Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی پنتاگون اقرار کرد که شرایط زندگی پناهجویان افغانستانی که در پایگاه نظامی العدید قطر اسکان داده شده‌اند، از برخی جهات «وحشتناک» است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری، گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اسفناک بودن وضعیت زندگی پناهجویان افغانستانی در پایگاه نظامی العدید قطر را تأیید کرد اما مدعی شد که اوضاع رو به بهبود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان کربی در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت اسفناک زندگی پناهجویان افغانستانی که به‌طور موقت در پایگاه نظامی العدید قطر اسکان داده شده‌اند، اظهار داشت: «وضعیت از برخی جهات وحشتناک است. ما از این موضوع آگاهیم و همچون هرکس دیگری از شرایط وحشتناک در پایگاه العدید از لحاظ بهداشتی نگرانیم. تعداد زیاد پناهجویان و سرعت رسیدن پناهجویان بیشتر به پایگاه العدید، بر وخامت اوضاع افزوده است.»

وی در ادامه مدعی شد: «شرایط رو به بهبود است، اما بی‌نقص نیست. من نمی‌خواهم اینجا بایستم و به شما بگویم که شرایط عالی است، زیرا چنین نیست.»

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها منطقه‌ای و بین‌المللی،سرنوشت افغانستانی‌هایی که با هواپیماهای نظامی آمریکا به قطر منتقل شده‌اند، هنوز مشخص نیست.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که پناهجویان منتقل شده به پایگاه العدید قطر در حال حاضر در سوله‌ها و مکان‌های نامناسبی زندگی می‌کنند که برای صدها نفر یک سرویس بهداشتی دارند. گفته می‌شود که مراحل پذیرش این پناهجویان ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد و آنها مجبور شوند مدت زیادی با این شرایط اسفناک در پایگاه العدید زندگی کنند.

وضعیت نامناسب افغان‌هایی که با پرواز آمریکا از کابل به قطر رسیدندگفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و جو بایدن درباره افغانستانقدردانی بلینکن از قطر بابت کمک به خروج آمریکایی‌ها از افغانستاناسلوونی: اجماعی در اتحادیه اروپا برای پذیرش پناهجویان افغان وجود ندارد

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قطر اخبار افغانستان پنتاگون اخبار آمریکا اخبار قطر اخبار افغانستان پنتاگون اخبار آمریکا پناهجویان افغانستانی پایگاه العدید العدید قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی