Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه دوم شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداران ۱۲۰ میلیاردی در دام پلیس

فرمانده انتظامی استان فارس عنوان کرد: اعضای باند ۳ نفره که اقدام به کلاهبرداری ۱۲۰ میلیارد ریالی از شهروندان کرده بودند در دام پلیس خرم‌بید گرفتار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: در پی شکایت ۸۰ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه ۳ نفر با ترفند متقلبانه مبلغ زیادی وجه نقد در قبال وارد کردن گوشی موبایل از آنان اخذ و پس از مدتی دیگر جوابگو تماس آنان نبوده و متواری شده‎اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی بخش قادرآباد با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ نفر که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در روستای حسین‌آباد از توابع شهرستان سرچهان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان در قبال تحویل گوشی موبایل اقرار کردند، عنوان داشت: اعضای این باند پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه شهروندان هرگز فریب اینگونه کلاهبرداری‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا به هیچ عنوان مبالغی را به حساب افراد واریز نکنند، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

اعتراف سارق به ۵۵ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار و کشف ۵۵ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرک صدرا شهرستان شیراز، رسیدگی به موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره ویژه مبارزه با سرقت قرار گرفت.

او گفت: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، یکی از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های تکمیلی به ۵۵ فقره سرقت منزل اعتراف کرد، افزود: در این خصوص ۶ خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه این افراد مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف شده است، به شهروندان هشدار داد: درب‌های ضد سرقت می‌تواند در پیشگیری از سرقت مفید و موثر باشد و هنگام خروج از منزل به اتومبیل‌های متوقف شده اطراف منزل و سرنشین‌های آن‌ها توجه داشته و در صورت مشکوک بودن شماره خودرو را یادداشت و به کلانتری محل اعلام کنند.

تلف شدن ۳۰ راس گوسفند در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از تلف شدن ۳۰ راس گوسفند در یکی از روستا‌های این شهرستان به دلیل استفاده از آب آلوده به سموم کشاورزی خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اتلاف گله گوسفند در یکی از روستا‌های حوزه استحفاظی پاسگاه ابرج، ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

او گفت: در بررسی انجام شده توسط ماموران انتظامی مشخص شد ۳۰ راس گوسفند به دلیل خوردن آب آلوده به کود شیمیایی در یکی از اراضی کشاورزی تلف شده‌اند.

فرمانده انتظامی مرودشت خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش احشام تلف شده را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

۲۰۰ سکه طلا در ازای تصاویر شاکی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری زن و مرد جوانی که در قبال انتشار ندادن تصاویر خصوصی شاکی در شبکه اجتماعی واتساپ قصد اخاذی ۲۰۰ قطعه سکه را داشتند خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: مردی ۶۵ ساله با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا شهرستان لارستان مراجعه و مدعی بود دو نفر ناشناس برای انتشار ندادن تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی قصد اخاذی ۲۰۰ قطعه سکه طلا را دارند که رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا استان با همکاری کارکنان فتا لارستان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص هویت متهمان که زن و مرد جوانی (بدون نسبت فامیلی) بودند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا فارس افزود: در بازجویی‌های اولیه متهمان پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی اعتراف کردند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

تلف شدن ۳۴ راس گوسفند در برخورد پراید با گله احشام

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با گله احشام در محور روستایی "جایدشت" این شهرستان ۳۴ راس گوسفند تلف شد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری با گله احشام در محور روستایی جایدشت، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او ادامه داد: با حضور مأموران در محل مشخص شد بر اثر برخورد یک خودرو پراید با گله احشام ۳۴ رأس گوسفند تلف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناس تصادفات عدم توجه به جلو از سوی راننده اعلام شده است، از رانندگان انواع وسایل نقلیه خواست تا هنگام عبور از محور‌های روستایی نکات ایمنی در راستای پیشگیری از تصادف را رعایت و سرعت مطمئنه را سرلوحه رانندگی خود قرار دهند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای با ۳۲ فقره سرقت در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای با اعتراف به ۳۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات در شهرستان سپیدان، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های نامحسوس موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳۲ فقره سرقت از باغات و اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ فداکار با اشاره به اینکه تعامل دو سویه مردم و پلیس زمینه‌ساز برقراری امنیت پایدار در جامعه است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته توسط ماموران انتظامی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان در راستای طرح برخورد با فروشندگان مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی خود طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او عنوان داشت: طی ۴۸ ساعت گذشته ماموران انتظامی موفق شدند ۷ کیلو تریاک، ۶ دستگاه ماینر، ۵ هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل، ۲ هزار و ۱۶۰ ثوب پوشاک و ۷۲ عدد انواع لوازم آرایشی کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه دستگیری ۶ سارق و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و توقیف ۲۱ دستگاه وسیله نقلیه متخلف از دیگر نتایج این طرح بود، گفت: در این زمینه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالا و ۲۲ راس احشام قاچاق کشف و ۱۱ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

سرهنگ امجدی با تقدیر از تعامل و همراهی مردم با نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: هدف پلیس از اجری طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان است.

کشف ۲۰ کیلو تریاک در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۲۰ کیلو تریاک در بازرسی از سواری پژو خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: مأموران انتظامی فسا حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او اظهار داشت: مأموران در بازرسی از این خودرو ۲۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

کشف ۴۶ کیلو انواع مواد مخدر در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در مردادماه امسال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، ماموران انتظامی شهرستان کوه چنار با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها طی یک ماه گذشته، ۴۶ کیلو و ۲۲۳ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۲ نفر خرده فروش و معتاد نیز دستگیر و جمع‌آوری شدند، گفت: دستگیری ۵۵ نفر متهم تحت تعقیب، ۱۳ نفر سارق، توقیف ۶۱ دستگاه وسیله نقلیه متخلف و کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از دیگر نتایج این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

دستگیری ۳۷ سارق نتیجه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اقلید 

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۳۷ سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته خبرداد.

سرهنگ مرادصارمی گفت: پلیس آگاهی و دیگر واحد‌های عملیاتی فرماندهی انتظامی شهرستان اقلید مرحله دیگر از طرح مبارزه با سارقان را در سطح شهرستان به اجرا گذاشتند.

او افزود: در این راستا ماموران با اقدامات گسترده پلیسی با همکاری دیگر رده‌های انتظامی در چند عملیات ضربتی ضمن دستگیری ۳۷ سارق، ۳۱ فقره سرقت را کشف ومتهمان پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.

سرهنگ صارمی در پایان با اشاره به اینکه هدف سارقان کسب مال مردم وتبدیل به نقدینگی و وارد کردن خدشه به احساس امنیت در جامعه وآرامش مردم می‌باشد گفت: لازم است شهروندان از خریداری اموال مشکوک و مسروقه از افراد غریبه و ناشناس خودداری کرده ودر صورت مشاهده چنین مواردی، ازطریق تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی صورت ویژه در دستور کار فرمانده انتظامی شهرستان مرکز فوریت های پلیسی ماموران انتظامی صورت مشاهده فقره سرقت گله احشام ۱۲۰ میلیارد استان فارس کیلو تریاک راس گوسفند مواد مخدر رئیس پلیس اجرای طرح موفق شدند قرار گرفت کوه چنار پلیس فتا حرفه ای تلف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: پلیس مانع درگیری و هرج و مرج در ورزشگاه شد و به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، مهدی جوکار در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه های شهرستان فیروز آباد اظهار کرد: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شده و او را مورد ضرب وشتم قرار می دهند.

وی افزود: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آنها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار (اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

کد خبر 749196

دیگر خبرها

  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد