Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@00:21:14 GMT

برق کوپنی‌ می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۵۸۴۲

برق کوپنی‌ می‌شود؟

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» در واکنش به خبرهای منتشر شده مبنی بر کوپنی شدن برق در آینده نزدیک افزود: در واقع کوپنی شدن برق مفهوم خاصی ندارد و به هیچ عنوان خبرهای منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.

وی ادامه داد: تنها قرار است مشترکانی که پرمصرف هستند، یارانه برق بیشتری را نسبت به کم مصرف ها پرداخت کنند به طوری که هر کسی بیشتر مصرف کند باید به طور پلکانی پرداختی بیشتری هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت نصب شده نیروگاه های برق ما بیش از دو برابر پیک میانگین در طول سال است. باید به سمتی برویم که با یک درصد کاهش مصرف برق، هزاران میلیارد تومان صرفه جویی کنیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه حدود ۱۳ هزار مگاوات در تولید و مصرف برق نا ترازی وجود دارد، افزود: در حال حاضر هیچ بحثی تحت عنوان جیره بندی برق مطرح نیست و صرفا در مناطقی که سقف مصرف برق را رعایت نکنند، برخی از محدودیت‌ها اعمال می شود.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در دو هفته اول شهریور ماه با افزایش دما مواجه خواهیم بود و در این شرایط قطعا صنعت برق تحت فشار خواهد بود و در صورتی که کمبود برق داشته باشیم، طبق جدول‌های خاموشی احتمالی برای ساعاتی قطعی برق خواهیم داشت، این در حالی است که با آغاز فصل پاییز با کاهش دما شرایط بهتر خواهد شد.

به  گزارش ایرنا، مصرف برق پس از چند روز کاهش، دوباره روند افزایشی خود را آغاز کرد به گونه‌ای که روز گذشته به رقم ۶۳ هزار و ۶۴۶ مگاوات رسید./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: برق کوپنی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ حدود ۱۲۰ هزار تومان است. این یعنی قیمت هر عدد تخم مرغ برای مصرف کننده ۴۰۰۰ تومان تمام می شود. قیمت ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

بیشتر بخوانید: چه چیزهایی را می‌توان جایگزین تخم‌مرغ در غذاها کرد؟

در میادین میوه و تره بار نیز براساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار، قیمت یک شانه ۳۰ عددی این کالای پروتئینی پرمصرف، بسته به نوع بسته بندی آن بین ۸۹ تا ۹۳ هزار تومان است.

همچنین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز تخم مرغ در بازه قیمتی ۹۵ تا ۱۱۸ هزار تومان بسته به برند و بسته بندی آن عرضه می‌شود.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که تخم مرغ این روزها بازار آرامی را سپری می‌کند و بنا بر گفته کارشناسان این حوزه در نیمه اول سال با گرم‌تر شدن هوا مصرف تخم مرغ کم می‌شود که طبیعتا قیمت‌ها با کاهش تقاضا قدری کاهشی می‌شود.

البته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران نیز چندی پیش به ایسنا اعلام کرد که از دولت درخواست کردیم با توجه به کاهش مصرف تخم‌مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

به گفته این فعال بخش خصوصی قیمت تخم مرغ در مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده و این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229130 برچسب‌ها تخم مرغ

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد