Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: ظرفیت‌های بزرگ در کشور ما سفر است. امروز مسئله گردشگری در کشور تبلیغات است، ما به کسی نیاز داریم که تبلیغ و نمایش را بشناسد و بتواند با جهان و همه مذاهب، اقوام، گویش ها و زبان ها سخن بگوید و پیام کشور را منتقل کند، دقیقا ما به فردی، رسانه ای برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در نشست علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه، 2 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: غزت الله ضرغامی به معرفی و تعریف من نیاز ندارد، من از باب ادای احترام در این جلسه قصد دارم کلمات کوتاهی در موضوع مورد بحث صحبت کنم و نیز در خصوص وزیر پیشنهادی مباحثی را مطرح کنم. 200 نفر برای موافقت با آقای ضرغامی ثبت نام کرده بودند و این نشان از شناخت کافی نمایندگان دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سوال مطرح می شد چرا چهره ای با سابقه کار فرهنگی و رسانه ای برای وزارتی اقتصادی معرفی شده، ادامه داد: علت اصلی که برای صحبت آمده ام پاسخ به مسئله مطرح شده است. چه کسی گفته است فرهنگ محصور در وزارت فرهنگ است و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نمی تواند آثار تمدنی و ملی بزرگ تری داشته باشد، این قل سیرو هایی که در قرآن آمده کارکرد تمدن سازی دارد.

او ادامه داد: اگر قصد دارید فصل جدیدی در انقلاب اسلامی آغاز کنید لازمه آن نشان دادن بیش از پیش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به دیگران است و ابزار ما تمدن باشکوه ما است. ایران سومین کشوری است که در یونسکو اماکن آن ثبت جهانی شده، چه میزان از این جایگاه استفاده کرده ایم.

قاضی زاده هاشمی با طرح این سوال که می خواهند ما را منزوی کنند تا دیده نشویم ابزار ما برای دیده شدن چیست؟ ادامه داد: ظرفیت های بزرگ ما سفر است. امروز مسئله گردشگری در کشور تبلیغات است، ما به کسی نیاز داریم که تبلیغ و نمایش را بشناسد و بتواند با جهان و همه مذاهب، اقوام، گویش ها و زبان ها سخن بگوید و پیام کشور را منتقل کند، دقیقا ما به فردی، رسانه ای برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیاز داریم.

او افزود: ما را تحریم کرده اند و اجازه فروش نفت نمی دهند، مسیر گشایش کجاست الا سفر و گردشگری. ما به فردی استراتژیک برای این وزارتخانه نیاز داریم، کسی که مفهوم امنیت و روابط بین الملل را بشناسد، سابقه درازمدت آقای ضرغامی درعرصه های مختلف نظام که ما تنها با صدا و سیمای آن آشنا هستیم این ظرفیت را ایجاد می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما به کسی نیاز داریم که چهره چند وجهی در حوزه دفاع، مسائل استراتژیک، رسانه داشته باشد و کار گروهی را بداند، با دولت های مختلف در وزارتخانه های مختلف کار کرده و پیشران فرهنگ و تمدن سازی و اقتصاد کشور در دهه اخیر باشد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بزرگ ترین حوزه ای که می توانیم به جهان ارائه کنیم، تمدن دینی، ایرانی و مذهبی است، گفت: باید استقبال کنیم از هوشی که به خرج داده شد در انتخاب چنین شخصیتی برای چنین وزارتخانه ای.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اینکه صرفا افراد تک بعدی و سیاسی در این وزارتخانه به کار گرفته شده و به حیات خلوت سیاسی تبدیل شده بود علیرغم ظرفیت قابل عرضه در جهان این اتفاق صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشهد مجلس مجلس شورای اسلامی گردشگری شورای اسلامی رسانه وزارت فرهنگ گردشگری و صنایع دستی قرآن تمدن انقلاب اسلامی فرهنگ و تمدن ایران یونسکو تبلیغات جهان صنایع دستی نفت وزارتخانه روابط بین الملل نماینده مردم در مجلس دولت اقتصاد کشور مجلس شورای عزت الله ضرغامی گردشگری میراث فرهنگی قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی نیاز داریم رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت_در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به قول مساعد وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حمایت‌های معاون صنایع‌دستی کشور مبنی بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، اظهار کرد: با همکاری دولت سیزدهم، حمایت‌های دکتر ایمانیه استاندار فارس، بیمه ۵۶۱ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس تائید شده است.

وی افزود: طی روزهای آینده این هنرمندان برای تکمیل مدارک به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس مراجعه خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه ملاک تائید بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان، دارا بودن مدرک مرتبط با رشته فعالیت و مجوز فنی‌وحرفه‌ای است، اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده پس از ۱۵ سال بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس به نتیجه رسید.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه اقدامات اولیه این مهم از سال گذشته در معاونت صنایع‌دستی استان فارس انجام شده بود، ابراز امیدواری کرد: این موضوع نوید بخش روزهای خوب هنرهای سنتی و صنایع‌دستی این مرز و بوم باشد.

وی تاکید کرد: فارس بیشترین تعداد شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و هم اکنون صنایع دستی شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی آباده، شیراز و فیروزآباد در نمایشگاه ایران اکسپو در معرض دید عموم علاقه مندان قرارگرفته است و در این نمایشگاه ۲۶ هنرمند بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی را در این معرفی و عرضه می کنند.

کد خبر 749496

دیگر خبرها

  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران