Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید روانخواه با فجر سپاسی به فوتبال ایران معرفی شد و سال ها برای استقلال بازی کرد. او اکنون یکی از مربیان جوانی است که در فوتبال ایران فعالیت می کند و همچنین یکی از رای دهندگان در پروژه برترین های قرن است. امید روانخواه گفت انتخاب این تیم بسیار سخت تر از ارنج تیمش برای یک بازی فوتبال است. او برای انتخاب برترین فوتبالیست های قرن دلیل جالبی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین زمانی که حمید علیدوستی را به عنوان گوش چپ در ترکیب تیمش قرار داد، از دورانی گفت که شاگرد این پیشکسوت با اخلاق فوتبال ایران بود. روانخواه گفت ما یک شخصیت در خانواده داریم و شخصیت دیگری که در زمین فوتبال شکل می گیرد و از اینکه شخصیت فوتبالی اش با الگویی چون علیدوستی شکل گرفته ابراز رضایت کرد.

برنامه تیم منتخب و برترین های قرن با امید روانخواه را تماشا می کنید. فرم نظرخواهی تکمیل شده او نیز در انتهای متن گفتگو قرار گرفته است:

سلام و درود خدمت مخاطبین رسانه طرفداری. با یکی دیگر از برنامه های تیم منتخب قرن در خدمتتان هستیم. کنار من آقای امید روانخواه حضور دارند که هیچ نیازی به معرفی ندارند. بازیکنی که سال ها برای استقلال بازی کرد و سرمربی امروز فوتبال کشورمان.

آقای روانخواه سلام خیلی ممنون که در این برنامه حضور پیدا کردید.

به نام خدا. عرض سلام و ادب خدمت شما و بینندگان تان. خیلی خوشحالم و باعث افتخار است که در این برنامه حضور دارم.

به انتخاب هایتان فکر کرده اید؟ چه بزرگانی در این ترکیب قرار بگیرند و چه ویژگی هایی داشته باشند؟

انتخاب واقعا خیلی سخت است. همیشه بحث های زیادی چه در ایران چه خارج از کشور در مورد بهترین ترکیب یا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال وجود دارد. سلیقه ها و نظرات مختلف هستند و مطمئنا این قضیه در فوتبال خودمان نیز مصداق پیدا می کند. منتها کار جذابی است که شما شروع کرده اید که پیشکسوتان و مربیان فوتبال را در این برنامه می آورید که مطمئنا نظراتشان فنی تر و تخصصی تر است. این برای من هم باعث افتخار است که می توانم انتخاب کنم. به هر حال عده ای هستند سن و سالشان از ما بیشتر است و گذشته را بیشتر می شناسند. خیلی مهم است که شما از یک بازیکن تعداد بازی های زیادی را در طول ۹۰ دقیقه دیده باشید. شاید نسلی که ما ندیده ایم در حقشان اجحاف شود. مطمئنا همه ما نسل ۹۸ و دهه ۷۰ را بهتر به یاد می آوریم و بهتر می توانیم در آن مورد نظر بدهیم ولی قبل از آن را ندیده ایم که قطعا فوتبال باکیفیتی بوده که ممکن است از نظر ما پنهان بمانند. امیدوارم کسی از ما ناراحت نشود. همه خوب هستند. فوتبال ما می تواند ۵-۶ شاید ۱۰ ترکیب خیلی خوب داشته باشد که در یک سطح باشند.

متاسفانه هرچه عقب تر می رویم، حتی فیلم هم از بازیکنان نیست. ممکن است از یک بازیکن بزرگ چند دقیقه فیلم باشد.

بله خلاصه بازی بوده. کیفیت در فیلم برداری ها نبوده، کیفیت چمن ها مناسب نبوده و همه این ها هست.

اگر موافق باشید به سراغ ترکیب رفته و با پست دروازه بان شروع کنیم.

فکر می کنم این پست، جذاب ترین پست فوتبال باشد. همیشه شخصیت های جالبی بوده اند مخصوصا وقتی می خواهید بهترین ها را انتخاب کنید. هم از نظر فنی هم شخصیتی کاریزمای خاصی داشته اند. مثلا در فوتبال خودمان احمدرضا عابدزاده، ناصر حجازی یا در نسل جدید گلرهای خوبی مثل بیرانوند، حسینی، مظاهری، امیر عابدزاده و … گلرهای خوبی بوده اند. اگر بخواهم یکی را انتخاب کنم، با احترام نسبت به آقای عابدزاده، ناصر حجازی را انتخاب می کنم که افتخار شاگردی شان را داشته ام.

خاطره ای از ناصر حجازی هست؟ ویژگی خاص از ایشان که یادتان مانده.

من معمولا خاطره کم می گویم ولی راجع به ناصر خان همیشه یک خاطره خوب دارم. یک روز مرا صدا زد و گفت روانخواه بیا. گفت نوه من در خانه به من گیر داده. پسر آقا سعید را می گفت. گفت که مرا در تیم ببر که بازی کنم. من هم گفته ام بابا نمی شود، تو هنوز بچه ای و باید بزرگتر شوی و ان شاءالله بزرگتر شوی، حتما بازی می کنی. او هم گفته پس چرا روانخواه را بازی می دهی اما مرا نه. آن موقع سنم کم بود. آن خاطره از ایشان همیشه یادم مانده.

دو مدافع وسط می خواهیم جلوی ناصر حجازی بازی کنند.

یک سری دفاع وسط داریم که در باشگاهی عملکرد خیلی خوبی داشته اند مثل سهراب بختیاری زاده، مهدی پاشازاده، افشین پیروانی، رضا حسن زاده و … که سال های سال در فوتبال کشورمان خوب کار کرده اند اما یک سری مدافع داریم که در تیم ملی شرایط خیلی بهتری داشته اند. محمد خاکپور، نادر محمدخانی، یحیی گل محمدی، محمد پنجعلی و … ما در یک نسل قبل بازیکنانی داشتیم که خیلی خوب بودند و شخصیت تاثیرگذاری داشتند مثل اکبر کارگر جم و پرویز قلیچ خانی. در این پست من همین دو عزیز را انتخاب می کنم. البته یحیی گل محمدی، پژمان منتظری و سهراب بختیاری زاده هم مدافعان خیلی خوب و مدرنی بودند ولی من آن دو عزیز را انتخاب می کنم.

دو انتخاب دیگر در خط دفاعی داریم. یک بک چپ و یک بک راست.

فکر می کنم به مانند فوتبال الان می توان به بک چپ و راست، وینگ بک هم گفت. یعنی دفاع چپ و راست هایی که در حمله هم شرکت می کردند. سمت راست مدافعان خیلی خوبی داشته ایم مثل آقایان آشتیانی، حسن نظری، مهدی مهدوی کیا، جواد زرینچه و … که همگی قوی بودند. با احترام به آقای زرینچه، مهدوی کیا به خاطر اینکه یکی از لژیونرهای خیلی موفق کشورمان است و سال های زیادی برای تیم ملی بازی کرد، انتخابم ایشان است.

در پست دفاع چپ علاقه دارم که که مدافعان کناری حتما پای تخصصی همان پست را داشته باشند. در فوتبال امروز می بینید که مدافعان کناری بیشتر در شرایط ارسال قرار می گیرند، باید پای تخصصی داشته باشند که کیفیت پاس بهتر شود. در این سمت آقای مجتبی محرمی را داریم که همه می دانند کیفیت بالایی داشته ولی من آقای آندرانیک اسکندریان را انتخاب می کنم.

به سراغ پست هافبک رفته و با هافبک دفاعی شروع کنیم. البته می توانید سیستم را از ۲-۴-۴ لوزی تغییر دهید.

معمولا تیم های منتخب را با سیستم پایه ۳-۳-۴ می چینند چرا که بازیکنان هجومی خیلی خوبی در تاریخ داشته ایم. در این پست بازیکنان خیلی خوبی داشته ایم ولی کریم باقری اختلاف خوبی را نسبت به بقیه داشته اند. بازیکن خیلی کاملی بود. گلزن، بازیساز، در اروپا بازی کرد، در تیم ملی بسیار خوب بود. گل های ملی قابل توجهی نسبت به پستش دارد. فکر می کنم او انتخاب اکثر کارشناسان است.

هافبک راست تیم چطور؟

اینجا خیلی سلیقه ای است. می توانید کسی که چپ بوده را راست بگذارید یا برعکس. ما هم همینطور بودیم. معمولا مربی دوست دارد آن ها را تغییر پست دهد. یعنی متغیر هستند. ما هم می توانیم این کار را کنیم ولی این قدر بازیکنان باکیفیت داریم که انتخاب سخت است. انتخاب نهایی ام بین مجید نامجو مطلق و علی پروین است. علی پروین به خاطر اینکه مدت بیشتری را در تیم ملی بوده و تاثیرگذارتر بوده، او را انتخاب می کنم.

به آن سمت زمین و پست هافبک چپ برویم.

انتخاب های زیادی می توانیم داشته باشیم. من چون افتخار شاگردی ایشان را در تیم ملی جوانان داشتم و باعث شد بازی هایشان را بیشتر ببینیم و برای خودم نوع بازی و شخصیت شان خیلی جالب بود. اینکه یک بازیکن این قدر اعتماد به نفس دارد و خوش تکنیک است و یک به یک را راحت عبور می کند، انتخابم آقای حمید علیدوستی است. من افتخار داشتم در تیم ملی جوانان شاگردشان بودم و چیزهای زیادی ازشان یاد گرفتم. ما یک شخصیت داریم که در خانواده شکل می گیرد. یک شخصیت هم داریم که مردم در زمین می بینند. بعضی وقت ها این شخصیت ها با هم متفاوت است. یک جوری شخصیت ما در آن سن با حمید علیدوستی و غلام پیروانی شکل گرفت و برایم الگوی خیلی خوبی بودند.

به سراغ هافبک هجومی برویم.

کار واقعا سخت است. مثلا ببینید در همان پست چپ و راست، ناصر محمدخانی جایش در ترکیب خالی است. عبدالعلی چنگیز و … بازیکنانی که کیفیت خیلی خوبی داشته اند ولی متاسفانه باید ۱۱ نفر انتخاب کنیم. مثلا در همین پست هافبک هجومی خداداد عزیزی را خیلی دوست داشتم. آقای فرهاد مجیدی خیلی خوب کار کردند. مجید نامجو هم می توانست در این پست بازی کند ولی انتخابی که در فوتبال امروز هم می تواند تاثیرگذار باشد، بازیکنانی که باید مچ وینر باشند، در شرایط گلزنی خوبی باشند، وقتی در شرایط پاس قرار می گیرند، عملکرد خوبی داشته باشند. مثلا در فوتبال دنیا ما لوییس سوارز را داریم که گلزن خیلی خوبی است ولی مثلا اگر در شرایط پاس قرار بگیرد شاید آن شرایطی که در حمله داشت را نداشته باشد. این تفاوت بازیکن هاست. من در این پست فکر می کنم علی کریمی یکی از بهترین های آسیا بود. مشکل فوتبال ما تکنیک، مهارت فردی و این چیزها نیست. ما متاسفانه به خاطر آموزش اشتباه، درک مان نسبت به بازی فوتبال کامل نیست. نمی گویم بد است، کامل نیست. در فوتبال دنیا می بینید ریتم بازی بازیکنان نسبت به بازی تغییر می کند. یعنی شما اگر تیمی ۲-۰ جلو است، سعی می کند بازی را نرمال کند که فشار کم شود. این ها درک بازیکنان از فوتبال است. آقای کریمی از بچگی در مسیر درستی قرار گرفته بود، با شرایط فیزیکی و تکنیکی ای که داشت، می توانست در اروپا می توانست خیلی موفق تر شود.

به سراغ دو مهاجم برویم تا ترکیب تیم تکمیل شود.

در فوتبال مان مهاجمان خوب زیادی داشته ایم. پس از ورود آقای کی روش به فوتبالمان، سبک مهاجمان کشورمان به سمتی رفت که مثل علی دایی هستند یعنی تک ضربه زن و پرس قوی. ما مهاجمان تکنیکی در کشورمان زیاد داشته ایم. حتی بازی های ملی هم کمتر به آن ها می رسید. علی دایی، خداداد عزیزی، علی سامره، محسن گروسی، علی اصغر مدیرروستا، فرشاد پیوس و … که در کشورمان بسیار باکیفیت و تاثیرگذار بودند. الان اگر بخواهیم یک نفر را انتخاب کنیم، مثل پست کریم باقری، علی دایی در اینجا کامل ترین و تاثیرگذارترین مهاجم کشورمان و حتی آسیا است. تعداد گل های ملی و کیفیتش در اروپا کامل مشخص است.

برای زوج ایشان، شاید همه ما نام خداداد عزیزی را کنار دایی بیاوریم. فوتبال در آن زمان مانند الان نبود. الان چه در زمان مالکیت و چه عدم مالکیت توپ، تمام بازیکنان نقش دارند. قبلا مثلا می گفتیم اینجا پست یک پلی میکر است و باید یک پلی میکر اینجا بگذاریم ولی الان یک دروازه بان هم در فوتبال دنیا، پلی میکر است. فرقی نمی کند، همه باید بتوانند بازی را در عرض زمین گردش دهند تا تیم حریف را در شیفت دچار مشکل کنند. ولی آن زمان فوتبال در عرض کمتر بود و بیشتر در طول بود و سعی می کردند بلافاصله با کوتاه ترین پاس مهاجمان را انتخاب کنند. بنابراین مهاجمان ترکیبی انتخاب می کردند یعنی یک کوتاه و یک بلند قد. زوج علی دایی و خداداد عزیزی هم خیلی جذاب بود. با احترام به ایشان من حسن روشن را انتخاب می کنم. هم برای تیم ملی خیلی تاثیرگذار بود. هم مثلا با زانوی مصدوم برای تیم ملی بازی می کرد که خیلی مهم بود. ایشان در تاریخ باشگاه استقلال نیز خیلی تاثیرگذار است. بعضی وقت ها خودم با احترام به همه می گویم ایشان می تواند بهترین بازیکن تاریخ استقلال باشد. انتخابم کنار علی دایی ایشان است. انتخاب واقعا سخت است. عزیزان خیلی زیادی جا ماندند. مثلا من استقلالی ام ولی فوتبال ناصر محمدخانی را خیلی دوست داشتم. جایش در ترکیب هم خالی است.

 از این تیم سه بازیکن برتر را می خواهیم.

وقتی اسم بهترین بازیکن قرن می آید نباید فقط مسائل فنی را در نظر گرفت. مثلا شاید در فوتبال برزیل، رونالدو، ریوالدو، رونالدینیو، ببتو و… بوده اند ولی خیلی از مردم برزیل سوکراتس را به عنوان بازیکن برتر قرن شان انتخاب می کنند به خاطر تاثیری که در اجتماع داشته. اگر بخواهیم بهترین فوتبالیست قرن ایران را انتخاب کنیم، انتخاب اولم ناصر حجازی است. با توجه به چیزی که دیده و شنیده ام، فکر می کنم همه اتفاق نظر داشته باشند راجع به شخصیت آقای قلیچ خانی که واقعا ایشان را یکی از کامل ترین فوتبالیست ها و از لحاظ اخلاقی می دانند. ایشان انتخاب دومم است. انتخاب سومم علی دایی است. ای کاش متولیان فوتبال مان به جای اینکه این قدر هزینه کنند تا تیم ملی مان فقط به جام جهانی صعود کند، می توانستیم مثل کشورهای آسیای شرقی کاری کنیم که بازیکنان مان استانداردهای اروپایی داشته باشند و بتوانیم لژیونرهای موفقی داشته باشیم. شاید حس غروری که اگر محمد صلاح ایرانی بود به ما می داد، خیلی بیشتر از وقتی بود که به جام جهانی صعود می کردیم. دلمان تنگ شده تا یک بازیکن ایرانی در بایرن مونیخ، لیورپول، رئال مادرید، بارسلونا و … موفق باشد. این باعث حس غرور ما می شود. فکر می کنم علی دایی نیز این حس را به ما داده است.

بهترین مربی قرن چه کسی است؟ یک مربی داخلی و یک مربی خارجی که سابقه کار در ایران داشته باشد.

ما مربی ای نداشتیم که بیرون از ایران افتخاراتی داشته باشد پس باید انتخابمان مربی داخلی باشد. مربیان ملی داخلی مان خیلی زودگذر و مقطعی موفق شده اند. مثلا نتوانسته اند یک دهه تیم ملی را موفق نگه دارند. پس باید روی بیاوریم به فوتبال باشگاهی. من با تمام احترامی که برای تمامی مربیان زحمت کش کشورمان دارم، انتخابم آقای قلعه نویی است.

من شاگردی آقای بگوویچ را داشتم. لوکا بوناچیچ و … نیز در یک برهه بودند. شاید اگر شخصی مثل استراماچونی در آن برهه در ایران ماندگار می شد می توانست این عنوان را به دست آورد. اما الان اگر بخواهیم بهترین مربی قرن را انتخاب کنیم، فکر می کنم باید کارلوس کی روش را انتخاب کرد.

بهترین داور قرن؟

آقای فنایی و … داشته ایم. مطمئنا آقای فغانی برازنده این انتخاب است.

بهترین تیم قرن؟ یک تیم ملی یا باشگاه برای یک دوره خاص.

استقلالی که با آقای پورحیدری قهرمان آسیا شد، را انتخاب می کنم.

سه ورزشکار برتر قرن چطور؟

انتخاب اولم آقای تختی است. علی دایی نفر دوم. انتخاب سوم من حمید سوریان است.

خیلی ممنون آقای روانخواه. اگر صحبتی مانده در خدمتتان هستیم.

اول اینکه از شما تشکر می کنم. باعث افتخار بود که اسم این بزرگان را من در ترکیب بنویسم. چیزی که فکر میکنم حلقه گمشده فوتبال ماست، ارتباط میان هواداران و باشگاه هاست. احساس می کنم هواداران و باشگاه های ما به یک فلسفه و ارتباط مشخصی نرسیده اند. شما ببینید در فوتبال اروپا، هیچ وقت هواداران تیم یا بازیکن خودی را هو نمی کنند. نهایتا سر یک اتفاق یک سوت زده شود. امیدوارم تماشاگران هم شرایط را برای بازیکنان و کادر فنی درک کرده و کار را سخت نکنند. حتی اگر کرونا نبود، فوتبال ما ورزشکاری نبود. متاسفانه بیشتر الان فضای مجازی است که نظر می دهد. فضای مجازی هم چون نظارتی رویش نیست، سخت و تند از پیشکسوتان انتقاد می کنند. مثلا محمود فکری یا مجیدی یا خود من یا پیروز قربانی اگر نظری دهند، به بدترین شکل جواب می بینند. بعد همان ها بعد از مدتی عذرخواهی می کنند. من بارها داشته ام. کسی که بدترین شکل اعتراض کرده و پس از آن عذرخواهی کرده. مثلا پس از دربی صحبت کردم. گفتم اگر قرار بود استقلال قهرمان لیگ نشود و زود کنار بکشد، شاید آقای فکری مربی موفق تری برای جام حذفی بود و بهتر می توانست این جام را به دست بیاورد. انتقادات شدیدی نسبت به این حرف شد. من هنوز سر حرفم هستم. سبکی که آقای فکری ارائه می داد شاید میل هواداران نبود. کاپلو و برند شوستر رئال مادرید را قهرمان کردند ولی برکنار شدند. چرا؟ چون می گویند شما در یک تیم پرهوادار هم باید نتیجه بگیری هم زیبا بازی کنی. تماشاگر است. نباید کاری کنی وقتی از ورزشگاه خارج می شود، لذت نبرده باشد. با تمام احترامی که برای آقای مجیدی قائلم و امیدوار امسال قهرمان شوند و این آرزوی قلبی ام است ولی آن موقع نمی توانم برای اینکه هوادار از صحبت های من خوشش بیاد، صحبت کنم. اینکه من روی دل هوادار صحبت کنم، کار درستی نیست. من مربی و کارشناس خوب داریم. باید راجع به زوایای پنهان فوتبال صحبت کنیم. بیشتر هم باید مسائل فنی باشد. ولی خوب تا اظهارنظر می کنی، فضای مجازی باز است و … امیدوارم هواداران بدانند همه این ها از سر دلسوزی است و کسی دنبال منافع شخصی نیست. فرم نظرخواهی تکمیل شده امید روانخواه

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: انتخاب می کنم خیلی خوبی داشته امید روانخواه خداداد عزیزی انتخاب کنیم داشته باشند ناصر حجازی فکر می کنم تیم ملی فوتبال ما داشته ایم یک بازیکن داشته اند علی دایی خیلی خوب یک بازی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد

اولین جلسه هیات‌ مدیره استقلال ایران بعد از خرید ۸۵ درصد سهام آن توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با حضور علی عسکری، رشید سمیعی، مهدی حیدرزاده، مهدی افضلی، علی خطیر، احمد شهریاری، حسین پناهیان، مهدی قربانی و مهدی سالم برگزار شد.

در این جلسه عبدالعلی علی عسکری، با اشاره به اهمیت رقابت تیم‌های بزرگ در عرصه داخلی، این مهم را موجب تقویت فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت: صنعت خودروسازی در آلمان به این دلیل از آمریکا پیش افتاد که دو شرکت بنز و بی‌ام و با هم رقابت می‌کردند و این رقابت موجب رشد این صنعت در عرصه جهانی شد. در حوزه فوتبال هم معتقدیم رقابت داخلی برای موفقیت جهانی بسیار مؤثر است، همچنین معتقدیم تیم‌های محبوب ملت باید مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه «استقلال ایران باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی جزو برترین‌ها باشد»، تصریح کرد: گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حمایت از تیم استقلال ایران جدی است و ما نیز با توکل به خدا و توسل به معصومین و با حمایت هواداران پرشور استقلال ان‌شاءالله به سمت توفیقات ورزشی در عرصه‌های جهانی خواهیم رفت.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، موفقیت تیم‌های ورزشی و بخصوص فوتبال در عرصه‌های جهانی را موجب نشان‌دادن عظمت و اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و افزود: این موفقیت‌ها به همراه وحدت، همدلی و یکپارچگی در داخل باعث تولید قدرت ملی می‌شود و می‌بایست هر کدام از ما به نحوی برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

توجه ویژه باشگاه استقلال به حوزه فرهنگی از مواردی بود که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • سمیر نصری: رونالدینیو و نازاریو استعدادهای بزرگ‌تری نسبت به مسی و رونالدو بودند
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن