Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

برنامه های وزیر پیشنهادی دارای نکات قوت و ضعف است، علاقه مندان به صنعت گردشگری و مردم منتظرهستند تا شاهد تحولی اساسی باشند.

در برنامه های خود از بوم گردی استفاده نمائید و باید قول دهید رتبه گردشگری در کشور را بالا ببرید.

 سیدعلی موسویدر نشست علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه، 2 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عنوان کرد: در مقطع کنونی صنعت گردشگری با وضعیت دشواری مواجه است و علاقمندان به این صنعت خواستار این هستند که با انتخاب شایسته تحولی مهم در این عرصه محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی خطاب به ضرغامی با بیان اینکه برخی نگرانی ها وجود دارد که با توجه به سوابق شما اقدامات و شعارهای تحولی جنبه شعاری داشته باشد، افزود: همچنین نگرانی دیگر این است که انگیزه کافی برای تلاش جهادی در وزارتخانه ای که تناسب چندانی با بدنه آن ندارید، در شما وجود نداشته باشد.

وی، ضرورت اختصاص مشوق ها برای توسعه گردشگری را یک اصل برشمرد و ادامه داد: نگرانی دیگر این است که شما تخصص و تسلط کافی در این حوزه را نداشته باشید.

موسوی درباره حوزه صنایع دستی عنوان کرد: در خصوص صادرات فرش دستباف برنامه عملیاتی ویژه ای دیده نشده، این در حالی است که بیش از 2 میلیون نفر به صورت مستقیم با این هنر- صنعت درگیر هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: وزارت گردشگری چطور می خواهد برای قشر روستایی که خانه های خود را به عنوان خانه های بوم گردی در اختیار وزارت گردشگری قرار داده و به این مسئله امید بسته اند، اقدام کند این یک فرصت است و وزارتخانه شما باید از این فرصت استفاده کند. ایران با استفاده از همین فرصت ها می تواند در رتبه های بالای گردشگری طبق قوانین برنامه قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وزیر پیشنهادی گردشگری خواست تا در محضر نمایندگان و ملت ایران قول دهد تا چه سالی می تواند ایران را جزو رتبه های برتر گردشگری دنیا قرار دهد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگری روستایی بیشترین اثر را در جذب گردشگر خواهد داشت، خطاب به ضرغامی گفت: شما برای حوزه صنایع دستی چه برنامه زود بازده و بلندمدتی دارید.

وی تاکید کرد: به عنوان عضوی از فراکسیون مناطق محروم از شما می خواهم عنوان کنید تا چه زمانی می خواهید ساماندهی خانه های بوم گردی را به نتیجه برسانید. این مسئله منجر به محرومیت زدایی از مناطق محروم خواهد شد.

موسوی با اشاره به سوابق ضرغامی در مناصب مختلف نظام، تصریح کرد: شما از منابع کشور مطلع هستید بنابراین برنامه شما باید برای توسعه مناطق محروم عملیاتی تدوین شود. همه این مباحث برای مخالفت با رأی اعتماد شما نبود چرا که می دانم از مجلس رأی اعتماد می گیرید، قرض من طرح دغدغه ها و بیان آن ها با شما بود./خانه ملت

منبع: فردا

کلیدواژه: موسوی دی میراث فرهنگی وزیر پیشنهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: برای افتتاح تعداد ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی استان، تأمین ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

او افزود: همچنین افتتاح ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حمزه‌زاده اظهار کرد: تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری و ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

کد خبر 6088205

دیگر خبرها

  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری