Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@03:02:46 GMT

یکی از مشکلات کشور ما اعتیاد است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۵۹۱۹

یکی از مشکلات کشور ما اعتیاد است

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز عصر مجلس، به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشور گفت:  تا جایی که بنده اطلاع دارم ایشان از افراد انقلابی و متعهد است و به نظر بنده وجود ایشان برای نظام مفید است و خار چشم دشمنان کشور به ویژه رژیم صهیونیستی می باشد، اما ما برنامه ایشان را باید بررسی کنیم و ایرادات برنامه  را مطرح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در کنار تمام توانمندی هایی که کشور دارد نقاط ضعفی وجود دارد که باید مرتفع گردد، برنامه آقای وحیدی ۶۶ درصد منطبق با اسناد بالادستی و ۲۷ درصد همسو با آن است. برنامه ایشان از یک انسجام برخوردار است ولی قابل سنجش نمی باشد. امرور ام المسائل کشور مسئله اعتیاد است که وزارت کشور مسئولیت برنامه ریزی برای کنترل آن عهده دار است. به دنبال اعتیاد، اختلافات خانوادگی، ناامنی، طلاق، خشونت و خودکشی در جامعه ایجاد می شود. بر اساس آمار امروز از هر دو ازدواج در تهران یکی به طلاق می انجامد. در میدان شوش در ملاء عام افراد شیشه مصرف می کنند و دختران ۱۶ ساله تریاک مصرف می کنند. در کوچه های اطراف آن معلوم نیست چه می گذرد. تا کی بای  بایستیم تا جوانان ما جلوی چشم ما نابود شوند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس گفت: این مسئله در حوزه وزارت کشور است، اما متاسفانه در برنامه وزیر پیشنهادی به آن پرداخته نشده است. برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر نیز برنامه ای ارائه نشده است. افزایش طلاق، ورشکستگی صندوق ها، شرکت های زیان ده، فرار مالیاتی، اختلاس، رشد منفی اقتصادی، قیمت کالاهای اساسی، فرار مغزها، قاچاق کالا همگی مشکلاتی است که هر روز از پشت این تربیون فریاد می زنیم.

وی در ادامه گفت: اما بعد از ۴۳ سال پاسخی برای مردم نداریم و هر دولتی مقصر را دولت قبل می داند. اما دلیل این مشکلات قدرت دادن به پست های منصوبی است، متاسفانه پخشهای انتخاباتی هر روز ضعیف تر می شود شورای استخدامی دکوری شده و نهادهای مردمی هر روز کوچکتر و ضعیف تر می شود. در مقابل نهادهای منصوبی قدرت می گیرد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی افزود: حل این مسئله به حوزه شما بازمی گردد، باید به شوراها قدرت دهید، امروز فرمانداری ها به جای اینکه ناظر باشند کار اجرایی می کنند در حالی که کار اجرایی باید در دست شهردار باشد. اما شما باز وعده قدرت دادن به فرماندارها و استاندارها می دهید، در حالی که این امر خود فسادزا است، قدرت را باید به شوراها متتقل کنید که نهادهای مردمی هستند، اهداف باید نظام مند و شناسنامه دار شوند. اما هیچ کدام از موارد در برنامه شما نیامده است. باید به تشکل ها بها بدهید، حمایت از تشکل ها به معنای حمایت از کارگران است.

صباغیان در پایان بیان کرد: من احساس مسئولیت کردم و موارد را به شما گفتم به سایر نمایندگان نیز این توصیه را دارم وگرنه چندی دیگر باید این صندلی را ترک کنیم و از پای تلویزیون بگوییم کاش روزی که این وزیر از مجلس رای گرفت این موارد را به او گفته بودیم.

حجم ویدیو: 2.99M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43 دانلود ویدیو پربیننده ترین برنامه افزایش قراردادهای اجاره به ۳ تا ۵ سال معاون امور سیاسی دفتر رییس جمهوری منصوب شد برنامه عبدالملکی برای وزارت کار فقط تئوری پردازی است / موافقت سه کمیسیون مجلس با صلاحیت عبدالملکی برنامه فاطمی‌امین انشائی است نه اجرایی / موافقت دو کمیسیون مجلس با وزیر پیشنهادی صمت واکنش معاون اول قوه قضاییه به حواشی زندان اوین

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت که در مجلس آینده با ارائه طرحی دنبال اصلاح افزایش سن بازنشستگی خواهیم بود تا قانون به حالت قبل بازگردد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه جامعه کارگران، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این قشر نیاز به حمایت دارد که لازم است، مجلس و دولت در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی بردارند.

وی با اشاره به مشکلات این قشر اظهار کرد: یکی از مشکلات کارگران، نبود امنیت شغلی است، اینکه کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار وی مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه بخشی از قوانین مربوط به حوزه کارگران نیاز به اصلاح دارد، گفت: چند مورد از قوانین کار، مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است؛ زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد که حل این مشکلات نیاز به تفاهم و تعامل بخش‌های مختلف دارد.

جوکار با بیان اینکه بهترین راه برای حمایت از کارگران، اصلاح «قانون کار» است که این موضوع نیاز به همکاری بخش های مختلف دارد، گفت: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، قراردادهای موقت باید تبدیل به قراداد دائمی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای کارگران امری ضروریست، گفت: نشستها و جلساتی که برگزار می‌شود، باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد و  تلاش باید در جهت رفع مشکلات این قشر باشد.

نماینده یزد با اشاره به افزایش سن بازنشستگی، اظهار کرد: این طرح علی رغم مخالفت برخی از نمایندگان، به تصویب رسید؛ امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح و تصویب مجلس آن مصوبه لغو و به حالت قبل باز گردانده شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور