Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع ترکیه از حملات هوایی سنگین جنگنده‌های خود علیه مواضع تروریست‌های وابسته به «پ‌ک‌ک» در عمق خاک عراق و منطقه «پنجوین» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، مناطق روستایی «پنجوین» در سلیمانیه در عراق صبح سه شنبه هدف حملات سنگین جنگنده‌های ترکیه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «شفق نیوز» وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که این حمله هوایی را با ۲۰ فروند جنگنده انجام داده و ۲۸ مواضع متعلق به گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» را در مناطق کوهستانی معروف به منطقه «آسوس» هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ترکیه تصاویری از این حمله هوایی را که ۲۰۰ کیلومتری داخل اقلیم کردستان رخ داد، به اشتراک گذاشت. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با حضور در مرکز عملیات نیروی هوایی ترکیه بر این عملیات هوایی نظارت مستقیم داشت.

یکی از سران گروه‌های وابسته به پ‌ک‌ک تایید کرد که مقر‌های این حزب در سلیمانیه مورد حمله هوایی ترکیه قرار گرفت. شهردار پنجوین نیز تایید کرد که حملات به روستا‌های «کانی میران»، «حمارا سنان» و «ویریا آوا» صورت گرفته است.

چندی قبل نیز جنگنده‌های ترکیه مناطق محل استقرار تروریست‌های «پ‌ک‌ک» را در شمال استان «دهوک» در اقلیم کردستان عراق بمباران کردند. گفته می‌شود در نتیجه حملات هوایی ترکیه در یک ماه گذشته به شمال عراق بیش از ۴۷ روستا در کردستان عراق خالی از سکنه شده‌اند.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیرو‌های ارتش آزاد سوریه (FSA) با ورود به روستا‌های خالی از سکنه در شمال عراق چوب درختان مناطق را بریده و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستا‌های تخلیه شده، نیرو‌های ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش عراق عراق و ترکیه حمله ترکیه به عراق دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین

روسیه روز شنبه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد و برق در برخی مناطق این کشور قطع شد.

به گزارش فارس؛ «جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند