که راهی بازار سیاه می‌شود/ کمبود دارو و تجهیزات درمانی کرونا

توزیع 1400 بسته معیشتی کمک مؤمنانه در دهه اول محرم در کرمان

سرهنگ محمدعلی نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به بیماریابی، رهگیری، رسیدگی و توزیع بسته‌های معیشتی و تأمین دارو جهت بیماران و افراد آسیب دیده از کرونا، اعزام بیماربر، پرستار، کمک پرستار و پزشک متخصص و غیر متخصص از طریق بسیج دانشجویی و بسیج جامعه پزشکی جهت مساعدت به کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: در پیک پنجم کرونا و براساس فرمایشات حضرت آقا برای جلوگیری از اپیدمی جلسات متفاوتی برگزار شده است.

وی به محدودیت‌های منع تردد استانی در روزهای اخیر اشاره و عنوان کرد: برای محدودیت‌های اخیر استانی در 16 نقطه اصلی و برخی جاده های فرعی با کمک نیروی انسانی و با مسئولیت نیروی انتظامی و در اختیار گذاشتن نیروهای بسیجی کار به خوبی انجام شده است.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان از توزیع هزار و 400 بسته معیشتی کمک مؤمنانه در دهه اول محرم خبر داد و گفت: هنوز تعداد متعددی از کمک‌های مؤمنانه در حال آماده سازی است که در چندین مرحله تا انتهای این پیک بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه افرادی که به این بیماری مبتلا شده و در منازل قرنطینه هستند، از هر جهت از جمله تعمیرات لوازم خانگی، تهیه دارو و مواد غذایی و ... که نیاز به مساعدت و همکاری داشته باشند، توسط تعدادی از گروه‌های جهادی نیازهای آنها مرتفع خواهد شد افزود: با کمک هیئت‌های مذهبی تهیه یکسری داروهای سنتی و گیاهی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهیه و در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عادی انگاری را یکی از عوامل مهم در شیوع و گستردگی بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: آموزش و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم از طریق فضای مجازی و نصب بیلبردهای تبلیغاتی در سطح شهر از دیگر برنامه‌های سپاه و بسیج است.

قبل از تزریق واکسن کرونا نیاز به انجام تست نیست

حسین صافی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا در بزرگترین استان کشور در حال حاضر شکننده و ثابتی با میزان بالای بستری است اظهار داشت: چند روزی است که تغییر چندانی در آمار بیماران بستری استان نداشتیم و امیدواریم که هر چه سریع‌تر سیر نزولی را طی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا شیوع بیماری را در همه رده‌های سنی حتی در نوزادن شاهد هستیم گفت: در مجموع وضعیت خوبی از نظر شیوع ویروس کرونا در استان کرمان نداریم و به شدت نیازمند کمک همه آحاد جامعه هستیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چرخه انتقال کرونا را در سطح جامعه قطع کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، یک ماه بعد از بهبود علائم بیماری، می‌توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند و قبل از تزریق واکسن نیاز به انجام تست نیست.

وی افزود: افرادی که به کرونا مبتلا هستند اما به دلیل اینکه بی‌علامت هستند و از بیماری خود مطلع نیستند؛ درصورت تزریق واکسن، ممکن است مقداری علائم بیماری آن‌ها بیشتر شود و یا علائم بیماری در آن‌ها زودتر بروز کند.

صافی‌زاده با بیان اینکه افرادی که بین تزریق دو دوز واکسن، به کرونا مبتلا می‌شوند باید یک ماه بعد از بهبود علائم بیماری برای نوبت دوم مراجعه کنند گفت: این تاخیر تاثیری بر میزان کارایی واکسن ندارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون واکسیناسیون در شهر کرمان در شش مرکز شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز شهید لنگری‌زاده در چهارراه نیکزاد، مرکز فرودگاه در بلوار حجاج، مرکز سام‌نژاد در خیابان شهید رجایی، مرکز فنی‌وحرفه‌ای در بلوار شهید صدوقی و مرکز شماره شش واقع در خیابان حکیم انجام می‌شود، گفت: پیش از این واکسیناسیون در میدان فابریک نیز انجام می‌شد که این مرکز به دلیل نداشتن فضای مناسب برای جمعیت زیاد به خیابان حکیم منتقل شده است.

انتهای پیام/511/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان کرمانی دیگر کرونا در استان استان کرمان علائم بیماری تزریق واکسن دلتا ویروس استان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان

علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سه‌جانبه این دانشگاه با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقا سطح همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه‌ها به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل و تلاش در شناسایی استعداد‌های درخشان مراکز علمی است.

وی با اشاره به همکاری‌های طرفین توضیح داد: از دیرباز در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی وجود داشته؛ اما با این تفاهم‌نامه راه برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های طرفین، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، اشتراک منابع علمی و مراکز اطلاع‌رسانی، مشارکت در تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک، تدوین و انتشار کتب، مجلات و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک هموار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم‌افزایی علمی را هدف والای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: انجام همایش‌های علمی و پژوهشی مشترک، بازدید‌های علمی متقابل و ایجاد شرایط برای فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی پسادکتری، برگزاری ژورنال کلاب و جلسات مشترک برای مبادله نتایج پژوهشی از مواد تفاهم‌نامه مذکور است.

منظری‌توکلی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای شعار سال و مشارکت مردم برای افزایش تولید کارگشا و مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است